کاهش 20 میلیون نفری توریست در ترکیه

به گزارش لیتن، تهران (پانا) - رئیس خانه اقتصاد ایران و ترکیه گفت همسایه غربی ایران 20 میلیون جهانگرد از برنامه سالانه خود عقب افتاده است.

کاهش 20 میلیون نفری توریست در ترکیه

بهترین تجربه سفر را با قیمت تور ترکیه زمستان در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

به گزارش ایسنا، جلال ابراهیمی، اظهار کرد: اقتصاد ترکیه در سال های گذشته بخش مهمی از عایدیزایی خود را حول محور دنیاگردی بنا نموده اما پس از شیوع کرونا و در پی کاهش جدی مسافرت ها، اقتصاد این کشور با آسیبی جدی روبرو شد.

وی با بیان اینکه ترکیه برای سال 2021 برنامه ریزی نموده بود که پذیرای 50 میلیون دنیاگرد باشد، اعلام کرد: در حال حاضر ترکیه حتی به 30 میلیون دنیاگرد هم راضی خواهد بود. در سال 2020 که اوج شیوع کرونا بود، تعداد کل دنیاگردانی که به ترکیه رفتند تنها حدود 13 میلیون نفر بودند که این عدد یک سوم سال 2019 بود و رکودی جدی را در این زمینه برای ترک ها به ثبت رساند.

رئیس خانه اقتصاد ایران و ترکیه با اشاره به کاهش جدی دنیاگرد های آلمانی و روسی در ترکیه، گفت: تنها از این کشورها حدود 15 میلیون دنیاگرد در سال های قبل به ترکیه رفته بودند، اما امروز این تعداد به پایین ترین حد خود رسیده است. در کنار آن کشورهای شرق آسیا به اسم رقبای ترکیه در حوزه دنیاگردی برای به دست آوردن این بازار کوشش می نمایند.

ابراهیمی درباره مقدار عایدی دولت ترکیه از محل ورود دنیاگردان خارجی هم شرح داد: ترکیه در سال 2019 حدود 45 میلیون دنیاگرد خارجی را پذیرایی کرد. اگر عایدی میانگین هر دنیاگرد را 2000 دلار تخمین بزنیم، این کشور در یک سال 90 میلیارد دلار از این حوزه عایدی داشت اما در دو سال گذشته با کاهش تعداد مسافران سقوطی عجیب در عایدیهای این بخش به دست آمده است.

وی ادامه داد: در سال 2019 هفت میلیون دنیاگرد از روسیه، پنج میلیون دنیاگرد از آلمان و دو و نیم میلیون دنیاگرد از انگلستان به ترکیه رفته بودند اما شرایط به گونه ای پیش رفته که انگلستان سال جاری حتی مجوز حضور دو تیم فوتبال این کشور برای حضور در ترکیه را هم صادر نکرد. فعالان مالی و صاحب نظران ترکیه معتقدند اگر در کوتاه مدت راه حلی برای کاهش سفرها پیدا نشود، اقتصاد آنها با بحران های متعدد رو به رو خواهد شد.

به گزارش ایسنا، از ماه های پایانی سال 2019 که نخستین نمونه از ویروس کرونا در چین مشاهده شد، تمام کشورهای دنیا با مشکل شیوع کرونا روبرو شدند و به منظور کاهش سرعت شیوع، سفرهای دنیاگردی به شکلی قابل توجه کاهش یافت.

کشورهای دنیاگرد پذیر امیدوارند با افزایش سرعت واکسیناسیون علیه کرونا، در ماه های آینده بار دیگر توان پذیرش مسافران تازه را پیدا نمایند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 27 تیر 1400 بروزرسانی: 27 تیر 1400 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 1766

به "کاهش 20 میلیون نفری توریست در ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش 20 میلیون نفری توریست در ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید