نکات سفر به جیپور برای کاهش هزینه ها

به گزارش لیتن، جیپور را شهر صورتی می نامند؛ شهری که تا سال 1877 میلادی ساخت بنایی با نمای غیر از رنگ صورتی در آن ممنوع اعلام شده بود. به همین خاطر بیشتر بناهای تاریخی و جاذبه های آن، در نور روز صورتی رنگ دیده می شوند. بسیاری از گردشگران در تور دهلی آگرا جیپور وارد این شهر توریستی هند می شوند. شهری که نه تنها دیدنی های فراوان دارد، بلکه همانند دیگر شهرهای هند بسیار شلوغ است. به همین دلیل دانستن نکات سفر به جیپور خیال هر گردشگری را آسوده می نماید.

نکات سفر به جیپور برای کاهش هزینه ها

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

جیپور به انگلیسی Jaipur نوشته می گردد. اگر می خواهید به این شهر سفر کنید، نمی توانید توری را بیابید که تنها برای این شهر معروف هند برگزار می گردد. اما تورهای ترکیبی مانند تور دهلی آگرا جیپور موقعیتی مناسب برای سفر و بازدید از این شهر هستند. نه تنها جیپور را می بینید؛ بلکه با دیگر شهرهای هند هم آشنا می شوید.

در این مقاله خبرنگاران به سراغ نکات سفر به جیپور و هر آنچه که باید درباره سفر به هند بدانید، رفته ایم. با مطالعه این مطلب، می توانید سفری بدون دغدغه و آسان را به سمت هند و جیپور برنامه ریزی کنید؛ از مسمومیت های غذایی فرار کنید؛ به سراغ بهترین جاذبه های جیپور بروید و نحوه دسترسی به شهر صورتی هند را بدانید.

جیپور کجاست و راهنمای سفر به این شهر

قبل از هر چیز بهتر است به سوال جیپور کجاست پاسخ دهیم. در مثلث طلایی هند، شهر جیپور در راس مثلث قرار گرفته است. در میان منطقه شمال غربی شبه جزیره هند، پایتخت هند و شهرهایی مانند جیپور و آگرا قرار گرفته اند. در استان راجستان، شهر صورتی را خواهید یافت. اگر چه در مطلب راهنمای سفر به جیپور اطلاعات کلی تری راجع به این شهر می یابید؛ اما در نکات سفر به جیپور جزئی تر به این موضوع می پردازیم.

جیپور در نقشه هند

برای رسیدن به شهر جیپور، بیشتر گردشگران ایرانی تور هند را خریداری می نمایند. کسانی که به دنبال سفر بک پکری و هیچ هایکری هستند، باید ابتدا وارد دهلی شوند. پرواز مستقیمی ایران به جیپور حداقل یک توقف در طول جهت دارد. پرواز مستقیم تهران جیپور توسط ایرلاین ایرعربیا برگزار می گردد. با این حال، می توان پرواز تهران دهلی را خریداری کرد. سپس پرواز داخلی دهلی به جیپور را در فرودگاه ایندیرا دهلی بگیرند. افرادی که سفر هوایی را ترجیح می دهند، باید به سراغ تاریخ های مشخصی بروند. برای خرید آنلاین بلیط هواپیما جیپور به سایت خبرنگاران مراجعه کنید. ارزان ترین بلیط هواپیمای دهلی را ایرلاین های ایرانی مانند ماهان می فروشند.

در سفر زمینی به هند، پس از ورود به مرزهای هندوستان می توانید جاده جیپور را پیش بگیرید. روش های سفر زمینی به هند از ایران را در مطلبی به همین نام بخوانید.

فاصله دهلی تا جیپور

مسافران و گردشگرانی که ابتدا وارد پایتخت هند می شوند، باید فاصله دهلی تا جیپور را طی نمایند. این جهت را با وسایل حمل و نقل عمومی هند یا وسیله نقلیه شخصی می تواند طی گردد. فاصله این دو شهر، حدود 270 کیلومتر است و اتوبوس این مسافت را در 5 ساعت طی می نماید. اگر قطار دهلی به جیپور را سوار شوید، در مدت 4 ساعت و نیم به جیپور وارد می شوید. هواپیماهای داخلی دهلی - جیپور هم این مسافت بین شهری را در یک ساعت می پیمایند. در نکات سفر به جیپور پیشنهاد می دهیم که قطار دهلی جیپور را که خود از جاذبه های هند است، تجربه کنید. مطلب چطور از فرودگاه دهلی به جیپور برویم؟ تکمیل نماینده اطلاعات سفر شما خواهد بود.

فاصله آگرا تا جیپور

اگر در تور دهلی آگرا جیپور، ابتدا وارد آگرا شدید، با روش های مختلفی می توانید خود را به شهر صورتی برسانید. فاصله آگرا تا جیپور از کمترین جاده 232 کیلومتر است که با تاکسی 4 ساعت و نیم در راه خواهید بود. پیشنهاد می دهیم که جهت آگرا تا جیپور را با قطار هند طی کنید. در حرکت شبانه قطار آگرا به جیپور 5 ساعت در راه هستید که در قطار واگنی می توانید استراحت کنید. با استراحت شبانه در قطار، برای گشت و گذار در مقصد جدید آماده و شاداب خواهید بود. مدت پروازهای آگرا به سمت جیپور هم یک ساعت خواهد بود که 4 روز در هفته انجام می گردد.

بهترین زمان سفر به جیپور

هر چند که تمام طول سال را برای سفر به جیپور مناسب هستند اما دو تاریخ بیشتر مورد پسند گردشگران است. در نکات سفر به جیپور این زمان را فصل های سرد سال پیشنهاد می دهیم. از نیمه پاییز و ماه آبان تا انتها زمستان (اواخر اسفند) بهترین زمان سفر به بزرگترین شهر ایالت راجستان است. ماه های مهر، آبان و آذر بیشترین توریست و گردشگر وارد این شهر می شوند و تمام هتل های جیپور پر هستند. در این ماه ها که اوج سفرهای هند است، از چند ماه قبل رزرو هتل جیپور خود را انجام دهید. با این کار، حتی از هزینه های سفر به جیپور هم کم می کنید. در غیر این صورت ممکن است که هتل مورد علاقه خود را نیابید.

اگر از شلوغی و گرانی جیپور فرار می کنید، سفر در فصل بهار و قبل از آغاز فصل موسمی را پیشنهاد می دهیم. اوایل اردیبهشت ماه قیمت ها در هند کاهش می یابد و دیگر از جمعیت بالای گردشگران خبری نیست. ارزان ترین تور جیپور و تور هند را در این فصل پیدا خواهید کرد.

افرادی که علاقه مند به شرکت در جشن ها و فستیوال های جیپور هستند، سفرشان را در هر فصلی می توانند همزمان با فستیوال های هند برنامه ریزی نمایند. برنامه سفر به جیپور را طوری بریزید که در زمستان با فستیوال بادبادک های جیپور یا جشنواره فیلم جیپور همزمان باشد. در بهار هم شرکت در فستیوال هولی جاذبه دیگری در سفر است.

نکاتی برای بازدید از بهترین جاذبه های جیپور

برای بازدید از جاذبه های معروف جیپور احتیاج نیست که حتما از قبل و به صورت آنلاین بلیط ورودی آن ها را بگیرید. هنگامی که به هر جاذبه رسیدید، می توانید برای ورود، بلیط بگیرید. همچنان که بسیاری از این جاذبه ها رایگان بوده و اصلا احتیاجی به خرید بلیط ورودی ندارند. به طور مثال در میان جاهای دیدنی جیپور هوا محل نمای تماشایی دارد که از خیابان قابل رویت است. برای ورود به قلعه های جیپور، باجه بلیط فروشی در کنار دروازه ورودی قرار گرفته است.

از نکات سفر به جیپور و بازدید جاذبه های شهر، سحرخیزی است. برای تماشای زیبایی های بسیاری از بناهای تاریخی شهر، بهتر است که صبح زود به این مکان ها بروید. هیچ گردشگری دوست ندارد در ظل آفتاب از دیوارهای سرخ قلعه آگرا بالا برود و آفتاب سوخته گردد. هر چند که فضاهای سبز و درخت کاری شده در باغ ها فراوانند. اسامی دیدنی های جیپور را در ادامه خواهید خواند.

  • کاخ شهر در جیپور
  • بنای صورتی هوا محل
  • کاخ آب یا جال محل در میان دریاچه
  • رصدخانه جانتار مانتار با ابزارهای ستاره شناسی
  • موزه آلبرت هال جیپور
  • تماشای ببر در باغ وحش جیپور
  • قلعه تاریخی آمبر
  • قلعه جاگار (جایگراه) روبروی قلعه آمبر
  • فیل سواری در جیپور و یا بازی با فیل های شیطون در شهرک آمبر نزدیک به قلعه

برای آشنایی بیشتر با هر یک از این جاذبه ها، به سراغ مطلب آشنایی با جاذبه های گردشگری جیپور بروید.

معرفی مراکز خرید در جیپور

بازدید از بازارهای جیپور را حتما در برنامه سفر خود قرار دهید. از مهم ترین نکات سفر به جیپور خرید سوغاتی های هندی و تماشای زندگی جریان یافته در بازارهای شهر است. هنگامی که قصد خرید در یکی از بازارها را دارید، حتما با اولین قیمت کوتاه نیایید. اینجا محلی برای چانه زدن است. سعی کنید کمترین قیمت را پیشنهاد دهید.

در نهایت می توانید با مهارت های چانه زنی خود، قیمتی مناسب برای خرید پیدا کنید. در بازارهای معروف جیپور مانند بازار جوهری، خیابان گوپالجی کاراستا، بازار باپو یا چانپول کالاهای متفاوتی را پیدا خواهید کرد. برای خرید جواهرات و بدلیجات های زیبای هندی به بازار جوهری بروید. در این بازار، حتی روسری ها و ساری های رنگارنگ و پر تزئین هندی را خواهید دید.

نکاتی برای خرید در بازارهای جیپور

اگر فصل سرد سال یعنی پاییز و زمستان به جیپور رفتید، برای خرید لباس های گرم، به بازار تبتی بروید. در این بازار نه تنها لباس های پشمی ارزان قیمت و دستباف بلکه بهترین غذاهای خیابانی جیپور را می یابید. عاشق النگوهای رنگی هندی هستید؟ بازار تریپولیا جیپور منبع اصلی این سوغاتی هند است. برای خرید سوغاتی های جیپور هم بازار چاندپوله مکان مناسبی است. یادتان نرود که با اولین قیمت گفته شده، کالا را نخرید و حتما کمترین قیمت را پیشنهاد دهید.

مراکز خرید مدرنی هم در جیپور وجود دارند. مراکز خریدی مانند سیتی مال، پینک اسکوئر و متروپولیتن مال پر از برندهای جهانی است. در این بازارها خبری از قیمت های پایین نیست اما برندهای معتبر جهان با قیمت های مناسب را خواهید یافت. ضمناً مراکز تفریحی، سینما و رستوران های خوبی برای استراحت در این مکان های دیدنی جیپور پیدا می کنید. مطلب مراکز خرید جیپور اطلاعات دقیق تری به شما در این باره خواهد داد.

نکاتی برای رستوران گردی در جیپور

بسیاری از برترین رستوران های جیپور را یا نزدیک به جاذبه ها و یا درون هتل های چند ستاره خواهید یافت. از نکات سفر به جیپور که می تواند هزینه های سفر شما را کاهش دهد، امتحان کردن غذاهای خیابانی این شهر است. بازار تبتی ها یکی از بهترین مکان ها برای صرف ناهار و امتحان کردن غذاهای خیابانی است. مترو جیپور دسترسی به کافه ها و رستوران های شهر را آسان تر می نماید. مرکز شهر پر از رستوران های ارزان قیمت یا لوکس است. اگر به تماشای هوا محل یا کاخ شهر رفتید، بهترین رستوران های جیپور در نزدیکی شما هستند. نام این رستوران ها را در ادامه می خوانید.

  • کافه آرت | Art Café
  • سامرات رستوران | Samrat Restaurant
  • باراداری رستوران | Baradari Restaurant
  • پینک سیتی کینگز | Pink City Kings
  • صبا هاولی | Saba Haveli
  • د گرند پیکاک رستوران | The Grand Peacock Restaurant
  • و بسیاری دیگر

لوکس ترین و بهترین رستوران های جیپور

کسانی که به دنبال رستوران ایرانی در جیپور هستند، رستوران صبا که نام بردیم از بهترین های آن هاست. جدای از آن، بیش از 10 رستوران را در شهر صورتی خواهید یافت که غذاهای ایرانی سرو می نمایند. رستوران ایرانی کبابی به نام پشاوری Peshawri ترکیبی از غذاهای ایرانی و هندی را ارائه می دهد. برای رستوران خوب در جیپور بهتر اگر به دنبال لوکس بودن هستید، رستوران های کاخ مانند از برترین ها هستند. نام برخی از رستوران های لوکس را در زیر می خوانید.

  • رستوران سووارنا محل در کاخ رامباغ | Suvarna Mahal at Rambagh Palace
  • رستوران سافرون در هتل ماریوت جیپور | Saffron at Marriott Hotel
  • رستوران دراگون هاوس | Dragon House
  • رستوران بی نظیر لالیت از بهترین رستوران های جیپور | Lalit Jaipur

نمی توان نام خاصی را برای بهترین رستوران جیپور عنوان نمود. همانطور که بهترین های این شهر هر سال تغییر می نمایند اما از سفارش وعده های غذایی در بیشتر غذاخوری های این شهر، راضی خواهید بود. در چنین رستوران هایی از مسمومیت های غذایی دور خواهید بود. از نکات سفر به جیپور توجه به غذاهایی است که سفارش می دهید.

سعی کنید به سراغ غذاهای تند جیپور نروید. غذاهای خیابانی که داغ و تازه هستند و مواد غذایی مشخصی دارند، امتحان کنید. به سراغ مغازه های شلوغ بروید و از رستوران های خلوت دوری کنید. ببینید مردم محلی شهر، در چه رستوران هایی غذا می خورند، این مغازه ها، بهترین غذاخوری ها هستند.

کسانی که تاکنون به جیپور سفر نموده اند، برای دیگر خوانندگان در کامنت ها، از خاطرات و تجربیات سفر خود بنویسند. توجه به نکات سفر به جیپور راحتی و ایمنی بیشتری در سفر به شما خواهد داشت. همچنان که باید تاکید کنیم دریافت بیمه مسافرتی هند را نباید فراموش کنید تا ایمنی سفر هم تضمین گردد.

منبع: الی گشت
انتشار: 24 شهریور 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 363

به "نکات سفر به جیپور برای کاهش هزینه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکات سفر به جیپور برای کاهش هزینه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید