خبرنگاران پلاس گام نو خبرنگاران برای ورود به تجربه گردی و ارتقای کیفیت صنعت گردشگری

به گزارش لیتن، خبرنگاران پلاس آخرین محصول شرکت سفرهای خبرنگاران چندی پیش رونمایی شد. این پلتفرم که بر پایۀ محتوای تولیدشده به وسیله کاربر یا UGC اجرا شده است، این امکان را فراهم نموده است تا مسافران نظرها و تجربه های خود از مقصد سفرشان را با یکدیگر به اشتراک بگذارند. این محصول در فاز اول منطقه ها گردشگری پنج شهر پرمخاطب کشور یعنی مشهد، شیراز، اصفهان، تبریز و رشت را در برگرفته است. مقصدهای گردشگری در این محصول به پنج دسته خوردوخوراک، جاذبه های گردشگری، خرید و اقامت طبقه بندی شده است و برای هر شهر دست کم 300 مکان به نمایش در آمده است.

خبرنگاران پلاس گام نو خبرنگاران برای ورود به تجربه گردی و ارتقای کیفیت صنعت گردشگری

مجید حسینی نژاد مدیرعامل خبرنگاران در رابطه با این محصول گفت: همان طور که از اسمش برمی آید، خبرنگاران پلاس بخشی از آیندۀ خبرنگاران ست. ما اهداف بلندی مثل توانمندسازی جامعه برای خلق تجربۀ شایستۀ سفر و خلق ثروت برای منطقه ها محروم را دنبال می کنیم؛ بنابراین رسالت خبرنگاران پلاس از دو بخش تشکیل شده است: در قدم اول به سمت ایجاد چرخه ای برای فراوری و استفاده از محتوای دستۀ اول مسافران حرکت می کنیم. سپس با انعکاس نظرات مردم و تجربه های منحصربه فردشان از جاذبه های موجود در شهرها، خدمات خبرنگاران در چرخۀ سفر (به خصوص در حین سفر) تکمیل خواهد شد. به علاوه کوشش ما آشنایی منطقه ها ناشناخته کشورمان است که به وسیله خبرنگاران پلاس عملیاتی است.

وی اضافه نمود: طبق آمار تنها کمتر از چند روز، از در دسترس قرارگرفتن، بیش از 3٬000 تجربه در خبرنگاران پلاس به ثبت رسیده است. در واقع ما نوید این را می دهیم که به مرور با مشارکت مردم در این پلتفرم تعاملی و فرایند امتیازدهی (Rate & Review)، کیفیت خدمات گردشگری در ایران به طور چشمگیری افزایش پیدا کند. به این ترتیب خدمات دهندگان و تأمین نمایندگان برای بهبود جایگاهشان در نگاه مسافر هرچه می توانند، انجام می دهند؛ چراکه درآمدشان مستقیماً به نظرات مشتریان وابسته است.

با نگاه به وب سایت خبرنگاران پلاس درمیابیم که در حال حاضر تمامی 1560 مقصد سفر با 15 تصویر منحصربه فرد به نمایش درآمده و برای هرکدام اطلاعات دسترسی کاملی (لوکیشن و آدرس) موجود است. به علاوه شمارۀ تلفن مقصدها و سایر اطلاعات مرتبط، امکانات و تجهیزات نیز آورده شده است؛ بعلاوه طبق برنامۀ زمانی اعلام شده، شرایط آب وهوا، موقعیت مکانی کاربر برای راحت پیداکردن مقصدهای نزدیک و سفرسازی (Trip Planner)، به زودی در این پلتفرم جای خواهد گرفت. تعداد شهرهای خبرنگاران پلاس نیز با اضافه شدن کیش، قشم، یزد، اهواز و گرگان تا نوروز1400 به عدد 10 افزایش خواهد یافت.

حسین ساداتی پور مدیر محصول خبرنگاران پلاس، در رابطه با تکنولوژی این محصول می گوید: در فرایند پیاده سازی خبرنگاران پلاس، ما به سراغ زبان برنامه نویسی Go و Vue3 رفتیم که یکی از به روزترین تکنولوژی های حال حاضر دنیاست؛ بنابراین در عین سادگی، به قابلیت هایی همانند بهینگی، مقیاس پذیری و همزمانی (Concurrency) نگاه ویژه ای شد؛ اما در نگاه کاربر، ازآنجاکه جابه جایی بین مقاصد گردشگری یک شهر، بعضاً در حین گشت وگذار مسافر اتفاق می افتد، پیروز شدیم به وسیله ارائۀ راهکارهای فنی، سرعت بارگزاری را به طرز محسوسی بالا ببریم.

او تأکید کرد: طی دو ماه آینده نیز از نسخۀ کامل خبرنگاران پلاس در اپلیکیشن خبرنگاران رونمایی می کنیم. ورود ما به اپلیکیشن خبرنگاران همراه با توسعۀ امکانات ویژه ای خواهد بود تا بتوانیم به وسیله ارائۀ امکاناتی همانند برنامۀ سفر و پیشنهادات حین سفر؛ تجربه همراهی و پشتیبانی صفر تا صد سفر را برای کاربرانمان ایجاد می نماید. به همین دلیل یکپارچگی نسخۀ موبایل و دسکتاپ خبرنگاران پلاس، از مراکز توجه ما در مسیر طراحی محصول بود.

به نظر می رسد خبرنگاران با سرمایه گذاری بزرگ بر این محصول، کوشش نموده تا سبد خدمات خود در دیگر لایه های سفر را تکمیل و زیرساخت های لازم برای توسعه اش را هموار کند. به عبارت دیگر خبرنگاران به مرور در حال حرکت از فضای رزرواسیون به سمت دربرگرفتن کل چرخۀ سفر است. در نتیجه خبرنگاران پلاس، برخورد خبرنگاران با مشتریانش را از حالت مقطعی در فصول پیک سفر، به تعاملی مستمر و عمیق تغییر خواهد داد.

به گفتۀ روابط عمومی این شرکت، خبرنگاران پلاس در بلندمدت با مشارکت مردم و اضافه شدن منطقه ها بیشتر، تبدیل به بستر مرجع جمع تجربه های سفر و تبادل اطلاعات گردشگری در جامعه خواهد شد. برای نمونه از ابتدای سال 1401 امکان درخواست فعالیت کاربران به این محصول اضافه خواهد شد، به نحوی که می توانند محتوا فراوری نموده و POI منحصر به تجربه سفرشان را به محصول اضافه نمایند.

منبع: علی بابا
انتشار: 27 مهر 1403 بروزرسانی: 27 مهر 1403 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 2397

به "خبرنگاران پلاس گام نو خبرنگاران برای ورود به تجربه گردی و ارتقای کیفیت صنعت گردشگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پلاس گام نو خبرنگاران برای ورود به تجربه گردی و ارتقای کیفیت صنعت گردشگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید