3 خطایی که افراد هنگام تعیین اهداف تناسب اندام انجام می دهند

به گزارش لیتن، سال جدید زمان مناسبی برای معین هدف، طوفان مغزی و تعهد به کارهای جدید به ویژه اهداف سلامتی و تناسب اندام است اما مشکل این است که بسیاری از افراد اشتباه می کنند و آنها مجبور می شوند تقریباً فوراً نقشه خود را رها کنند و دلیلش این است که آنها اهدافی را انتخاب می کنند که برای آنها معنی ندارد.

3 خطایی که افراد هنگام تعیین اهداف تناسب اندام انجام می دهند

امسال می خواهیم به شما کمک کنیم که از این کار جلوگیری کنید. بنابراین، ما قصد داریم به بیان بزرگترین اشتباهاتی که می بینیم مردم هنگام مشخص اهداف تناسب اندام به طور خاص انجام می دهند بپردازیم و سپس ممکن است شما به چیزی بیش از آنچه ممکن است فکر کرده اید، برسید.

اشتباه شماره 1: با بدن خود مانند دشمن تان رفتار می کنید

به عبارت ساده تر وقتی با بدن خود می جنگید، دوباره به عقب برمی گشت.

هنگامی که شما یک برنامه تناسب اندام و تغذیه جدید را شروع می کنید، از بدن خود می خواهید که یک عالمه چیز جدید انجام دهد. بیشتر اوقات، شما کلی کار می کنید، دچار استرس و فشار می شوید، به اندازه معمول غذا نمی خورید و به اندازه کافی نمی خوابید و از آنجا که خیلی سخت کار می کنید، نمی توانید درک کنید که چرا نتایج مورد نظر خود را نمی بینید.

اگر فکر می کنید که بدن شما یک کارگر ناراضی است و بیش از حد کار می کند و کم هزینه خواهد بود، جای تعجب نیست که بدن شما آنچه را می خواهید انجام ندهد. شما آن را نادیده می گیرید و برایش ریاست می کنید. هوس هله هوله خوری، خستگی و عضله ای که رشد نمی کند، همه نشانه های سرکشی بدن شما هستند.

اشتباه شماره 2: استفاده از رسانه های اجتماعی برای مشخص اهداف خود

رسانه های اجتماعی به بخش عظیمی از دنیای تناسب اندام و سلامتی تبدیل شده اند اما رسانه های اجتماعی نه چندان زیرکانه به شما می گویند بدن شما چگونه باید به نظر برسد. قبل از دانستن آن، شما در حال برنامه نویسی تمرین خاصی هستید زیرا می خواهید شبیه فردی باشید که آن را ایجاد کرده یا رژیم غذایی اینفلوئنسر معروفی را کپی کرده است.

نکته اینجاست: خوردن همان غذا و انجام همان تمرینات به عنوان کسی که آنلاین همه چیز را می بینید ممکن است نتایج مشابهی را به دنبال نداشته باشد.

وقتی در خارج از خود به جستجوی پاسخ می پردازید، قدرت انتخاب خود را از دست می دهید. به دنبال رسانه های اجتماعی نباشید تا به شما بگوید با بدن خود چه کار کنید. شما می دانید با بدن تان چه باید بکنید.

اشتباه شماره 3: انتخاب اهدافی که اکنون برای شما معنی ندارد

بیشتر افراد با اهداف تناسب اندام می گویند، بیایید این کار را انجام دهیم و همه چیز را با تغییرات سریع و شدید انجام می دهند. آنها برای چند هفته در بهترین حالت خود قرار دارند اما در همان حال ماندن سخت است زیرا برنامه آنها بسیار افراطی است. سرانجام آنها سقوط می کنند. به همین دلیل مرحله برنامه ریزی مشخص هدف بسیار مهم است. شما باید علت و چگونگی انجام این مأموریت را بفهمید. این همان چیزی است که شما را برای موفقیت آماده می کند.

با در نظر داشتن همه این موارد، راهنمای گام به گام این است که به شما کمک می کند پیشرفت های بهتری را به سمت به ثمر رساندن هر هدفی داشته باشید.

تنظیم اهداف: راهنمای مرحله به مرحله موفقیت در تناسب اندام

مرحله 1: به عقب نگاه کنید

قبل از اینکه بتوانید به طور موثر از قبل برنامه ریزی کنید، باید به عقب نگاه کنید. در یک سال گذشته اهداف و رفتارهای سلامتی و تناسب اندام خود را مرور کنید. از خود بپرسید: چه چیزی خوب پیش رفت و چه چیزی باخت؟ در مورد آن فکر کنید در صورت نیاز آن را بنویسید.

این مهم است که این فرایند از یک دیدگاه داوری نشود، بلکه کاملا تحقیق شده باشد. ما از شما نمی خواهیم که کل سال خود را به طور منظم بررسی کنید اما می توانید از تجربیات گذشته خود استفاده کنید، می دانم چه چیزی مرا دلسرد کرد، چه چیزی به من کمک کرد تا در جهت خود بمانم و به کجا باید بروم.

و سعی کنید به چیزهایی که نتیجه نمی دهد آویزان نشوید. فقط کنجکاو باشید اگر با هدفی به نتیجه نرسیدید، از خود بپرسید که چرا چنین شد. چه اتفاقی در زندگی شما افتاد؟ آیا کار دیگری وجود دارد که بتوانید متفاوت عمل کنید؟

مرحله 2: نقطه نظرات بدن خود را درج کنید

بدن شما خانه شماست. با روش خودش با آن رفتار کنید. بسکمک از مردم، بهتر از بدن خود، با خانه ها، ماشین ها و سگ هایشان رفتار می کنند. مسلماً، ما سگمان را آماده می کنیم اما همیشه این کار را برای خودمان انجام نمی دهیم!

حال کاملاً خوب است که بخواهید بدن خود را تغییر دهید. چه کاهش وزن، چه قوی تر شدن، افزایش وزن یا هر چیز دیگری، فقط شما باید طبق بدن خود هر برنامه تناسب اندامی را انتخاب کنید. بنابراین از خود بپرسید:

  • وزن طبیعی و سالم برای شما چیست؟ نه وزن دبیرستانی یا شلوار جین تنگ شما. چگونه به طور طبیعی احساس شادی و سلامتی می کنید؟
  • متابولیسم من الان چه قدر است؟ آیا زیاد رژیم گرفته اید؟ آیا شما در دوره یائسگی یا قبل از یائسگی هستید؟ هر دو حالت می توانند بر متابولیسم شما تأثیر بگذارند.
  • برنامه زمانی من چطور است؟ چند روز در هفته می توانید واقعاً به ورزشگاه بروید؟ در چه ساعتی بیشتر روزها قادر به تمرین خواهید بود؟
  • روابط من به چه چیزهایی نیاز دارند؟ چقدر باید به بچه ها، شریک زندگی، خانواده و دوستان خود توجه کنید؟ چقدر انرژی برای آن نیاز دارید؟

دانستن تمام این موارد به شما کمک می کند تا آنچه را که اکنون می توانید منطقی به دست بیاورید، بسنجید. خود را آماده کنید تا تنها آنچه را که واقعاً می توانید در قبال آن انرژی بگذارید و متعهد شوید، به دست آورید.

مرحله 3: هدفی را انتخاب کنید که برای شماست، نه در مورد شما

مردم به آن اهداف خود ادامه می دهند که به فرزندان شان، همسرشان، کارشان - هر چیزی به جز خودشان - مربوط می شود.

مدتی وقت بگذارید تا یک یا چند هدف واقعی را برای خود بنویسید. چند نمونه از اهدافی که فقط برای شما در نظر گرفته شده است:

  • زمان دویدنم را بهتر کند زیرا دویدن باعث می شود احساس استقامت و قدرتمندی کنم.
  • هفته ای دو بار یا بیشتر وزنه بزنم زیرا من عاشق احساسم بعد از بلند کردن وزنه ها هستم.
  • تعهد به پختن شام در خانه سه شب در هفته به خاطر اینکه سالم تر از بیرون غذا خوردن است و رابطه من با غذا را بهبود می بخشد.
  • برای بازگشت به وزن سالم و شاد بودن 20 کیلوگرم وزن از دست دهم زیرا می دانم در آن وزن زیبا به نظر می رسم و احساس خوبی خواهم داشت.

بعضی از شما یک هدف خواهید داشت. شاید شما فقط می توانید یک چیز جدید را کنترل کنید که کاملاً خوب است. بعضی از شما بیش از یک هدف خواهید داشت و این بسیار جذاب است.

مرحله 4: همیشه کارهای مقدماتی خود را انجام دهید

اکنون که هدف خود را انتخاب کرده اید و مراحل را مشخص کرده اید، برای تاکتیکی ترین مرحله آماده هستید. این بخش در مورد شناخت کارهایی است که برای رسیدن به هدفتان و نوشتن آن به شما کمک می کند. پنج دقیقه وقت بگذارید و آنچه باید امروز انجام دهید را یادداشت کنید تا فردا یا روز بعد یا ماه دیگر به هدف خود برسید. این می تواند بسیار ساده باشد. در اینجا مثالی از لیست شما آورده شده است:

  1. صبحانه: پروتئین و کربوهیدرات
  2. ناهار: پروتئین و سبزیجات
  3. شام: پروتئین و کربوهیدرات
  4. تمرین کردن
  5. پنج دقیقه مراقبه کردن
  6. رفتن به دفتر کار

هر چیزی که می خواهید در روزتان اتفاق بیفتد را یادداشت کنید. این فقط یک لیست کار نیست. این یک لیست زندگی است بنابراین می توانید چیزهای سرگرم کننده و آسانی را نیز در آن قرار دهید. بعضی اوقات صادقانه دوش دریافت را بنویسید که انجام آن بسیار آسان است.

مرحله 5: برای طرز فکر خود وقت بگذارید

قدرت مثبت اندیشی یک چیز واقعی است.

همانطور که برای هدف خود تلاش می کنید، حتما لبخند بزنید و به یاد داشته باشید که زنده هستید. ممکن است در بعضی مواقع کار در رسیدن به اهداف تان سخت باشد اما این مشکل را در آغوش بگیرید و به آن به چشم یک فرصت نگاه کنید.

شما می توانید بخشی از روز خود باشید. شما باید بخشی از این اهداف باشید. شما باید این کار را انجام دهید.

منبع:

shape

منبع: هفت گنج
انتشار: 24 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 1116

به "3 خطایی که افراد هنگام تعیین اهداف تناسب اندام انجام می دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3 خطایی که افراد هنگام تعیین اهداف تناسب اندام انجام می دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید