5 جاذبه دیدنی برتر عمان

به گزارش لیتن، عمان کشوری پادشاهی در شبه جزیره عربستان است. پایتخت عمان شهر مسقط است. این کشور از شمال به دریای عمان، و از شرق به دریای عرب می رسد. علاوه بر این، عمان از شمال در همسایگی عربستان صعودی و امارات متحده عربی و از سمت جنوب با یمن همسایه است. درآمد اصلی این کشور به فروش نفت است، ولی عمان به وسیله ماهی گیری و کشاورزی هم کسب درآمد می نماید. یکی دیگر از منابع درآمدی عمان که همچنان رو به پیشرفت است، صنعت گردشگری است. در ادامه به معرفی بعضی از جاذبه های گردشگری این کشور می پردازیم. با خبرنگاران همراه باشید.

5 جاذبه دیدنی برتر عمان

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

مسقط

اگر قرار باشد فقط از یک جا در عمان بازدید کنید، انتخاب شما قطعاً باید مسقط باشد. این شهر برای هرکس و هر سلیقه ای چیزی دارد، از برج و قصر گرفته، تا بازار و موزه، همگی در این شهر وجود دارند. اگرچه شما اجازه ورود به کاخ سلطنتی قصر العلم را ندارید، ولی می توانید به بندرگاه بروید و نمای زیبایی از این کاخ را مشاهده کنید. دو برج آل جلیلی و آل میرانی برای محافظت از این کاخ ساخته شده بودند و اکنون تبدیل به موزه شده اند و دسترسی عموم مردم به آن ها آزاد است. یکی دیگر از جاذبه های این شهر مسجد سلطان قابوس است، لوسترهای کریستالی، دیوارهایی از جنس مرمر و دومین فرش بزرگ ایرانی، همگی در این مسجد قرار گرفته اند و زیبایی عجیبی به آن بخشیده اند.

نزویٰ

در قرن های ششم و هفتم، نزویٰ پایتخت عمان بود. اما امروزه این شهر بیشتر به خاطر قلعه فوق العاده ای که دارد شناخته می گردد، این قلعه در قرن هفدهم ساخته شده بود. هرچند قدمت بخش هایی از این قلعه به قرن نهم باز میگردد. یکی از مهم ترین و جالب ترین ویژگی های قلعه نزوی، برج استوانه ای آن است. این قلعه شیوه های دفاعی جالبی از قبیل تله های عسل و پنجره هایی عجیب برای تیراندازی به سوی دشمن هم دارد. این قلعه اکنون تبدیل به موزه شده است که زندگی قرن 17م در عمان را نشان می داد. در شهر نزویٰ می توانید از بازار سوک و یا بازار عجیب بُز دیدن کنید که دو مرتبه در هفته باز می شوند.

رمال آل وهیبه

در مرکز عمان، دون های صحرایی برای کیلومترها امتداد پیدا نموده اند و رمال آل وهیبه نام دارد. مردم بِدو (Bedu) در این محل زندگی می نمایند و اگر دوست دارید عمان اصیل و سنتی را تجربه کنید، این منطقه برای شما بسیار مناب است. با سفر به این منطقه، می توانید روش زندگی عشایری در عمان را در رمال آل وهیبه تجربه کنید و با تورهایی سفر کنید که شما را سوار بر پشت شتر در زیر آسمان پرستاره صحرا جابجا می نمایند. شهرستان ابرا دروازه ورود به رمال آل وهیبه است و تورهای گردش در این رمال عموماً داز این شهر آغاز می شوند.

فلات مسندم

شبه جزیره مسندم شمالی ترین بخش عمان است و تقریباً از سایر بخش های کشور جدا افتاده است. بخش هایی از این منطقه خیلی خلوت و بی سکونت هستند و مدت ها است که مردم آن در روستاهای موجود در کوه و یا بخشی هم در سواحل زندگی می نمایند. فلات مسندم به سمت شمال کشیده شده است و مناظری عالی در این فلات مشاهده می کنید. برجسته ترین جاذبه های تفریحی این فلان شامل چیزهایی مثل سفرهای دریایی با قایق، تماشای دولفین ها، قایق های سنتی عمانی و غواصی در دریا می گردد. جمعیت این منطقه پراکنده است و طبیعت آن هم تقریباً خالی از سکونت انسانی است. بنابراین فلات مسندم یکی از بهترین مناطقی است که عاشقان طبیعت می توانند از آن در عمان دیدن نمایند.

راس الجنز

یکی از شرقی ترین جاذبه های عمان ، راس الجنز است؛ منطقه ای برای حفاظت از لاکپشت های اقیانوس هند و یاری کردن به آنها برای افزایش جمعیت خود. اگر در طول تابستان و یا در بین ماه های مِی تا اکتبر از این منطقه دیدن کنید، لانه های لاکپشت ها و یا لاکپشت های نوزادی که تازه از تخم بیرون آمده اند را می توانید مشاهده کنید. البته بازدید از این منطقه طی بازدیدی یکروزه از مسقط هم امکان پذیر است، اما عموماً گردشگران ترجیح می دهند شب را در اینجا بگذرانند تا از جاذبه های دیگر منطقه هم دیدن نمایند.

برای اقامت در پایتخت عمان به صفحه رزرو هتل مسقط بروید.

منبع: الی گشت
انتشار: 29 آبان 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 568

به "5 جاذبه دیدنی برتر عمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 جاذبه دیدنی برتر عمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید