لا اسکالا، سالن باشکوه اپرای شهر میلان برای تماشای نمایش

به گزارش لیتن، شهر میلان نگینی بی نظیر در دل ایتالیا است. بدون شک با وجود رقبایی مانند پاریس، بارسلون، ونیز و یا لندن داشتن چنین جایگاهی چندان ساده نیست اما میلان آن قدر فوق العاده است که هر بازدیدکننده ای را به تحسین وادار می نماید. این شهر زیبای ایتالیا از هر نظر یکی از برترین شهرهای اروپا به حساب می آید. پس دور از ذهن نیست که سالن اپرای لا اسکالا را برای معرفی انتخاب کنیم.

لا اسکالا، سالن باشکوه اپرای شهر میلان برای تماشای نمایش

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

میلان را پایتخت مد و لباس جهان می دانند و مراکز خرید آن پر است از فروشگاه هایی که بهترین لباس های جهان را به فروش می رسانند. برای کسانی که به تاریخ و فرهنگ نیز علاقه دارند شهر میلان جاذبه های متعدد توریستی مربوط به دوره های مختلف تاریخی از دوران رم باستان تا حکومت های فئودال و پس از آن را در خود جای داده است.

در این مطلب از مجله گردشگری خبرنگاران به معرفی این جاذبه توریستی دیدنی در شهر میلان می پردازیم، با بخشی از تاریخچه آن آشنا می شویم و نکاتی را در رابطه با بازدید از آن مطرح می کنید. پس از خواندن این مقاله بدون شک سالن بی نظیر لا اسکالا را در لیست بازدیدهای خود در شهر میلان خواهید گنجاند.

سالن اپرای لا اسکالا در شهر میلان

این سالن مشهور یکی از جذابترین بناهای ایتالیا و اروپا به شمار می آید. معماری خاص و دیدنی لا اسکالا آن قدر چشم نواز و با شکوه است که دیدن آن به علاقه مندان معماری نیز توصیه می گردد. سالنی غرق در طراحی بی نظیر با رنگ طلایی در سراسر آن و پرده ها و جایگاه هایی به رنگ ارغوانی آن قدر جذاب است که می توان ساعت ها در آن ماند و از شکوهش لذت برد. گچ بری های خاص سقف تالار و لوستر قرار گرفته در مرکز سالن نیز از دیگر جذابیت هایی است که باید به آن توجه کرد. در راهنمای سفر به میلان می توانید از دیگر جاذبه های گردشگری این شهر آگاه شوید.

با ظرفیتی بالغ بر دو هزار نفر و اجراهای متعددی که در ساعت های مختلف هر روز در آلا اسکالا برگزار می گردد، این تالار یکی از پر بازدیدترین سالن های کنسرت اروپا محسوب می گردد. همچنین با حضور بازدیدکنندگانی که برای بازدید از زیبایی بنای تالار اپرای لا اسکالا به این مکان می آیند، این مجموعه یکی از محبوب ترین جاذبه های توریستی ایتالیا به شمار می آید.

نوع خاص معماری این سالن تئاتر باشکوه به شکلی است که به دلیل مهندسی صوت خاص به کار رفته در آن، در همه جای تالار صدایی بدون نقص را دریافت خواهید کرد.

به یاد داشته باشید که در زمان مراجعه به لا اسکالا، حتما از موزه دیدنی آن نیز بازدید کنید. اشیای بی نظیر و مهمی در این موزه نگهداری می شوند که دیدن آن ها خالی از لطف نیست.

تاریخچه لا اسکالا، هدیه ای به شهر میلان

شهر میلان تاریخچه ای طولانی به عنوان یکی از مهمترین شهرهای ایتالیا و اروپا از نظر هنری دارد. موسیقیدان های بی نظیری در این شهر متولد شده و زندگی نموده اند و آثاری بسیار مهم در این شهر برای اولین بار اجرا شده اند.

لا اسکالا اولین تالار اپرای شهر میلان نیست. این شهر پیش از این دارای تالار اپرای دیگری بوده که در جریان یک آتش سوزی در سال 1776 تخریب شده است. پس از آن به درخواست اهالی شهر، آرشیدوک فردیناند اتریشی دستور به ساخت سالن اپرایی می دهد تا شهر میلان از وجود یک مرکز هنری خالی نباشد. پس از رد شدن چند طرح اولیه، در نهایت ملکه ماریا ترزا طرح فعلی را تایید می نماید تا لا اسکالا در محل تالار اپرای سابق میلان ساخته گردد.

این سالن بی نظیر دو سال بعد و در سال 1778 آغاز به کار می نماید و از آن موقع میزبان برترین آثار موسقی جهان از هنرمندانی مشهور بوده است. در طول تاریخ تالار اپرای لا اسکالا چندین بار دستخوش تغییر شده است. یک بار در سال 1907 این سالن بازسازی شده و دیگر بازساز آن مربوط به سال 2002 میلادی است. البته بیشترین تغییر در سال 1946 انجام شده است. زمانی که تخریب های ناشی از بمباران های جنگ جهانی دوم احتیاج به بازسازی داشته است. راستی قبل از هر چیز، بلیط هواپیما میلان را می توانید برای سفر و تماشای این مکان از خبرنگاران بخرید.

مواردی درباره بازدید از تالار آلا اسکالا

یکی از مهم ترین مواردی که در بازدید از تالار اپرای لا اسکالا باید در نظر داشت روزهایی است که این مجموعه در آن تعطیل است. همان طور که در بخش قبل نیز به این روزها اشاره شد، باید حین برنامه ریزی سفر خود آن ها را مدنظر قرار دهید.

مورد مهم دیگر نحوه تهیه بلیط است. در صورتی که تمایل به مشاهده اجرایی خاص در این سالن دارید، می توانید به راحتی بلیط آن را از باجه های قرار گرفته در جلوی سالن تهیه کنید و از اجرا لذت ببرید. همچنین می توانید بلیط بازدید از مجموعه یا اطلاعات مربوط به تورهای آن و همچنین بلیط مربوط به موزه لا اسکالا را نیز در این باجه ها تهیه کنید.

نکته مهم البته این است که این باجه ها معمولا صفی طولانی دارند و ممکن است در بسیاری از زمان ها حتی پیروز به دریافت بلیط نشوید. راه بهتر استفاده از سایت مجموعه لا اسکالا است که در آن علاوه بر مشاهده جدول برنامه های در حال انجام می توانید بلیط های مورد نظر خود را تهیه و پس از آن به سالن مراجعه کنید.

آدرس سالن اپرای لا اسکالا میلان

دسترسی به لا اسکالا کار ساده ای است. وسایل حمل و نقل عمومی مختلفی مانند اتوبوس و مترو شهر میلان در نزدیکی این سالن ایستگاه دارند. همچنین با استفاده از تاکسی یا تاکسی های اینترنتی نیز می توانید به راحتی از هر مبدایی در میلان به لا اسکالا برسید.

آدرس: Via Filodrammatici, 2, 20121 Milano MI, Italy

شماره تماس: +3902860775

سایت: teatroallascala

چه زمانی از سالن اپرای لا اسکالا بازدید کنیم؟

با توجه به قرار دریافت لا اسکالا در قلب شهر میلان، یکی از مواردی که در تصمیم گیری برای بازدید از این تالار باید مدنظر قرار داد شلوغ نبودن آن است. شهر میلان معمولا بهار و پاییز خلوت تری نسبت به سایر روزهای سال دارد. البته در صورتی که سفر خود را در تابستان برنامه ریزی نموده اید، می توانید با چشم پوشی از مقداری شلوغی و صف های احتمالی، از بازدید خود لذت کافی را ببرید.

در نظر داشته باشید که این سالن باشکوه در روزهای خاصی از سال تعطیل است. این روزها اول ژانویه، روز عید پاک، اول ماه می، پانزدهم آگوست و روزهای هفتم، بیست و چهارم، بیست و پنجم، بیست و ششم و سی و یکم دسامبر هستند. در این روزها نه تنها در لا اسکالا هیچ اجرایی برگزار نمی گردد، بلکه بازدید از تالار و موزه آن نیز امکان پذیر نخواهد بود.

البته به عقیده بسیاری از افراد زیباترین جاذبه توریستی شهر میلان نه کلیسای جامع میلان زیبای آن است و نه استادیوم سن سیرو میلان که برای دوستداران فوتبال یکی از مشهورترین استادیوم های جهان است. این دسته از افراد معتقد هستند که سالن اپرای لا اسکالا در شهر میلان، مهمترین جاذبه توریستی این شهر است.

احتیاجی نیست که از هواداران هنر موسیقی باشید تا این تالار موسیقی را جذاب بدانید. با معماری خاص و منظره های دیدنی در سراسر این مجموعه دیدنی هر کسی می تواند محو تماشای این سالن رویایی گردد. از طرف دیگر برای علاقه مندان به موسیقی نیز این تالار ارزش بالایی دارد. سالن اپرای لا اسکالا یا آن طور که ایتالیایی ها آن را می نامند تئاترو آلا اسکالا (Teatro La Scala) ، مهمترین صحنه موسیقی در جهان است. جذاب ترین اپراهای جهان در کنار بهترین اجراهای باله و کنسرت های موسیقی کلاسیک از سراسر جهان به این صحنه آورده می شوند تا علاقه مندان به تماشای آن ها بنشینند. اگر شما هم تجربه تماشای نمایش در این مجموعه را دارید، برای ما در کامنت ها بنویسید.

منبع: الی گشت
انتشار: 13 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 424

به "لا اسکالا، سالن باشکوه اپرای شهر میلان برای تماشای نمایش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لا اسکالا، سالن باشکوه اپرای شهر میلان برای تماشای نمایش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید