اینها نشانه ها و علائمی هستند که نشان می دهند دیگر دارید پیر می شوید و پا به سن می گذارید!

به گزارش لیتن، زمان کم کم سپری می شود و بنابراین تصور می کنیم که همه مردم کم کم به چیزهایی مانند پیوستن به جرگه بزرگسالان، میانسالان یا کهنسالان عادت می کنند و هیچ چیز ناگهانی رخ نمی دهد.

اینها نشانه ها و علائمی هستند که نشان می دهند دیگر دارید پیر می شوید و پا به سن می گذارید!

اما راستش را بخواهید دقیقا این طور نیست. اگر بخواهم دقیق تر بگویم در قسمت حسی ماجرا، فرایند پیر شدن ما حالت پلکانی دارد. یعنی با گذشتن از مرز 30 - 35 سالگی هر دو سه سال، یک چیزی در پیرامون رخ می دهد که نشانه جدی و هشداردهنده پیر شدن ماست. بعد از ملاحظه آن علامت، دوباره ممکن است هیچ نشانه ای نبینیم تا دوباره دو سه سال بگذرد. کم کم این علائم و نشانه های روی هم جمع می شوند و دیگر باور ذهنی پیری در ما ایجاد می کنند.

حالا دیگر این هنر ماست که به جای افسوس به خاطر جوانی از دست رفته، به چیزهای دیگر مانند تجربه ای که به دست آوردیم و موفقیت هایی که کسب کرده ایم یا در پیش روی ما هستند، توجه کنیم، یا مدام افسردگی به خود تزریق کنیم.

جالب است که در شبکه اجتماعی جالب ردیت، تاپیکی در این مورد باز شده با این نام که شما چه زمانی متوجه شددید که رسما دیگر جوان نیستید.

با هم برخی از این پاسخ ها را مرور می کنیم:

1- یکی نوشته وقتی متوجه شدم پیر شدم که به جای تحسین زیبایی یک دختر که تصادفی در مترو دیده بودم، با خودم گفتم خدا کند که او از ضدآفتاب به میزان کافی استفاده کرده باشد، چون این طوری که بیرون آمده، مستعد سرطان پوست است!

به صورت مشابه شما هم ممکن است چند سالی شده باشد که متوجه شده باشید مانند پدر و مادرتان شده اید و لباس های نوجوان ها را غیربرازنده و عجیب ارزیابی می کنید و نمی توانید تصور کنید که آنها چطور آنها را می پوشند!

2- آن دیگری نوشته که وقتی متوجه شدم که دیگر جوان نیستم که متوجه شدم مدتی است از کارهای کسالت باری مانند تمیزکاری خوشم می آید و باز کردن بسته تازه ابر برای تمیز کردن خانه هیجان زده می شوم!

3- این یکی دیگر خیلی فاجعه است. وقتی متوجه می شویم که دیگر جوان نیستیم که وقتی در جدول آهنگ های پرفروش پاپ ماه و سال می چرخیم. حتی یک آهنگ باب طبع پیدا نمی کنیم. در عوض وقتی به اسپاتیفای می رویم و آهنگ های محبوب دهه 80 و 90 میلادی را می شنویم، لذت وافری می بریم!

البته خودمان را توجیه می کنیم که سلیقه موسیقیایی مردم بد شده و خلاقیت موسیقی کم شده. اما دست کم بخشی از پدیده، به خاطر پا به سن گذاشتن ما است!

4- وقتی متوجه شدم که پیر شده ام که متوجه می شوم هیچ کس مثل من از فیلم های کلاسیک که سهل است، حتی فیلم های گیشه ای دهه 90 میلادی خوشش نمی آید و وقتی با هیجان از آنها صحبت می کنم، انگار که دارم از چیزهای غیرعادی صحبت می کنم!

5- وقتی متوجه شدم که دیگر جوان نیستم که به ناگاه متوجه شدم با همکارانم دارم در مورد فواید زود به رختخواب رفتن و سحرخیزی صحبت می کنم!

6- وقتی متوجه شدم که پیر شده ام که یک دفعه دیدم یک جوان 20 ساله، دستش را به سمت من دراز کرده تا به من در هنگام پایین آمدن از پله کمک کند!

7- وقتی متوجه شدم که پیر شده ام که از دیدم از دسته های جوانان سرگردان در خیابان های می ترسم!

8- وقتی متوجه شدم که پیر شده ام که هنگام احساس یک عطسه شدید محافظه کارانه خم شدم و دست روی زانوها گذاشتم تا نکند عطسه شدید باعث عود کمرم شود!

9- وقتی متوجه شدم که پیر شده ام که یک باند پخش موسیقی مدرن بعد از تحقیق زیاد خریدم و بعد دیدم صدای آن را همیشه در حداقل ممکن استفاده می کنم و دوست ندارم با آن برای کل محله موسیقی پخش کنم!

10- وقتی متوجه شدم که پیر شده ام که دخترم وقتی به او توصیه کردم به آلبوم های نیروانا گوش کند، گفت که به هیچ علاقه ای به گروه های پیر و از رده خارج شده ندارد!

11- وقتی متوجه شدم که پیر شده ام که هنگام خرید بلیت کنسرت به فکر خرید بلیت های صندلی در جای دنج کنسرت بودم و نه رزرو جایی که بشود در آن ایستاد و جنبید!

12- وقتی متوجه شدم که پیر شده ام که متوجه شدم ایمیل برای نسل جوان، دارد شبیه چیزی مانند دادن برنامه با نوار پانج به پی سی های باستانی می شود!

13- وقتی متوجه شدم که پیر شده ام که با شنیدن نام هایی مانند کار دی بی، هیچ تصوری نداشتم. فقط تظاهر کردم که می شننامش و بعد با زحمت نامش را گوگل کردم!

14 -وقتی متوجه شدم که پیر شده ام که مرتب قسمت اطلاعات اجزای غذایی محصولات را در سوپرمارکت ها را با عینک می خوانم!

15- وقتی متوجه شدم که پیر شده ام که تظاهر می کنم از مسابقه های ورزشی به مانند روزهای نوجوانی هیجان زده می شوم و اگر کسی دور و برم نباشد در هنگام پخش مهم ترین مسابقات، می خوابم!

16- وقتی متوجه شدم که پیر شده ام که اپیزود بازگشت سریال فرندز را دیدم.

16- و نقل است که از برنارد شاو پرسیدند : از کی احساس کردی پیر شدی ؟

گفت : از وقتی به یک خانوم چشمک زدم بعد آن خانوم از من پرسید : چیزی توی چشمتان رفته، آقای شاو؟ می توانم به شما کمک کنم؟

منبع: یک پزشک
انتشار: 25 شهریور 1400 بروزرسانی: 25 شهریور 1400 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 1848

به "اینها نشانه ها و علائمی هستند که نشان می دهند دیگر دارید پیر می شوید و پا به سن می گذارید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اینها نشانه ها و علائمی هستند که نشان می دهند دیگر دارید پیر می شوید و پا به سن می گذارید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید