بهترین مقاصد برای تماشای شفق قطبی

به گزارش لیتن، در مقاله قبلی با شفق قطبی آشنا شدیم، در این مقاله قصد داریم به معرفی بهترین مناطق برای تماشای شفق قطبی و بعضی از شرکت های گردشگری که مجری برگزاری تورهای بازدید از شفق قطبی هستند بپردازیم.

بهترین مقاصد برای تماشای شفق قطبی

با خبرنگاران همراه باشید.

سوئد

شرکت گردشگری دنیا را کشف کن در سوئد، سفرهای فوق العاده ای را به بهترین مقاصد گردشگری موجود در سراسر دنیا برای بازدید از شفق قطبی ترتیب داده است.

از جمله این مقاصد می توان به منطقه بیورکلادین (Björkliden)، واقع در شمال سوئد اشاره نمود که در دامنه کوه های اطراف آن منطقه قرار گرفته و موقعیت خوبی برای تماشای شفق قطبی است.

شرکت مسافربری discover the world از اکتبر سال 2016 به منظور تماشای شفق قطبی برنامه ای منحصر بفرد در مورد سفر به هفت کشور واقع در قطب شمال ترتیب داد، که از جمله این سفرها می توان به پرواز مستقیم از فرودگاه هیترو لندن به کیرونا (Kiruna)، دروازه ورود به لاپلند سوئد اشاره داشت.

  • طول مدت این پرواز، سه ساعت و نیم بوده است. هزینه اقامت سه شب از 1043 پوند شروع شده و خدماتی از جمله حمل و نقل، صبحانه، سونا و یک شب اقامت در هتل یخی جوکاسجاروی (Jukkasjärvi) را شامل می شد.

برنامه شرکت مسافربری سیمپلی سوئدن برای تور لاپلند

زمستان سال جاری شرکت مسافربری سیمپلی سوئدن (Simply Sweden) برنامه جدیدی در نظر گرفته که یک ماجراجویی دومنظوره در لاپلند سوئد همراه با دو شب اقامت در هتل درختی (Treehotel)، واقع در ارتفاعات جنگل شمالی و نیز یک شب اقامت در اتاقک مخصوص در اعماق مدار شمالگان را شامل می گردد.

سورتمه سواری با سگ های درشت هیکل و نیرومند در مناظر فوق العاده جذاب زمستانی و تماشای حیات وحش در راستا راه، این دو موقعیت را با یکدیگر مرتبط می سازد.

اسکی صحرا نوردی، پاچیله سواری و تماشای شفق قطبی از درون یک استخر کوچک آب گرم در فضای باز، از جمله تفریحات آرامش بخش و نشاط دهنده موجود در این مناطق است. این تفریحات با احتساب هزینه پرواز، جابجایی، محل خواب، صبحانه و شام برای بزرگسالان (دو نفر) از 2070 پوند و برای هر مسافر کودک از 995 پوند شروع می گردد.

ایسلند

شرکت گردشگری ریجنت هالیدی (Regent Holidays)، برای تعطیلات زمستانی جنوب ایسلند یک سفر چهار شبِ به ریکیاویک (پایتخت ایسلند) ترتیب داده است.

این شرکت گردشگری همچنین یک تور گروهی بازدید از شفق قطبی به ایسلند در نظر گرفته، که هدف آن به حداکثر رساندن شانس افراد برای بازدید از نورهای شفق شمالی است. بدین منظور شش سفر اکتشافی بازدید از نورهای شفق شمالی برگزار می گردد، که طی این سفر افراد هر شب در مکانی جدید اقامت خواهند داشت.

  • از آنجایی که شفق قطبی پدیده ای بی نظیر و شگفت انگیز است، پیشنهاد می گردد با یک کارشناس و متخصص در این زمینه به این مناطق سفر کرد تا تصویر جامع و روشنی از این پدیده در اختیار ما قرار دهد.

حداقل هزینه تور بازدید از شفق های قطبی

شرکت گردشگری On The Go یک تور گردشگری پنج روزه بازدید از شفق قطبی و بازدید از تالاب های یخی با حداقل قیمت 769 پوند ترتیب داده است، به امید آنکه در این سفرها بتوان از نورهای شفق شمالی دیدن کرد.

این تور شامل چهار شب اقامت در یک هتل سه ستاره به همراه صبحانه، دو وعده غذایی دیگر، حضور در خانه آتشفشان (Volcano House) ریکیاویک و دریافت بلیط ورودی برای بازدید از دهانه آتشفشان کِرید (Kerid volcano) به همراه سخنرانی و ارائه اطلاعات راهنما برای یافتن نور شفق شمالی است.

امکان نقل و انتقال از فرودگاه کفلاویک در این تور فراهم آورده است، اما شامل هزینه های پرواز نمی گردد.

نروژ

شرکت هورتیگروتن (hurtigruten)، که اداره مجموعه کشتی های مسافربری در امتداد ساحل نروژ را بر عهده دارد، پیش از تاریخ 31 مارس سال 2017، تعهدی با نام تعهد روئیت شفق قطبی ارائه کرد.

طبق این تعهد، مسافران سفر گردشگری کلاسیک (Classic Round Voyage) (سفر رفت و برگشتی در راستا سواحل نروژی در مناطق برگن و کرکینز)، از امکانات تور ستاره شناسی، که شامل سخنرانی ها و هدایت های ستاره شناسان است، بهره مند می شوند. این تعهد به این معناست که چنانچه امکان روئیت شفق قطبی برای مسافران این کشتی ها فراهم نشد، در عوض این شرکت یک تور دریایی شش یا هفت روزه برای آن ها اختصاص می دهد.

  • حداقل هزینه این تور دریایی 12 روزه در یک کابین داخلی و با امکانات فول بُرد برای دو نفر، مبلغ 999 پوند برآورد شده است.
  • اگر با کمبود وقت روبرو هستید، تور شگفتی های برجسته قطب شمال را به شما پیشنهاد می کنیم.

هزینه این سفر بین ترومسو و کیکینز با احتساب هزینه پروازها، با انتخاب از میان هشت فرودگاه انگلیسی و ایرلندی، از مبلغ 799 پوند شروع می گردد.

مکان های دور افتاده و خارج از شهر که عاری از هرگونه آلودگی های نوری مناطق شهری است، موقعیت بهتری برای روئیت شفق قطبی به حساب می آیند. به منطقه سالیا واقع در مرز روسیه و نروژ سفر نموده و از تجربه اقامت در سولیا جستیگارد (Sollia Gjestegård)، نروژ لذت ببرید.

خدمات و حداقل هزینه تور شفق قطبی

همچنین می توانید از کمپ مخصوص روئیت شفق شمالی دیدن کنید. شرکت اینتراول (inntravel) خدماتی را برای سفر به سالیا ارائه می دهد. حداقل هزینه سفر دو نفره به این منطقه برای روئیت شفق قطبی و نیز با احتساب هزینه پرواز برگشتی بین لندن و کیکینز، هزینه جابجایی، سه شب اقامت به همراه اتاق، دو وعده غذایی و یک تور شبانه برای بازدید از کمپ اصلی شفق قطبی، 975 پوند برآورد شده است.

علاوه بر این، تورهای تفریحی به اسکاندیناوی نیز وجود دارند که برای عکاسان گزینه مناسبی است.

از جمله این تورها می توان به تورهای ارائه شده از سوی شرکت شفق شمالی بر فراز آسمان لاپلند (lights over lapland) اشاره نمود. به علاقمندان موسیقی توصیه می گردد برای شرکت در جشنواره سالانه شفق شمالی در ترومسو (که از 27 ژانویه تا 4 فوریه ادامه دارد) به نروژ سفر نمایند و یا در جشنواره موسیقی جاز در سوالبارد (که از دوم تا پنجم فوریه برگزار می گردد) حضور پیدا نمایند.

فنلاند

در لاپلند فنلاند، علاوه بر اقامت در مزرعه گوزن های توراسیپی (Torassieppi Reindeer Farm)، سورتمه سواری با سگ، اسکی صحرانوردی و پاچیله سواری در شب، با اتومبیل برف رو مسافران را به مناطقی خواهند برد تا در آنجا بتوانند شفق شمالی را روئیت نمایند.

به علاوه یک زنگ هشدار مخصوص وجود دارد که مسافران را از زمان وقوع این پدیده آسمانی باخبر می سازد، به این ترتیب احتمال روئیت شفق شمالی برای افراد افزایش خواهد یافت.

شرکت گردشگری با نام منطقه شفق شمالی (the aurora zone) امکانی را فراهم آورده تا در ماه های ژانویه و مارس، افراد برای روئیت شفق شمالی به این منطقه سفر نمایند. حداقل هزینه این سفر با احتساب هزینه پرواز از لندن، جابجایی، هفت شب اقامت فول بُرد و تمام فعالیت های مورد احتیاج، ارائه لباس های گرم، و نیز هدایت های ویژه، از مبلغ 1595 پوند برآورد شده است.

علاوه بر این، شرکت سفرهای خارج از نقشه (off the map travel) سفری ترتیب داده است که طی آن فرصت بازدید از نروژ، سوئد، و فنلاند برای مسافران فراهم شده است.

هزینه این سفر برای دو نفر، به جز پرواز، از مبلغ 1199 پوند شروع می گردد. این شرکت سفر سه شبِ ماجراجویی قطبی را در نصف روز انجام می دهد؛ به طوری که محل تلاقی سه کشور نروژ، سوئد و فنلاند را به قصد روئیت شفق شمالی با اتومبیل برف رو طی می نماید. همچنین شامل تور پاچیله سواری در حوالی روستای کوچکی به نام کیلپیسیجاروی (Kilpisjarvi) نیز می گردد و محل اقامت مسافران نیز در همین روستا در نظر گرفته شده است.

کانادا

پدیده شفق شمالی تنها در شمال اروپا روی نمی دهد: احتمال روئیت مناظر دیدنی و منحصر بفرد این پدیده در آن سوی اقیانوس اطلس نیز دور از انتظار نیست.

چرچیل، شهری در استان مانیتوبای کانادا، از بهترین شهرهای آمریکای شمالی است، که در آن امکان روئیت جلوه های زیبای شفق شمالی وجود دارد.

در شب می توان با استفاده از خودروی مخصوص توندرا باگی (Tundra Buggy) به جستجوی شفق شمالی رفت، به علاوه در طول روز نیز افراد قادرند با اسکی به گشت و گذار در این منطقه پرداخته و یا از سورتمه سواری با سگ لذت ببرند.

شرکت وکساس تراول (wexas)، برای کاربران خود یک سفر هشت روزه به قصد تماشای شفق شمالی و اقامت شب های زمستانی در کانادا، درنظر گرفته است. حداقل هزینه این سفر با احتساب تمام امکانات، 3835 پوند برآورد و زمان شروع آن نیز در ماه های فوریه و یا مارس سال 2017 مشخص شده است.

در واقع افراد این مبلغ را در ازای دریافت امکاناتی همچون پروازهای برگشتی به چرچیل به وسیله وینیپگ، هزینه جابجایی (به استثنای هزینه ورود و خروج در وینیپگ)، سه شب اقامت در وینیپگ، چهار شب در چرچیل و نیز چهار سفر شبانه با خودروی توندرا باگی به منظور روئیت شفق قطبی پرداخت می نمایند.

منبع: سفرمی
انتشار: 15 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 1010

به "بهترین مقاصد برای تماشای شفق قطبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین مقاصد برای تماشای شفق قطبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید