سدانی با امکانات متوسط

به گزارش لیتن، آریو 1600 یک سدان خانوادگی است که امکانات متوسطی به شما می دهد. هرچند در مقایسه با دیگر خودروهای فراوری داخل، قیمت مناسب تری دارد و این برگ برنده خودروی چینی، با ظاهری ژاپنی و فراوری ایران به حساب می آید. با هم ویژگی های مثبت و منفی این خودرو را مرور می کنیم.

سدانی با امکانات متوسط

نکات مثبت:

  • آریو 1600 در نمای روبه رو شباهت زیادی با تویوتا آلیون دارد و از این جهت، کسانی را که دنبال یک خودروی کلاسیک و میان سال هستند، راضی می نماید.
  • شاید مهم ترین نقطه قوت آریو، ایمنی بالای آن باشد. این خودرو پیروز به کسب 5 ستاره از سوی موسسه ایمنی C-CNAP شده است. با این اوصاف می توان گفت کم تر خودروی فراوری داخل توان رقابت با ایمنی آریو را دارد. (البته نمونه 6 کیسه هوای آن که در ایران مونتاژ نمی گردد و تنها نسخه های وارداتی آن در بازار قابل دسترس است)
  • سیستم تعلیق و یاری فنرهای مناسب باعث می گردد سواری نرم و راحتی را تجربه کنید. به خصوص در جاده ها و خیابان های ایران که پر از ناهمواری هستند.
  • عملکرد ترمز ضد قفل آریو بسیار قابل قبول و بالاتر از خودروهای هم رده است.
  • طراحی داخلی آریو به نسبت هم رده هایش، مثل رانا و دنا، زیبا و ساده است. جای پا و سرشانه بیش تری برای سرنشین ها در نظر گرفته شده و در قسمت داشبورد و کیلومترشمار، از نوارهای چوبی استفاده شده است. همچنین کلیدهای تنظیم تهویه هوا کمی بالاتر از خودروهای مشابه آن (مثلاً برلیانس H330) واقع شده است که دسترسی راننده را به آن ها ساده تر می نماید.
  • کولر خودرو خنک نمایندگی مناسبی دارد و فشار چندانی هم به موتور وارد نمی نماید.
  • خودرویی در این کلاس قیمت، با توجه به ابعاد اتاق، ارگونومی مطلوب داخلی، ایمنی بالا و سواری نرم خودرو، انتخاب مناسبی برای خانواده ایرانی است.

نکات منفی:

  • آریو 1600 ظاهر نسبتاً قدیمی و ساده ای دارد. طراحی نمای کناری و چراغ های بزرگ آن، چهره پیری به خودرو می دهد که همین باعث می گردد جوان ترها سراغش نروند.
  • عایق کاری صوتی ضعیف بین موتور و کابین باعث می گردد صدای موتور را در اتاق بشنوید. همچنین در جاده و سرعت های بالا، صدای محیط بیرون به سادگی به اتاق نفوذ می نماید. مشکل سروصدا را در دست اندازها هم خواهید داشت.
  • در آریو 1600 اتوماتیک، از جعبه دنده 4 سرعته و با ساختار قدیمی استفاده شده که قدرت را به چرخ های جلو منتقل می نمایند. درنتیجه خودرو توانایی های حرکتی متوسطی دارد که نسبت به رقبای خود در این کلاس قیمت، حرف زیادی برای گفتن نخواهد داشت.
  • شتاب اولیه نسبتاً ضعیف است و شتاب صفر تا 100 کیلومتر آریو 1600 در محدوده 14 الی 15 ثانیه قرار می گیرد که کارتان را راه می اندازد اما تجربه لذت بخشی در رانندگی برای تان فراهم نمی نماید.
  • در سربالایی ها، در زمان وجود سرنشین ها یا شرایط رانندگی اسپرت متوجه می شوید که پیشرانه به کاررفته در این خودرو تناسب چندانی با وزن آریو ندارد و خودرو آن طور که مطلوب شماست حرکت نمی نماید.
  • بعضی آپشن ها مثل کیسه هوای کناری، سان روف، گرم کن جایگاه، تهویه مطبوع اتوماتیک و سیستم مولتی مدیا در نسخه اولیه وارداتی وجود داشته که در آریو 1600 حذف شده است؛ بنابراین آریو خودروی کم آپشنی به حساب می آید.
  • استفاده از پلاستیک سخت در اتاق خودرو کیفیت و ظرافت کار را کم نموده است.
  • قرارگیری نامناسب صفحه کیلومترشمار و شیب ملایمی که به عقب دارد باعث می گردد که هنگام رانندگی برای دیدن کیلومتر به زحمت بیفتید.
  • قطعات یدکی آریو 1600 قیمت بالایی دارد.
  • چینی بودن نسخه اولیه، تیراژ به نسبت پایین و کم تر شناخته شده بودن این خودرو باعث شده بازار دست دوم آن ضعیف باشد و خریدوفروش به راحتی انجام نگردد.
منبع: دیوار
انتشار: 15 مرداد 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 271

به "سدانی با امکانات متوسط" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سدانی با امکانات متوسط"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید