اتفاق نو در همسان سازی حقوق بازنشستگان ، مشاغل سخت مشخص تکلیف شد

به گزارش لیتن، مبالغ متناسب سازی بر مبنای ماده 96 قانون تامین اجتماعی و بند (ب) ماده 12 قانون برنامه ششم توسعه پرداخت شده است.

اتفاق نو در همسان سازی حقوق بازنشستگان ، مشاغل سخت مشخص تکلیف شد

همسان سازی حقوق بازنشستگان بخشی از دغدغه بازنشستگان تامین اجتماعی برطرف می گردد.حقوق بازنشستگان پس از همسان سازی افزارش چشم گیری داشته است. اما ایجاد همسان سازی مسائل زیادی و موانع زیای داشت. به طور مثال یکی از نمایندگان مجلس گفت: منابعی که برای اجرای طرح متناسب سازی و همسان سازی حقوق بازنشستگان و شاغلین در نظر گرفته شده ناپایدار بوده است.با این حال آیا همسان سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی اجرایی می گردد؟

یکی از خواسته های اصلی بازنشستگان از سازمان تامین اجتماعی همسان سازی حقوق ها بود. سازمان تامین اجتماعی از 5 سال قبل طرح متناسب سازی حقوق ها را آغاز نموده است و به ظور کامل اجرا شده است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان در نامه ای به کانون بازنشستگان بنیاد شهید و امور ایثارگران این استان اعلام نمود که سازمان تامین اجتماعی متناسب سازی مستمری بازنشستگان را به طور کامل اجرا نموده است.

پاسخ سازمان تامین اجتماعی به همسان سازی حقوق بازنشستگان

مسعود علیاری، با اشاره به درخواست کانون بازنشستگان بنیاد شهید و امور ایثارگران از رئیس جمهوری برای رسیدگی به اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان، در نامه ای به این کانون یادآور شد که سازمان تامین اجتماعی، از اول مرداد سالِ 95 متناسب سازی را به طور کامل اجرا نموده است.

بر اساس این نامه، مبالغ متناسب سازی بر مبنای ماده 96 قانون تامین اجتماعی و بند (ب) ماده 12 قانون برنامه ششم توسعه پرداخت شده است.

علیاری بعلاوه تاکید نموده که هر سال سابقه در مشاغل سخت و زیان آور معادل 1.5 سال است و این عینا با افزایش سنوات مزبور در اعمال متناسب سازی به عنوان سابقه بیمه پردازی ملاک قرار گرفته و محاسبه شده است.

پرداخت مابه التفاوت متناسب سازی مشاغل سخت

بر اساس اعلام مدیرکل تامین اجتماعی زنجان مابه التفاوت متناسب سازی در مشاغل سخت و زیان آور که در مرداد ماه لحاظ نشده بود هم پرداخت شده است.

وی بعلاوه اعلام نمود که اجرای متناسب سازی با اعاده سطح 75 درصد، تفاوت تطبیق با 50 درصد افزایش، تفاوت تطبیق متناسب سازی حداقل دریافتی بر اساس سابقه پرداخت حق بیمه، متناسب سازی یاری هزینه مسکن، متناسب سازی یاری به تامین معیشت، متناسب سازی یاری هزینه اولاد و عائله مندی اجرا شده و در حال پرداخت است و کلیه اقدامات سازمان در راستای اجرای صحیح قانون بوده و صحیح است.

عرشه آنلاین

منبع: رکنا
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 2090

به "اتفاق نو در همسان سازی حقوق بازنشستگان ، مشاغل سخت مشخص تکلیف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتفاق نو در همسان سازی حقوق بازنشستگان ، مشاغل سخت مشخص تکلیف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید