چطور با تور مالزی سفر کنیم

به گزارش لیتن، اگر علاقمند به طبیعت استوایی و سفر به جنوب شرقی آسیا دارید، مالزی بهترین انتخاب است، مخصوصا اگر از فضای تایلند خوشتان نمی‌آید و یا با خانواده سفر میکنید، همه چیز در مالزی به خوبی برای سرگرمی و استراحت محیا شده است، پارک های تفریحی مجهز، سواحلی زیبا و آرامش‌بخش، جزایری که همچون قطعه از بهشت بر روی زمین هستن دور تا دور مالزی پراکنده شده اند و برای آنهایی که ماه عسلی رویایی را برنامه ریزی کرده باشند بسیار ایده آل خواهد بود.

چطور با تور مالزی سفر کنیم

سفر با تور مالزی بدون شک تجربه ای منحصر به فرد است و قطعا با سفر به کشورهای اطراف آن بسیار متفاوت خواهد بود. مالزی با برخورداری از جنگل‌های انبوه درون شهری کوالالامپور و سواحل بکر جزایر پرهنتیان (Perhentian Islands)، به کشور بسیار زیبایی بدل گشته که زیبایی‌های آن اغلب برای عموم مردم ناشناخته باقی مانده است.

شما می‌توانید با سفر به این منطقه، روزهای خاطره انگیز خود را در کنار قبیله ای سنتی و یا در مزرعه چای واقع در ارتفاعات کامرون بگذرانید؛ همچنین می توانید کمی به دنبال هیجان رفته و با گشت و گذار در پارک‌های بزرگ ملی نظیر گوانگ مولو (Gunung Mulu) و تامان نگارا (Taman Negara) در این کشور با حیات‌ وحشی متفاوت و باور نکردنی روبرو شوید و حیواناتی از جمله ببر و اورانگوتان را از نزدیک مشاهده کنید.

به شما پیشنهاد می‌کنیم تا حتماً به جزیره بورنئو (Borneo) سفر کنید، در جنگل‌های آن به سیر و سیاحت بپردازید و با غواصی در منطقه اسپیدان (Spidan)، یکی از بهترین مکان‌های غواصی در جهان، تجربه لذت ‌بخشی از غواصی را پشت سر بگذارید.

تور مالزی از جاذبه‌های گردشگری بسیاری برخوردار می باشد ولی متأسفانه اغلب مسافرانی که مقصد و یا مبدأ سفر آن‌ها کشور تایلند است، برای استراحت مدت زمان کمی را در این کشور سپری می‌کنند. به شما پیشنهاد می کنیم برای تفریح و اقامت در این کشور زمان بگذارید، از چشیدن غذاهای فوق‌العاده خوشمزه و پر ادویه هندی لذت ببرید و برای بازگشت به کشور خود یک مسیر خلوت را انتخاب کنید.

هزینه‌های معمول تور مالزی

هزینه غذ در  تور مالزی

غذاهای خیابانی حداقل از حدود 5 رینگیت هزینه دارند و معمولاً از 15 رینگیت فراتر نمی‌رود. فست‌فودها (برای مثال فست‌فودهای مک دونالد) برای یک وعده غذایی ترکیبی (مجموعه غذاهایی که در رستوران با هزینه کمتر ارائه می‌شود به طوری که هزینه جداگانه آن‌ها معمولاً بیشتر از آن خواهد شد) در حدود 14 رینگیت هزینه خواهد داشت.

هزینه صرف غذا در رستوران‌ها نیز 10 تا 20 رینگیت پیش‌بینی می‌شود، اگرچه غذاهای غربی اغلب گران‌تر خواهد شد. معمولاً برای صرف یک وعده غذایی در رستورانی معمولی باید به ازای هر نفر هزینه‌ای در حدود 25 رینگیت پرداخت کنید. هزینه انواع نوشیدنی های سرد و گرم کمتر از 15 رینگیت بوده و خرید خواربار مورد نیاز یک هفته در حدود 90 تا 150 رینگیت هزینه در پی خواهد داشت. سعی کنید بیشتر از غذاهای محلی استفاده کنید چرا که انواع خوراکی‌های غربی هزینه معمول خواربار شما را افزایش خواهد داد.

هزینه حمل و نقل در  تور مالزی

انتظار می رود هزینه سفر با اتوبوس برای هر نفر به ازای هر ساعت در حدود 5 تا 15 رینگیت باشد. طبیعتاً هزینه تاکسی بالاتر خواهد بود و کرایه آن به ازای هر نفر حساب می شود. اگر چنانچه شخص دیگری به همراه شما سوار تاکسی نشود، در این صورت شما مجبور هستید کرایه چهار نفر را حساب کنید. در کوالالامپور، بسیاری از تاکسی‌ها، فاقد دستگاه مسافت سنج هستند.

در چنین شرایطی، سعی کنید از همان ابتدا در مورد هزینه کرایه با راننده تاکسی به توافق برسید. برای جابجایی از پنانگ تا کوالالامپور به وسیله اتوبوس در حدود 50 رینگیت باید پرداخت کنید. این در حالی است که هزینه سفر هوایی این مسیر تنها در حدود 100 رینگیت خواهد بود. هزینه بلیط قطارهایی که از کوالالامپور به مقصد بانکوک حرکت می‌کنند، به ازای هر نفر 175 رینگیت است، در حالی که هزینه سفر هوایی بین این دو مقصد در حدود 300 رینگیت خواهد بود.

محل اقامت در  تور مالزی

هزینه اسکان در خوابگاه‌ها به ازای هر شب، بین 25 تا 50 رینگیت (هر 3 رینگیت تقریباً معادل یک دلار است) و هزینه اقامت در شهرهای بزرگ ‌تر نیز معمولاً در حدود 50 رینگیت در نظر گرفته شده است. اگر بخواهید در یک اتاق خصوصی اقامت داشته باشید، هزینه هر شب اقامت در حدود 75 رینگیت خواهد بود.

هرچند اغلب خوابگاه‌ها از امکانات آشپزخانه برخوردار نیستند تا بتوانید خودتان غذا درست کنید، اما با این حال صبحانه و وای فای رایگان در این اقامتگاه‌ها از امکاناتی است که اغلب به مهمانان ارائه می‌ شوند. افرادی که قصد دارند در چادر شخصی خود شب را به سر ببرند تنها در پارک‌های طبیعی و فضاهای عمومی می‌توانند چادر بزنند.

هزینه هر شب اقامت در هتل‌های کم‌ هزینه به همراه امکانات وای فای، تهویه مطبوع (A/C) و صبحانه رایگان به ازای هر دو نفر، در حدود 75 رینگیت است. انتظار می‌رود که هزینه اقامت در هتل‌های معروف نیز به ازای هر شب اقامت در حدود 200 رینگیت باشد. امکانات ایربی‌ان‌بی (Airbnb) (وب‌سایتی است که مردم در آن مکان های اقامتی را کرایه می‌دهند) نیز در سراسر کشور، با هزینه معمول اقامت در حدود 50 رینگیت به ازای هر شب در دسترس است. همچنین، هزینه اجاره یک خانه و یا آپارتمان با امکانات کامل نیز به ازای هر شب در حدود 250 رینگیت خواهد بود.

فعالیت‌ها در  تور مالزی

بسیاری از جاذبه‌های مالزی، با هزینه بسیار کمی در دسترس عموم قرار دارند. هزینه کوه‌پیمایی روزانه تنها 35 تا 75 رینگیت است. بلیط‌های غواصی نیز برای یک غواصی دو روزه، 245 تا 300 رینگیت و برای یک دوره کامل غواصی سازمان PADI از 830 رینگیت تا 1325 رینگیت هزینه خواهد داشت. قایق سواری روی آب‌های خروشان نیز در حدود 200 رینگیت و قیمت بلیط ورودی به اغلب پارک‌های ملی این کشور، کمتر از 20 رینگیت خواهد بود.

مبلغ پیش‌بینی شده برای مخارج روزانه: انتظار می‌رود که روزانه بین 130 تا 180 رینگیت (و یا 30 تا 40 دلار آمریکایی) هزینه داشته باشید. البته این در حالی است که فرض بگیریم در طول این سفر در یک خوابگاه اقامت داشته و از غذاهای خیابانی و وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید. با این حال اگر چنانچه در یک اقامتگاه گران‌تر ساکن شده و یا از غذای رستوران‌های بهتری استفاده کنید، طبعاً انتظار می‌رود که خرج روزانه شما از این مقدار هم فراتر برود.

توصیه‌های برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها در  تور مالزی

تاکسی: خودروهای تاکسی‌ موجود در مالزی، معمولاً فاقد دستگاه مسافت‌سنج هستند، پس مطمئن شوید که پیش از هر چیز، ابتدا در خصوص کرایه تاکسی با راننده به توافق برسید.

غذاهای محلی خیابانی: دکه‌های خیابانی محل عرضه غذاهای خوشمزه خیابانی است که فقط چند دلار هزینه دارند. به نظر من، این غذاها بهترین خوراک‌های مالزی هستند، به علاوه اینکه از لحاظ قیمتی، جزو ارزان‌ترین غذاها نیز محسوب می‌شوند.

شرکت در یک تور پیاده‌روی رایگان: بهترین راه برای گشت و گذار در کوالالامپور شرکت در تور پیاده‌روی رایگان ایراُتور (Airotour) است. با حضور در این تور، نه تنها از مکان‌های دیدنی شهر بازدید خواهید کرد، به علاوه اطلاعاتی نیز در خصوص تاریخ و فرهنگ کشور مالزی نیز کسب خواهید کرد. این یعنی یک پیروزی واقعی.

چادر زدن: تنها با پرداخت هزینه‌ای در حدود 5 رینگیت به ازای هر شب، به راحتی می‌توانید در پارک ملی تامان نگارا (Taman Negara) چادر زده و شب را در چادر خود بگذرانید. در این صورت از پرداخت هزینه اقامتگاه معاف می‌شوید. و در آخر اینکه از خوردن نوشیدنی ها و خوراکی های حرام اجتناب کنید زیرا در کشور مالزی عملی ناشایست به شمار می رود.

انتشار: 17 اردیبهشت 1397 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 2

به "چطور با تور مالزی سفر کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور با تور مالزی سفر کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید