نسخه تحت وب ادوبی فتوشاپ برای همه رایگان می گردد

به گزارش لیتن، ادوبی آزمایش نسخه رایگان تحت وب فتوشاپ را آغاز نموده است و میخواهد به عنوان روشی نو برای معرفی کاربران بیشتر به نرم افزار خود، این سرویس را در اختیار همه کاربران سراسر دنیا قرار دهد.

نسخه تحت وب ادوبی فتوشاپ برای همه رایگان می گردد

کاربران کانادایی اکنون می توانند از نسخه تحت وب ادوبی فتوشاپ بدون پرداخت هیچ هزینه ای و به صورت کاملاً رایگان استفاده نمایند. ادوبی نام این نسخه را فریمیوم قرار داده و بیشتر ابزارها، براش ها و دیگر امکانات فتوشاپ را در آن تعبیه نموده است. البته باید خاطر نشان کنیم که ابزارهای موجود در نسخه رایگان نیز برای انجام کارهای اصلی کافی هستند و می توان به برترین شکل ممکن از آن ها بهره برد.

ماریا یاپ، معاون بخش تصویربرداری دیجیتال ادوبی در این رابطه می گوید: قصد داریم دسترسی به فتوشاپ را آسان تر از قبل کنیم تا افراد بیشتری آن را امتحان و کار با آن را تجربه نمایند. ادوبی اولین بار نسخه وب فتوشاپ خود را در ماه اکتبر منتشر کرد که کاربران می توانستند از آن برای انجام ویرایش های ساده بهره ببرند. اما بدیهی است که دسترسی به همه قابلیت های نرم افزار اصلی از این طریق ممکن نبود و کاربران تنها می توانند برای چند ویرایش جزئی از این نسخه استفاده نمایند.

در واقع ادوبی این نسخه را به عنوان سرویسی برای همکاری با دیگر طراحان معرفی کرد تا افراد بتوانند از نظر سایر کاربران مسلط به ویرایش تصاویر بهره مند شوند. به بیانی دیگر، کاربران می توانستند بر حسب سلیقه خود و به دلخواه تغییراتی روی تصویر ایجاد نمایند، روی آن حاشیه نویسی نمایند و سپس آن را در اختیار کاربر اصلی قرار دهند.

در ماه های بعد پس از انتشار فتوشاپ تحت وب، شرکت ادوبی به روزرسانی های انگشت شماری را به این سرویس ارائه کرد تا بر قابلیت های آن اضافه گردد. برای مثال در نسخه اولیه کاربران تنها می توانستند یک سند را از نسخه دسکتاپ به نسخه تحت وب انتقال دهند. اما اکنون هر کاربری می تواند یک سند نو را مستقیماً به وسیله نسخه وب ایجاد کند. هدف شرکت ادوبی از ارائه نسخه وب فتوشاپ این است که کاربران بیشتری را مجاب به خرید نرم افزار اصلی خود کند و بر تعداد آن ها بیفزاید.

این شرکت بعلاوه جهت مشابهی را با تعدادی از اپلیکیشن های موبایل خود از جمله Fresco و Express در پیش گرفته است. نسخه تحت وب فتوشاپ یکی از قدرتمندترین ابزارهای این شرکت را در اختیار کاربران کروم بوک ها قرار می دهد که در محل کار و تحصیل مورد استفاده قرار می گیرد. یاپ در ادامه می گوید: با این نسخه، دیگر برای ورود و استفاده از قابلیت های فتوشاپ به سیستم قدرتمندی احتیاج ندارید.

این شرکت هنوز جدول زمانی دسترسی گسترده به نسخه فریمیوم فتوشاپ وب را منتشر ننموده است. در عین حال مدیران این شرکت قصد دارند تا با ارائه قابلیت های بیشتر به این نسخه، دسترسی و آزادی بیشتری به کاربران ارائه دهند. نسخه وب فتوشاپ بعلاوه از گوشی هوشمند برای بازبینی و کامنت گذاری روی تصاویر پشتیبانی می نماید. در نهایت باید اشاره کنیم که شرکت ادوبی به تازگی از فیلتر عصبی نوش مبتنی بر هوش مصنوعی رونمایی نموده و قرار است به زودی در اختیار کاربران این نرم افزار قرار بگیرد.

منبع: TheVerge

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 28 تیر 1401 بروزرسانی: 28 تیر 1401 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 2151

به "نسخه تحت وب ادوبی فتوشاپ برای همه رایگان می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نسخه تحت وب ادوبی فتوشاپ برای همه رایگان می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید