کانادا درای، نوشیدنی نوستالژیکِ بدون الکل

به گزارش لیتن، وب سایت فرصت امروز: کانادا درای نام تجاری نوعی نوشابه غیرالکلی است. مالکیت این نام تجاری از سال 2008 میلادی متعلق به گروه دکتر پپر اسنپل است. در حال حاضر نوشابه هایی با طعم های مختلف تحت این نام تجاری به بازار عرضه می گردد. این نوشابه نخستین بار در سال 1904 توسط جان مک لنخستین، داروساز و شیمیدان کانادایی و با طعم ملایم زنجبیل فراوری و معرفی گردید.

کانادا درای، نوشیدنی نوستالژیکِ بدون الکل

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید.

شعب مختلف فراوری در سراسر جهان

کانادا درای ابتدا توسط نوشیدنی زنجبیلی اش معروف شد اما جان مک لنخستین کمی بعد توانست از طریق سودا و طعم های طبیعی میوه جات این نوشابه را فراوری کند. واژه درای که در نام این برند وجود دارد، تاکید بر گس بودن و غیر شیرین بودن آن دارد. با توجه به اینکه نخستین محصول این نوشیدنی با طعم زنجبیل طعم گسی داشت، این نام برای محصولات بعدی نیز باقی ماند. با اینکه کارخانه اصلی نوشیدنی در کاناداست، اکنون دارای شعبی در کشورهای مختلفی چون آمریکا، مکزیک، کلمبیا، خاورمیانه، اروپا و ژاپن است.

گسترش بازار و محصولات جدید

سال 1919 مک لنخستین بازاریابی این محصول برای آمریکا را آغاز کرد و این نوشیدنی را به بازار نیویورک فرستاد. محبوبیت آن به حدی رسید که او بلافاصله پس از آن کارخانه ای در منهتن تاسیس کرد. پس از مرگ مک لنخستین، کارخانه مدت کوتاهی توسط اعضای خانواده او و سام پی دی اداره شد. در دهه 30 میلادی، این نوشیدنی بازار خود را وسعت بخشید و در دهه 50 تعداد محصولاتش را زیادتر کرد.

محصولاتی با طعم ترکیبی جدید

کانادا درای علاوه بر نوشیدنی های متداول پرتغالی و... دارای محصولات متعددی و نوشابه های ترکیبی زیادی همچون نوشیدنی انار و آلبالو، نوشیدنی مختلط شامل شاتوت، تمشک و توت سیاه، نوشیدنی مخلوط قره قروت و لیمو، نوشیدنی هلو و انبه، نوشابه توت فرنگی، و چای سبز و... است.

کانادا درای در ایران

نوشابه نوستالژیک کانادادرای را شرکت خوشگوار روانه بازار نموده است. این شرکت پیش از انقلاب، محصولاتش را تحت نظر شرکت کوکاکولا فراوری می کرد که این ارتباط پس از انقلاب نیز حفظ شد. شرکت خوشگوار مشهد عصاره کوکاکولا را به طور مستقیم وارد کشور می کرد اما در سال1363 و ممنوعیت ورود کوکاکولا از فرمول ایرانی نوشابه بهره مند شد. خوشگوار با به دست آوردن امتیاز فراوری کوکاکولا به سرعت محصول خود را پیش از شرکت نوشاب وارد بازار کرد. با فراوری کوکاکولا در مشهد بطری های این شرکت به مناطق دیگر ایران رسید و نوشابه فراوریی شرکت خوشگوار با آرم کوکاکولا، نوشابه مشهد نام گرفت.

نوشیدنی های برای بازارهای هدف مختلف

این برند محصولات خاص خود را برای بازارهایی خاص نیز عرضه نموده است. برای مثال در خاورمیانه، کولا و دنا را برای سوریه، نوشابه زرد را برای ایران و نوشابه کِرِمی یا خامه ای را برای دیگر کشورهای خاورمیانه فراوری نموده است. همچنین برای کشورهای آمریکای لاتین بر حسب ذائقه شان نوشیدنی هایی مانند گریپ فروت صورتی برای کشور پرو و نوشیدنی لیمویی برای شیلی عرضه نموده است. این برند همچنین نوشیدنی ای در بازه کریسمس برای مردم کانادا با طعم قره قروت به بازار فرستاد که اکنون در آمریکا نیز موجود است.

منبع: برترین ها
انتشار: 21 آبان 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 548

به "کانادا درای، نوشیدنی نوستالژیکِ بدون الکل" امتیاز دهید

2 کاربر به "کانادا درای، نوشیدنی نوستالژیکِ بدون الکل" امتیاز داده اند | 2.5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کانادا درای، نوشیدنی نوستالژیکِ بدون الکل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید