سیستم لازم برای نسخه کامپیوتر Days Gone تعیین شد؛ به SSD احتیاج دارید

به گزارش لیتن، همین چند روز پیش متوجه شدیم بازی دیز گان که تا به حال از بازی های انحصاری کنسول پلی استیشن 4 به شمار می رفت، قرار است بهار آینده به کامپیوتر های شخصی بیاید. حالا هم صفحه مخصوص این بازی در فروشگاه استیم باز شده. در این صفحه می توانیم علاوه بر اطلاعات کلی درباره بهبودهای نسخه کامپیوتر، به سیستم لازم برای بازی دیز گان پی ببریم.

سیستم لازم برای نسخه کامپیوتر Days Gone تعیین شد؛ به SSD احتیاج دارید

بازی دیز گان از آخرین انحصاری های عظیمی بود که برای کنسول پلی استیشن 4 عرضه شد. این بازی ترکیبی از سبک های دنیا باز و بقا است. البته در مقابل دیگر بازی های انحصاری کنسول پلی استیشن 4 که تمام آن ها ستایشی بی حد و حصر دریافت کردند، بازی دیز گان از آثاری است که کمتر دیده شده. کیفیت این بازی در قسمت های مختلف بالا و پایین می گردد. به طور کلی این بازی در حد و اندازه استاندارد هایی کیفی شرکت سونی که با آن ها بد عادت شده ایم نیست. با وجود این تفاسیر و انتظارات بالای ما از بازی های شرکت سونی، بازی دیز گان در کل اصلا بازی بدی نیست و می تواند ما را ساعت ها سرگرم کند.

شرکت سونی مدتی است که به عرضه کردن بازی های انحصاری خود روی پلتفرم کامپیوترهای شخصی رو آورده. در ماه های گذشته شاهد عرضه شدن بازی های دث استرندینگ، هورایزن زیرو داون و جرنی روی کامپیوتر بودیم. شرکت سونی در یکی از مصاحبه های اخیر خود اعلام نمود که میخواهد این فرایند را ادامه دهد و موج جدیدی از بازی های انحصاری پلی استیشن در راه کامپیوتر هستند. بازی دیز گان که بهار پیش رو به کامپیوترهای شخصی می آید آغازگر این موج جدید خواهد بود.

یکی از کارهای خوب شرکت سونی به هنگام عرضه کردن بازی های خود روی کامپیوترهای شخصی، انتخاب فروشگاه استیم به عنوان پلتفرم فروش اصلی این بازی ها است. استیم با اختلاف عظیمترین و بهترین فروشگاه دیجیتالی بازی های ویدیویی نه تنها در میان فروشگاه های کامپیوتری، بلکه در میان فروشگاه های دیجیتالی تمام پلتفرم ها است. در ساعات گذشته صفحه بازی دیز گان روی فروشگاه استیم باز شد که اطلاعات خوبی از نسخه کامپیوتری این بازی به ما می دهد.

مثل تمام بازی های کنسولی که به کامپیوترهای شخصی می آیند ویژگی های استاندارد پلتفرم کامپیوتر، یعنی نرخ فریم نامحدود، وضوح تصویر بالا و پشتیبانی از نمایشگرهای فوق عریض به بازی دیز گان اضافه شده اند. علاوه بر این ویژگی ها سازندگان این بازی بیان نموده اند که با استفاده از قدرت اضافه کامپیوترهای شخصی، گرافیک این بازی بهتر شده. اصلی ترین بهبودهای گرافیکی این نسخه بهتر شدن برد رندر دریافت از بازی و بهبودهای مربوط به جزئیات هستند. همچنین این نسخه از بازی امکان تغییر زاویه دید (FOV) را به بازیکن می دهد.

علاوه بر این قابلیت ها و بهبودها، سیستم لازم برای نسخه کامپیوتری بازی دیز گان تعیین شده. حداقل سیستم لازم این بازی به توضیح زیر است؛

  • سیستم عامل: Windows 10 64-bits (سیستم عامل و پردازنده 64 بیتی اجباری است)
  • پردازنده: Intel Core [email protected] or AMD FX [email protected]
  • حافظه رم: 8 گیگابایت
  • کارت گرافیک: Nvidia GeForce GTX 780 (3 گیگابایت) یا AMD Radeon R9 290 (4 گیگابایت)
  • DirectX: نسخه 11
  • حافظه: 70 گیگابایت
  • توضیحات اضافه: حافظه SSD و 16 گیگابایت رم پیشنهاد می گردد

سیستم پیشنهادی برای این بازی هم به این شکل است؛

  • سیستم عامل: Windows 10 64-bits (سیستم عامل و پردازنده 64 بیتی اجباری است)
  • پردازنده: Intel Core [email protected] or Ryzen 5 [email protected]
  • حافظه رم: 16 گیگابایت
  • کارت گرافیک: Nvidia GeForce GTX 1060 (6 گیگابایت) یا AMD Radeon RX 580 (8 گیگابایت)
  • DirectX: نسخه 11
  • حافظه: 70 گیگابایت
  • توضیحات اضافه: حافظه SSD پیشنهاد می گردد

چشم گیر ترین چیزی که در این دو سیستم پیشنهادی دیده می گردد سفارش شدن به استفاده از حافظه های SSD حتی در سیستم حداقلی این بازی است. این بازی در اصل برای کنسول پلی استیشن 4 ساخته شده و می دانیم که کنسول پلی استیشن 4 به طور پیش فرض از حافظه های HDD استفاده می نماید و نه SSD. البته فراموش نکنیم که این بازی یکی از آخرین بازی های عظیم کنسول پلی استیشن 4 است و سازندگان آن حتی از آخرین قطرات قدرت این کنسول استفاده نموده اند.

مسؤول بخش دیجیتال فاندری وب سایت یوروگیمر که یکی از شناخته شده و حرفه ای ترین افراد حاضر در عرصه تحلیل فنی بازی های ویدیویی است نظر خود را درباره این موضوع گفته. بازی دیز گان اثری دنیا باز است که به قدرت سخت افزاری بسیار بالایی احتیاج دارد. سازندگان این بازی برای خواندن اطلاعات بازی دیز گان روی کنسول پلی استیشن 4 بهینه سازی های بسیاری اعمال نموده اند. با توجه به این که هزاران سیستم کامپیوتری مختلف وجود دارند، توسعه دهندگان این بازی اصلا خبری از شرایط سخت افزار و حافظه ای که این بازی روی آن اجرا می گردد را ندارند؛ به همین دلیل پیشنهاد کردن یک حافظه SSD معقولانه است. هنگامی که قرار است بازی با استفاده از HDD معمولی پلی استیشن 4 اجرا گردد تضمین حداقلی از سخت افزار کلی این کنسول وجود دارد اما چنین چیزی درباره کامپیوترها صدق نمی نماید. البته داشتن حافظه SSD برای تمام کامپیوترها به طور جدی پیشنهاد می گردد و این حافظه می تواند یاری عظیمی به اجرای بازی ها بکند.

علاوه بر این موضوع، در توضیحات بازی آمده که دامنه رندر شدن صحنه در نسخه کامپیوتری این بازی از نسخه کنسولی بیشتر است. قسمت زیادی از این بازی حین موتورسواری می گذرد و مطمعنا در این بخش ها احتیاج است تا داده های زیادی، به سرعت از روی حافظه خوانده شوند. در این مواقع داشتن حافظه سریع SSD می تواند روان بودن اجرای این بازی را تا حد زیادی بهبود بخشد.

کارت گرافیک حداقلی پیشنهاد شده این بازی هم قدرت بسیار بالاتری از کنسول پلی استیشن 4 دارد. کنسول پایه پلی استیشن 4 قدرت خالصی در حد و اندازه و حتی می توان گفت کمی کمتر از کارت گرافیک GTX 1050ti ارائه می دهد. اگر بازی های باکیفیتی روی این کنسول می بینیم به دلیل بهینه سازی مناسب توسعه دهندگان و کاهش دادن گرافیک بازی در قسمت هایی که کمتر دیده می شوند است.

کارت گرافیک GTX 780 به شکل قابل توجهی از GTX 1050ti و به دنبال آن، کنسول پلی استیشن 4 قوی تر است. البته اگر کمی دقیق تر نگاه کنیم پیشنهاد شدن این کارت گرافیک چندان بی منطق نیست. بازی دیز گان حتی با وجود بهینه سازی های متعدد و اختصاصی برای سخت افزار کنسول پلی استیشن 4، به شکل ایده آل روی این کنسول اجرا نمی گردد. به همین دلیل بد نیست که این بازی را با کارت گرافیک قوی تری از سخت افزار کنسول پلی استیشن 4 اجرا کنیم.

البته پیشنهاد کردن کارت گرافیک GTX 780 می تواند به دلیل حافظه اصلی 3 گیگابایتی این کارت هم باشد. توسعه دهندگان این بازی با انتخاب این کارت گرافیک به عنوان سخت افزار حداقلی اعلام نموده اند که برای اجرای این بازی به حداقل 3 گیگابایت حافظه احتیاج است و کارت های دو گیگابایتی نمی توانند بازی دیز گان را اجرا نمایند.

بر خلاف حداقل سیستم لازم برای این بازی که به عنوان سخت افزار حداقلی نسبتا بالا است، سیستم پیشنهادی این بازی چندان قدرتمند نیست. برای اجرای این بازی با بالاترین کیفیت ممکن تنها به یک کارت گرافیک GTX 1060 احتیاج است. کارت گرافیک GTX 1650 Super در جدیدترین سری کارت های پایین رده شرکت انویدیا تقریبا معادل GTX 1060 است.

بازی دیزگان جدیدترین بازی شرکت سونی است که قرار است برای کامپیوترهای شخصی عرضه گردد. تاریخ عرضه دقیق این نسخه بازی هنوز تعیین نشده و فقط می دانیم بازی دیز گان در بهار آینده به کامیپوترهای شخصی می آید.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 5 فروردین 1400 بروزرسانی: 5 فروردین 1400 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 1571

به "سیستم لازم برای نسخه کامپیوتر Days Gone تعیین شد؛ به SSD احتیاج دارید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیستم لازم برای نسخه کامپیوتر Days Gone تعیین شد؛ به SSD احتیاج دارید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید