مهمترین و معروف ترین جاذبه های قبرس شمالی

به گزارش لیتن، جاذبه های قبرس شمالی

طبیعت، آثار تاریخی و البته سواحل، قبرس را به مقصدی هیجان انگیز تبدیل نموده اند، سرزمینی مجذوب کننده در دریای مدیترانه که فقط جزیره ای آرام با سواحل زیبا نیست بلکه با تاریخی طولانی گنجینه ای از آثار تاریخی و البته طبیعتی چشم نواز را در خود جای داده است. درست است که لارناکا در قبرس جنوبی مقصد سفر خیلی از ما ایرانی هاست اما این جزیره شهرهای دیگری هم دارد، شهرهایی مثل نیکوزیا، گیرنه، فاماگستا، لفکا و … که در قبرس شمالی قرار گرفته اند و هر کدام دنیایی از جاذبه های تماشایی اند. می خواهیم درباره جاذبه های قبرس شمالی حرف بزنیم، در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید.

مهمترین و معروف ترین جاذبه های قبرس شمالی

1- بندر گیرنه | Gyrne Harbour

گیرنه (کیرنیا) یکی از شهرهای سواحل شمالی قبرس است که به بندر و قلعه تاریخی اش معروف است. این شهر یک بندر قدیمی دارد که اگر گذرتان به قبرس شمالی افتاد حتما باید از آن دیدن کنید، بندری که در احاطه کافه ها و رستوران هاست و برترین جا برای امتحان طعم غذاهای محلی قبرس.

2- قلعه گیرنه | Gyrne Castle

قلعه گیرنه درست در کنار بندر گیرنه قرار گرفته است و برای ساختش از معماری های ترکیبی و پیچیده ای استفاده شده که واقعا ارزش بازدید دارد. در پشت دیواره های این قلعه جاذبه هایی مثل کلیسای سنت جورج، آپارتمان های پادشاهی و کلیسایی کوچک را پیدا می کنید که بازدید از آن ها سفر تاریخی تان را تکمیل می نماید. در موزه کشتی های شکسته چشمتان به کشتی ای می افتد که حدود 300 سال قبل از میلاد غرق شده و قدیمی ترین کشتی کشف شده در بستر دریاست.

3- ساحل لاک پشت | Turtle Beach

حتما انتظار دارید این ساحل پر از لاک پشت باشد؟ اینطور نیست؟ در فصل تابستان این ساحل ماسه ای و طولانی محل رفت و آمد لاک پشت های سبز رنگ می شوند که برای تخم گذاری خودشان را به اینجا می رسانند. مردم قبرس برای سرگرمی و استراحت به این ساحل می فرایند پس اگر دوست دارید به ساحلی بروید که بیشتر از توریستان مردم محلی را دیدن کنید این ساحل انتخاب مناسبی است.

4- کلیسای بلاپایس | Bellapais Monastery

این کلیسا که در قرن 13 ساخته شده بدون شک یکی از آرام ترین جاذبه های قبرس شمالی است. کلیسا در روستای کوچک بلاپایس در 5 کیلومتری شهر گیرنه قرار گرفته است و بیشتر آثار به جای مانده از آن مربوط به زمان پادشاه هوگ سوم است. این بنای مجذوب نماینده و زیبا در طی قرن ها بزرگ و بزرگ تر شد و امروز معماری مجذوب نماینده گوتیک را به نمایش گذاشته است.

5- قلعه سنت هیلاریون | St Hilarion Castle

باز هم جاذبه تاریخی و مجذوب نماینده دیگر در قبرس شمالی! این قلعه در شهر گیرنه و در ارتفاع 670 متری ساخته شده و از آن جایی که در ابتدا سنت هیلاریون بر روی قله زندگی می کرد به این نام معروف شد. این قلعه سه طبقه دارد و طبقه بالایی اش پر از پله های باریک و پیچ در پیچ است که به برج پرینس جان و خانه های سلطنتی منتهی می شوند. در این قلعه دیدنگر چشم اندزهای مجذوب نمایندهی از گیرنه و روستاهای اطراف هستید.

6- قلعه بوفاونتو | Buffavento Castle

این قلعه در فاصله 16 کیلومتری شهر گیرنه قرار گرفته است و با ارتفاع 954 متر بلندترین قلعه است پس مطمئنا چشم اندازهای مجذوب نمایندهی دارد. با اینکه بیشتر قسمت های این قلعه در اثر گذشت زمان از بین رفته اما معماری مجذوب نمایندهی دارد که حیفه تا قبرس شمالی بروید و از آن دیدن نکنید. از طرفی اگر عاشق مسیرهای کوهنوردی هستید خبر خوبی برایتان داریم چون برای رسیدن به قلعه 45 دقیقه کوهنوردی در پیش رو دارید.

7- شبه جزیره کارپاس و و کلیسای آندریس | Karpaz Peninsula and Apostolos Andreas Monastery

شبه جزیره کارپاس سرزمینی آرام با کیلومترها ساحل شنی بکر است که در شمال شرقی قبرس شمالی قرار گرفته است. یکی از مهمترین جاذبه های این شبه جزیره کلیسای آندریس است که تاریخی و معماری مجذوب نمایندهی دارد. اینجا به حیات وحش و به خصوص الاغ های وحشی معروف است و خیلی ها آن را یکی از مجذوب نماینده ترین جاذبه های قبرس شمالی می دانند.

8- قلعه کانتارا | Kantara Castle

قلعه کانتارا در دوره بیزانس و در سال 965 ساخته شده تا بعد از حمله عرب ها از شبه جزیره کارپاس محافظت کند. این قلعه در ارتفاع 610 متری قرار گرفته است و دسترسی به آن خیلی راحت است. کافیست در روز آفتابی به این قلعه بروید تا با دیدنی چشم اندازهای مجذوب نماینده شبه جزیره کارپاس، خلیج سالامیس، فاماگوستا و دیگر بخش های قبرس شمالی غافلگیر شوید.

9- شهر باستانی سالامیس | Salamis Ancient City

سالامیس که در ساحل شرقی قرار گرفته است یکی از مهمترین و مجذوب نماینده ترین سایت های باستان شناسی و جاذبه های قبرس شمالی است. این شهر باستانی در قرن 12 قبل از میلاد تاسیس شده و سال ها رشد و پیشرفت داشته تا اینکه به دست حمله عرب ها، زلزله و جزر و مدهای قرن هفتم از بین رفت. این شهر بزرگ مملوء از آثار و بناهای رومی ست که دیدنی آن ها برای تاریخ دوستان پر از مجذوب نمایندهیت است.

10- ساحل گلپسیدس | Glapsides Beach

ساحل ماسه ای و تمیز با رستوران ها و کافه ها اینجا را به یکی از محبوب ترین سواحل قبرس شمالی تبدیل نموده است. عاشقان سرگرمیات ساحلی در سفر به قبرس شمالی بدون اینکه وقت تلف نمایند خودشان را به این ساحل می رسانند.

11- دیوارهای تاریخی شهر فاماگوستا | Famagusta City-Walls

دیوارهایی که در ابتدا بلند و نازک ساخته شدند تا از شهر در برابر حمله دشمنان محافظت نمایند اما بعدها ونیزی ها بخش هایی به این دیوارها اضافه کردند تا به راحتی بتوانند برای حفاظت از شهر در برابر عثمانی ها آتش پرتاب نمایند. برج و باروهای مارتیننگو (Martinengo) یکی از برترین نمونه های معماری نظامی قرن 16 در قبرس شمالی است.

12- کلیسای سنت بارناباس | Saint Barnabas Monastery

این کلیسا در شهر فاماگوستا قرار گرفته است و قدمتش به سال 1756 برمی گردد. گنبدهای سفید رنگ این کلیسا مجذوب نمایندهیت خاصی دارند و از طرفی قبر سنت بارباروس که در این کلیسا قرار گرفته است همچنان یکی از زیارتگاه های یونانی های قبرس است که در قبرس شمالی زندگی می نمایند.

13- مسجد لالا مصطفی پاشا، کلیسای جامع سنت نیکولاس | Lala Mustafa Pasa Mosque - St Nicolas Cathedral

کلیسای جامع سنت نیکولاس مهمترین جاذبه فاماگوستا و یکی از دیدنی ترین جاذبه های قبرس شمالی است. این کلیسا که در ابتدا محل تاجگذاری غیابی پادشاهان زیادی بوده بعد از حمله عثمانی ها به مسجد تبدیل و به نام ژنرال عثمانی فاتح قبرس نامگذاری شد.

14- مسجد سلیمیه، کلیسای جامع سنت سوفیا | Selimiye Mosque - St Sophia Cathedra

این کلیسای جامع در شهر نیکوزیا قرار گرفته است و یکی از برترین نمونه های معماری گوئتیک در قبرس شمالی است. با اینکه ساخت این کلیسا در سال 1209 آغاز شد اما سال های طولانی طول کشید تا کامل گردد و در تمام مدت محل تاجگذاری پادشاهان زیادی بوده است. در زمان عثمانی این کلیسا به مسجد تبدیل شد تا نمادی از دین اسلام گردد.

15- شهر باستانی سولی | Ancient City of Soli

این شهر باستانی احتمالا در قرن 6 قبل از میلاد تاسیس شده و یکی از 10 شهر تشکیل دهنده این جزیره بوده است. شهری باستانی که انگار در زمان یخ زده و با قدم زدن در آن ویرانه هایی را می بینید که روزگاری رومی ها آن ها را ساخته اند.

منبع: northcyprusonline.com

منبع: الی گشت
انتشار: 16 اسفند 1400 بروزرسانی: 16 اسفند 1400 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 2037

به "مهمترین و معروف ترین جاذبه های قبرس شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهمترین و معروف ترین جاذبه های قبرس شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید