از حریم ژئوپارک اطلاع دقیقی نداریم، لزوم مشخص حریم و تبیین ضوابط حریم برای ژئوسایت های قشم

به گزارش لیتن، خبرنگاران/هرمزگان مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری هرمزگان گفت به استعلامات این اداره کل در حوزه میراث تاریخی بوده و با توجه به اینکه سازمان منطقه آزاد به عنوان پیشنهاد دهنده ژئوپارک به یونسکو بوده اطلاع دقیقی از محدوده ژئوپارک در اختیار این اداره کل قرار نداده است.

از حریم ژئوپارک اطلاع دقیقی نداریم، لزوم مشخص حریم و تبیین ضوابط حریم برای ژئوسایت های قشم

رضا برومند عصر امروز پس از نشست آنالیز سایت پرورش میگو در جوار ژئوپارک قشم، در جمع خبرنگاران بیان نمود: منطقه ای که در آن نسبت به احداث مزرعه پرورش میگو اقدام شده هیچ گونه ورزش باستان شناسی نداشته است.

وی با اشاره به لزوم هماهنگی سازمان های متولی از جمله سازمان منطقه آزاد قشم در ارائه مستندات قانونی در زمینه حریم و محدوده قانونی سایت ها، اضافه نمود: سازمان منطقه آزاد قشم نیز در مورد بعضی ساخت و سازها در سواحل قشم متناقض عمل نموده و باید ساخت و سازها آنالیز گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری هرمزگان با بیان اینکه مجوزات لازم از امور اراضی جهاد کشاورزی و دستگاههای مربوطه از جمله محیط زیست اخذ شده است، بیان نمود: در صورت اعلام حریم های هرج و سایت اعلام رسمی از سوی استاندار هیچ یک از دستگاه های متولی در استان قادر نخواهند بود در محدوده سایت ها اقدام به واگذاری زمین نمایند.

وی حاکمیت دوگانه در قشم یکی از چالش های اصلی پیشرو در موضوع واگذاری های زمین مطرح نمود و اضافه نمود: در ساحل ریگو و جزایر ناز شاهد چنین مشکلاتی بوده ایم که باید حل گردد.

این مقام مسئول همچنین توضیح داد: باید دید آیا ضوابط و قوانین برای پرورش میگو در این محل مغایرت دارد؟

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 854

به "از حریم ژئوپارک اطلاع دقیقی نداریم، لزوم مشخص حریم و تبیین ضوابط حریم برای ژئوسایت های قشم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از حریم ژئوپارک اطلاع دقیقی نداریم، لزوم مشخص حریم و تبیین ضوابط حریم برای ژئوسایت های قشم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید