سامسونگ فرایند تست SSDهای PCIe 5.0 را شروع کرد

به گزارش لیتن، اینطور که به نظر می رسد، سامسونگ در حال حاضر فرایند تست SSD های فوق العاده پرسرعت با فناوری PCIe 5.0 را شروع نموده است.

سامسونگ فرایند تست SSDهای PCIe 5.0 را شروع کرد

سامسونگ در بازار SSDها برترین عملکرد را دارد و محصولاتی هم که فراوری می نماید چه از لحاظ سرعت، چه از لحاظ کیفیت و ماندگاری، در مقایسه با سایر شرکت ها واقعاً یک سر و گردن بالاتر هستند. برای مثال طی چند سال اخیر، SSDهایی نظیر EVO 870 و 970 و 980 پرو، توانستند نظر مثبت ده ها هزار کاربر را در سراسر دنیا به خود جلب نمایند. اما تمام این SSDها اگرچه سرعت فوق العاده زیادی دارند اما قرار است به زودی جانشین آن ها با فناوری مجذوب کننده PCIe 5.0 راهی بازار خواهد شد تا تحول عظیمی در این بخش ایجاد گردد.

بخش نیمه هادی شرکت کره ای روز گذشته یک ویدیوی کوتاه به وسیله حساب رسمی خود در توییتر منتشر کرد که می شد از آن به عنوان تیزری برای SSDهای پیش رو یاد کرد. در این توییت آمد: وقت آن رسیده که کیفیت کار خود را افزایش داده و در همان کیفیت بمانید. بعد آن هم عبارت Ultimate SSD به نمایش در آمد که فکر می کنیم منظور همان SSDهای نسل بعدی هستند که قرار است به زودی رونمایی شوند. چند روز پیش هم اطلاعاتی از SSD سامسونگ 990 پرو منتشر شد که می تواند یکی از محصولات مجهز به فناوری ساخت تازه باشد.

سامسونگ ظاهرا میخواهد دو SSD را با فناوری تازه راهی بازار کند که یکی از آن ها با شماره مدل MZ-V9P1T0 و دیگری هم با شماره مدل MZ-V9P2T0 شناخته می شوند. عدد 9 در شماره مدل آن ها نشان می دهد که به احتمال زیاد شاهد سری EVO 990 خواهیم بود که در دو مدل استاندارد و پرو راهی بازار خواهند شد. این SSDها قرار است جانشین EVO 980 و 980 پرو شوند که چند سال پیش در دسترس قرار گرفتند.

SSDها معمولا اینطور هستند که هر چند سال یک بار فناوری آن ها ارتقا پیدا می نماید. در نتیجه جای تعجبی هم ندارد که می بینیم بعد از این همه مدت، قرار است جانشینی برای SSDهای نسل قبل سامسونگ رونمایی و راهی بازار گردد. البته ناگفته نماند سامسونگ پیش از این از نخستین SSD خود با فناوری PCIe 5.0 رونمایی نموده بود اما آن SSD قرار بود در پایگاه های داده مورد استفاده قرار بگیرد. 990 پرو اگرچه از سری 9 بوده و قیمت بالایی دارد اما برای مصارف افراد عادی است و نه سازمان ها و پایگاه های داده.

در رابطه با مقدار سرعت این SSDهای تازه متأسفانه اطلاعات دقیقی در اختیار نداریم و سامسونگ هم چیزی در این رابطه نگفته است. اما اگر بخواهیم عملکرد PM1743 (همان SSD مخصوص پایگاه داده) را ملاک قرار دهیم، باید بگوییم به احتمال زیاد 990 پرو سرعتی در حدود 14 گیگابایت در ثانیه خواهد داشت. البته این مقدار فقط مربوط به سرعت خواندن محصول است چون از سرعت نوشتن اطلاع دقیقی نداریم و از این بابت هم که آیا واقعاً چنین سرعتی را شاهد خواهیم بود یا خیر هم خیلی مطمئن نیستیم.

باید منتظر ماند و دید سامسونگ چه زمانی تصمیم می گیرد این SSDها را رسما رونمایی کند.

منبع: SamMobile

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 28 مرداد 1401 بروزرسانی: 28 مرداد 1401 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 2178

به "سامسونگ فرایند تست SSDهای PCIe 5.0 را شروع کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامسونگ فرایند تست SSDهای PCIe 5.0 را شروع کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید