فریب های ثمربخش، قدرت و تناقض فکر خودفریبنده را بشناسید!

به گزارش لیتن، نگار قاسملو مترجم کتاب فریب های ثمربخش، قدرت و تناقض فکر خودفریبندهکه به تازگی از سوی انتشارات ارجمند منتشر شده در گفت وگو با خبرنگاران درباره این اثر توضیح داد: نویسندگان این کتاب، شانکار ودانتام و بیل مسلر در 10 فصل به مثال هایی از فریب های فکری و خودفریبی های انسان در طول زندگی روزمره اشاره می کنند.

فریب های ثمربخش، قدرت و تناقض فکر خودفریبنده را بشناسید!

او اضافه نمود: دلیل انتخاب این کتاب آن بوده که به سادگی با بازگو کردن اتفاقاتی واقعی، خواننده را از واقعیت های تغییر یافته ای که در طول روز با آنها روبرو می شود، آگاه می کند.

او ادامه داد: یکی از ویژگی های خوب این کتاب آن است که تمام افراد، بدون دانش تخصصی خاصی، می توانند از آن سود ببرند. موقعیت های متفاوتی که نویسنده به آنها اشاره کرده است اعم از روابط انسانی، تصمیمات درمانی، رفتارهای مالی و غیره، به خوبی فرصت هم ذات پنداری را برای افراد مختلف جامعه با پیش زمینه های متفاوت فراهم می کند.

به گفته این مترجم، در دنیای امروز، با فراگیر شدن شبکه های اجتماعی، رویافروشان و شیادان مجازی از مقبولیتی بیش از پیش برخوردار شده اند؛ در نتیجه آگاه شدن خوانندگان از روندی که درگیر آن می شوند، فرصتی است تا بتوانند از بسیاری از هزینه ها و پیامدهای ناخوشایند بعدی جلوگیری کنند. البته، خودفریبی های فکر انسان فواید و آورده هایی نیز برای او داشته است که کتاب به برخی از این موارد اشاره می کند.

قاسملو بیان کرد: با توجه به مرجعیت روزافزون شیادان مجازی و متخصصان تقلبی، خواندن این اثر و آگاهی از فریب کاری های ظریفی که هر فردی می تواند در دام آن بیفتد، خالی از لطف نیست.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 11 خرداد 1402 بروزرسانی: 11 خرداد 1402 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 2306

به "فریب های ثمربخش، قدرت و تناقض فکر خودفریبنده را بشناسید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فریب های ثمربخش، قدرت و تناقض فکر خودفریبنده را بشناسید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید