فروش ماه اول نسخه کامپیوتر هورایزن اندازه ویچر 3 بوده

به گزارش لیتن، اخیرا شرکت سونی بازی هورایزن زیرو دان (Horizon Zero Dawn) که یکی از بهترین انحصاری های کنسول پلی استیشن 4 محسوب می شد را برای کامپیوتر های شخصی منتشر کرد. این بازی روی پلتفرم جدید خود، به فروش چشم گیری دست پیدا کرده. بر اساس آمار ارایه شده، نسخه کامپیوتری بازی هورایزن پیروز شده در ماه اول عرضه اش به فروش 716 هزار نسخه ای دست پیدا کند.

فروش ماه اول نسخه کامپیوتر هورایزن اندازه ویچر 3 بوده

جدیدا شرکت سونی برای بازی های انحصاری اش رویه ای جدید در پیش گرفته و همانند شرکت مایکروسافت، بازی های انحصاری خود را برای کامپیوتر های شخصی منتشر می کند. بازی هایی مانند دث استرندینگ، دیترویت، جرنی و کترین چند مورد از بازی های انحصاری سونی هستند که اخیرا برای کامپیوترهای شخصی نیز منتشر شده اند.

جدیدترین اثر هیدیو کوجیما، بازی دث استریندیگ که پس از عرضه نسخه کنسولی، با فاصله نسبتا کوتاهی برای کامپیوترهای شخصی نیز منتشر شد. طبق گزارشات قبلی، در ماه اول عرضه دث استرندینگ برای کامپیوتر های شخصی حدود 477 هزار نسخه از این بازی به فروش رسیده.

با وجود این که بازی هورایزن دو سال از دث استرندینگ قدیمی تر است، نسخه کامپیوتری آن توانسته فروش ماه اول یک و نیم برابری نسبت به دث استریندینگ را کسب کند. همچنین گفته شده که فروش ماه اول بازی هورایزن فزونی بسیار زیادی نسبت به آمار فروش ماه اول بازی Assassins Creed Odyssey داشته.

فروش نسخه کامپیوتری بازی هورایزن در ماه اول به قدری خوب بوده که می توان آن را با میزان فروش بازی ویچر 3 مقایسه کرد. بازی ویچر 3 که از بهترین باز ی های 2015 محسوب می شود، مورد انتظار بسیاری از گیمرهای کل دنیا بود. فراوانی افتخارات کسب شده توسط ویچر 3، فروشی بسیار عالی برای این بازی رقم زد. این که می بینیم عرضه یک بازی برای بار دوم چنین رکوردهای فروشی را به ثبت می رساند نشانه پتانسیل بالای کامپیوترهای شخصی برای میزبانی بازی های انحصاری کنسول هاست.

فروش بالای بازی های کنسولی روی پلتفرم کامپیوترهای شخصی نه تنها بازی ها را در دسترس دامنه وسیع تری از مخاطبان قرار می دهد، بلکه اجازه اجرای بازی ها را با وضوح های تصویر بسیار بالا و نرخ فریم های بیش تر می دهد. در کنار این فایده، بازی هایی که برای کامپیوترهای شخصی عرضه می شوند تا ابد در دسترس می مانند. برای مثال اگر قصد یک بازی کنسولی متعلق به سال 2000 را داشته باشید، دردسرهایی برای مهیا کردن سخت افزار کار شما را سخت خواهد کرد؛ ولی می توان همان بازی را روی کامپیوترهای شخصی، حتی با افزودن دست کاری هایی که تجربه و ظاهر بازی را بهتر می کنند تجربه کنید.

با توجه به فروش بسیار خوب بازی های انحصاری سونی روی پلتفرم کامپیوترهای شخصی، عرضه بازی های بیش تری از سونی برای کامپیوتر های شخصی کاملا محتمل است. چند ماه پیش شرکت سونی در یک مصاحبه اعلام کرده بود که قصد دارد بازی های بیش تری را برای کامپیوتر های شخصی عرضه کند. البته این حرف به این معنی نیست که تمام بازی های سونی برای کامپیوتر های شخصی عرضه خواهد شد و قطعا سونی برای محافظت از فروش کنسول خود، بسیاری از بازی ها را فقط برای کنسول پلی استیشن عرضه خواهد کرد.

بازی هورایزن زیرو دان هم اکنون برای پلی استیشن 4 و کامپیوترهای شخصی قابل دریافت است. دنباله این بازی که هورایزن 2: غرب ممنوعه (Horizon 2: Forbidden West) نام دارد برای کنسول پلی استیشن 5 در سال 2021 عرضه خواهد شد. شرکت سونی تایید کرده که دنباله بازی هورایزن برای پلی استیشن 4 هم در دسترس خواهد بود.

منبع: Video Games Chronicle

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 11 آبان 1399 بروزرسانی: 11 آبان 1399 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 1280

به "فروش ماه اول نسخه کامپیوتر هورایزن اندازه ویچر 3 بوده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فروش ماه اول نسخه کامپیوتر هورایزن اندازه ویچر 3 بوده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید