سیارکی که بیش از حد به زمین نزدیک شد!

به گزارش لیتن، طبق اعلام ناسا یک خرده سیارک در ابعاد یک فضاپیما روز آدینه به نزدیک ترین فاصله اش با کره زمین رسید.

سیارکی که بیش از حد به زمین نزدیک شد!

غزال زیاری: به گفته ناسا، خرده سیارک ها، صخره هایی به جای مانده از شکل گیری ابتدایی منظومه شمسی از حدود 4.6 میلیارد سال قبل هستند. بیشتر این خرده سیارک ها در کمربند اصلی خرده سیارک ها که بین مدار مریخ و مشتری است واقع شده اند ولی مدار این صخره های فضایی گاهی آنها را به سمت زمین نزدیک می نماید.

از همین رو لازم و لازم است که این خرده سیارک ها مورد نظارت و رصد قرار گرفته و رصد شوند تا شرایط خطرناکی را برای زمین ایجاد ننمایند. به همین دلیل هم ناسا تلسکوپ های خاصی در زمین و فضا دارد تا به آنالیز آنها بپردازد.

با یاری این ابزارهای تکنولوژیک از جمله کاوشگر پیمایش مادون قرمز میدان وسیع (WISE) و آخرین سیستم هشدار برخورد سیارک زمینی (ATLAS)، ناسا به جزئیاتی درمورد خرده سیارکی که در حال نزدیک شدن به کره زمین بود به دست آورده.

  • طلسم مخوف مقبره فرعون که بازدیدنمایندگان را می کشت!/ عکس
  • دستگیری اشتباه زن باردار با خطای فنی تشخیص چهره!

جزئیاتی درباره خرده سیارک 2022 BS2

طبق اعلام ناسا خرده سیارک 2022 BS2، تقریبا 30 متر عرض دارد و در ابعاد یک کاوشگر فضایی است. این خرده سیارک متعلق به گروه آپولو از خرده سیارک های نزدیک زمین است که که سنگ های فضایی در حال عبور از زمین با محورهای نیمه اصلی بزرگتر از زمین هستند. نامگذاری این خرده سیارک ها بر طبق انبوه خرده سیارک 1862 Apollo که در دهه 1930 به وسیله کارل رینموث، منجم آلمانی کشف شده بود، اجرا شده است

ناسا اعلام نموده که این خرده سیارک هر 380 روز یک بار به دور خورشید می چرخد و در 27 ژانویه سال 2022 شناسایی شده است.

آیا می دانستید؟

در مقاله منتشره در Monthly Notices of the Royal Astronomical Society، دانشمندان MIT شیوه جدیدی را برای تحقیق درباره ساختار داخلی صخره های فضایی براساس نحوه تغییرات در چرخش سیارک در هنگام نزدیک شدنشان به یک شی آسمانی مثل یک سیاره اعمال می نمایند. این روش به دانشمندان یاری می نماید تا ساختار داخلی خرده سنگ از جمله توزیع وزن آن را درک نمایند و این امر در ماموریت های فضایی به آنها یاری خواهد نمود.

تیم محققان MIT درنظر دارند تا این تحقیق را برای یک خرده سیارک نزدیک به زمین به نام Apophis به کار بگیرند. اگرچه این خرده سیارک قرار نیست تا به زودی ها به زمین نزدیک گردد، اما یک انحراف جزیی در مسیر حرکت آن ممکن است آن را به سمت کره زمین سوق دهد.

منبع: hindustantimes

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 21 مرداد 1402 بروزرسانی: 21 مرداد 1402 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 2335

به "سیارکی که بیش از حد به زمین نزدیک شد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیارکی که بیش از حد به زمین نزدیک شد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید