بهرامی: بیگی با 350 تا 500 میلیون ریسک مبارزه در لیگ را می پذیرد، 3 نفر از قهرمانان جهان واکنشی زننده داشتند

به گزارش لیتن، ملی پوش سابق تیم ملی تکواندو گفت: بیگی یکی از مدعیان کسب مدال المپیک است و تنها در صورت دریافت پیشنهاد 350 تا 500 میلیونی ریسک حضور در لیگ را می پذیرد.

بهرامی: بیگی با 350 تا 500 میلیون ریسک مبارزه در لیگ را می پذیرد، 3 نفر از قهرمانان جهان واکنشی زننده داشتند

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرنگاران، اعتراض تکواندوکاران به مبالغ پایین قرارداد ها بحث اصلی تکواندوی ایران در این روزهاست. موضوعی که جرقه آن اولین بار توسط سینا بهرامی ملی پوش سابق تیم ملی تکواندو و بازیکن فصل گذشته شهرداری ورامین زده شد و او با گلایه از مبالغ پایین قراردادها، در صفحه شخصی خود از سایر تکواندوکاران خواست با عدم امضای قرارداد با شرایط گذشته، از حضور در لیگ تکواندو انصراف بدهند و برای اعتراض نسبت به این موضوع اعتصاب کنند.

سینا بهرامی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران، درباره این حرکت خود گفت: خیلی وقت است نسبت به قراردادهای لیگ اعتراض داشتم، اما بعد از اینکه تعیین شد قرار است مسابقات لیگ تکواندو در فصل جاری مانند کشتی به صورت دوره ای و در روزهای محدود برگزار شود، نسبت به کاهش قراردادها و اینکه حتی مبالغ سالیان گذشته نیز نصف خواهد شد، مطمئن شدم.

وی شرح داد: غیر از المپین های تکواندو، حداکثر قراردادهای فصل گذشته لیگ تکواندو 50 میلیون تومان بود و به نظر می رسید قرار است این مبلغ تبدیل به 25 میلیون شود. بر همین اساس تصمیم گرفتم دست پیش را بگیرم و بچه ها را نسبت به این موضوع آگاه کنم تا آنها قدر و قیمت خود را بیشتر بدانند. متأسفانه برخی باشگاه ها برای امضای قرارداد با بازیکن، ابتدا با تخریب، شأن و شخصیت او را پایین می آورند و بعد یک مبلغی می گویند که بازیکن باور کند قیمت او همین است. در حال حاضر اعتقاد دارم ارزش من 100 میلیون است و پایین تر از این مبلغ ارزش ندارد استرس مصدومیت داشته باشم و وزن کم کنم.

تکواندوکار کشورمان درباره همراهی سایر تکواندوکاران با این حرکت گفت: خدا را شکر بعد از این اتفاق یکسری بچه ها استقبال کردند و حتی یک گروه در شبکه های اجتماعی تشکیل دادیم، اما متأسفانه برخی حرف های این گروه را به بیرون منتقل کردند. در این گروه چون هدفم ورزشی بود، خیلی بی پرده حرف زدم و هیچ ترسی نداشتم و تنها قصد داشتم بازیکنان به حق و حقوق واقعی خود برسند. سال گذشته با همان قرارداد 35 تا 50 میلیونی یک فصل امکان پیش خرید یک پراید وجود داشت، اما در سال جاری و با افزایش تورم، 100 میلیون روی قیمت پراید رفت و دیگر حتی امکان خرید یک ماشین معمولی نیز وجود ندارد.

بهرامی با اشاره به ناراحتی برخی ورزشکاران نسبت به حرکت او گفت: سه نفر از قهرمانان سابق جهان ایران بعد از حرف های من، واکنش های بسیار زشت و زننده نشان دادند که واقعاً عجیب بود. برخی من را بلاک کردند و یکی از دوستان نیز به صورت غیرمستقیم اعلام کرد من اصلاً در حدی نیستم که بخواهم پنج تا 10 میلیون قیمت خود را بالاتر ببرم. یکی دیگر از دوستان نیز استوری گذاشت که اول دو سفر با تیم ملی بروم و بعد ادعای بزرگتری و نجات بچه ها را داشته باشم. من هیچکس را مجبور به انجام کاری نکردم و فقط به بچه ها گفتم قدر خود را بدانند.

وی در واکنش به این صحبت که گفته می شود نیاز مالی به پول تکواندو ندارد، گفت: همین موضوع باعث شده است که هر سال از قرارداد من کسر شود و مربیان هنگام امضای قرارداد بگویند که نیاز مالی ندارم و قرارداد را امضا کنم. اینکه نیاز مالی ندارم، دلیل نمی شود که از قرارداد خود بگذرم. تکواندو حرفه من است و تنها همین هنر را در زندگی دارم. اینکه با لطف خدا در سالیان گذشته پولی را از تکواندو جمع کردم نباید دلیل شود که هر سال از قراردادم کسر شود.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

تکواندوکار فصل گذشته تیم شهرداری ورامین تأکید کرد: خیلی از بچه ها از نقاط دور ایران مجبور هستند برای حضور در مسابقات به تهران بیایند. اگر خدای نا کرده در یکی از این سفرها اتفاقی برای هر کدام از این نفرات بیفتد، حتی باشگاه های شان از آنها حمایت نخواهند کرد. بازیکنان زیادی را داشتیم که در زمین دچار مصدومیت شدند، اما مربیان آنها حتی حاضر نشدند او را از روی زمین بلند کنند. قراردادهای لیگ تکواندو به قدری غیرحرفه ای تنظیم می شود که همیشه همه چیز به نفع باشگاه هاست. 99 درصد بچه های تکواندو شغل دوم دارند و برای تأمین مخارج خود بدون اینکه قصد بی احترامی به شغلی را داشته باشم، مجبور به کارهایی هستند که در شأن یک قهرمان نیست.

بهرامی درباره شرایط خود برای فصل آینده گفت: با سه چهار تیم صحبت کردم، اما اگر قرار باشد مبالغ پرداختی مانند سالیان گذشته پایین باشد، قید پول را می زنم و برای مربیانی مبارزه خواهم کرد که برای من زحمت کشیدند. نسبت به استاد مرتضی سلطانی خیلی ارادت دارم. ایشان کسی بود که من را به تکواندو معرفی کرد. مرتضی کریمی نیز یکی دیگر از اساتیدم است و اگر قرار باشد با پول کم مبارزه کنم برای تیم های سلطانی و کریمی بازی خواهم کرد. البته از دو سه تیم پیشنهاد بهتری دارم که به آنها فکر خواهم کرد. مس کرمان یکی از این تیم هاست و صحبت هایی با یکدیگر داشتیم که فعلاً به توافق نرسیدیم. فتح صدر البرز نیز تیم دیگری است و در کنار این تیم ها با تیم های پاس و کن نیز صحبت کردم.

وی در واکنش به صحبت هایی که در مورد میلاد بیگی ملی پوش تیم تکواندوی آذربایجان و دوست صمیمی اش برای حضور در لیگ مطرح شده است، گفت: ابتدا باید بگویم که میلاد بیگی اصلاً نگفته است که قراردادهای لیگ تکواندوی ایران برای او حتی ارزش گرم کردن ندارد. میلاد بیگی در شرایطی در آستانه المپیک حاضر خواهد شد به لیگ ایران بیاید که از لحاظ شرایط مالی پیشنهاد خوبی داشته باشد. میلاد بیگی یکی از مدعیان کسب مدال المپیک است و تنها در صورت دریافت پیشنهاد 350 تا 500 میلیونی حاضر خواهد شد، ریسک حضور در لیگ را بپذیرد. فکر می کنم مس کرمان پیشنهاداتی به او داده است و اگر بخواهند، می توانند شرایط حضور او را در لیگ فراهم کنند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 آذر 1399 بروزرسانی: 15 آذر 1399 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 1354

به "بهرامی: بیگی با 350 تا 500 میلیون ریسک مبارزه در لیگ را می پذیرد، 3 نفر از قهرمانان جهان واکنشی زننده داشتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهرامی: بیگی با 350 تا 500 میلیون ریسک مبارزه در لیگ را می پذیرد، 3 نفر از قهرمانان جهان واکنشی زننده داشتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید