باید و نبایدهای ضروری هنگام سفر به آفریقای جنوبی

به گزارش لیتن، نام آفریقای جنوبی با حیات وحش و طبیعت منحصربه فردش پیوند خورده است. اگر شما هم قصد سفر به این سرزمین بکر و زیبا را دارید بهتر است قبل از سفر بیشتر راجع به فرهنگ، بایدها و نبایدهای آفریقای جنوبی بدانید.

باید و نبایدهای ضروری هنگام سفر به آفریقای جنوبی

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور خیلی ارزان کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

وقتی فرسنگ ها از محل زندگی خود دور می شوید طبیعی است که هیچ چیز آنطور که شما به آن عادت دارید نخواهد بود، فرهنگ، محیط و حتی غذا بسیار متفاوت تر از چیزی است که انتظارش دارید و البته همین تفاوت ها هستند که سفر را هیجان انگیزتر می نمایند، به ویژه اگر مقصد کشور زیبا منحصربه فرد آفریقای جنوبی باشد. در این مطلب می خواهیم با همراه شده و با بایدها و نبایدهای این کشور آشنا شویم. (خرید بلیط تهران ژوهانسبورگ)

.

قبل از سفر به آفریقای جنوبی چه کارهایی انجام دهیم؟

.

آشنایی با فرهنگ مردم آفریقای جنوبی

علاوه بر افراد بومی آفریقایی، مهاجرانی از نقاط مختلف دنیا مانند اروپا، هند، چین و … نیز در این کشور زندگی می نمایند و همین باعث شده آفریقای جنوبی به عنوان کشوری با فرهنگ های مختلف شناخته گردد. جالب است بدانید همه چیز حتی غذا و موسیقی نیز به شدت تحت تأثیر همین چند فرهنگی بودن قرار گرفته اند. شهرهای بزرگ آفریقای جنوبی مانند کیپ تاون و ژوهانسبورگ بسیار مدرن بوده و ساکنان آن از پیشرفته ترین امکانات رفاهی برخوردارند اما مناطق روستایی که بیشتر مختص بومیان آفریقا هستند، همچنان اعتقادات سنتی خود را حفظ نموده و محیطی کاملاً متفاوت دارند که این خود بخشی از جاذبه های گردشگری آفریقای جنوبی به شمار می رود.

بیشتر ساکنان آفریقای جنوبی هنگام احوال پرسی با یکدیگر دست می دهند و روبوسی در این کشور خیلی رایج نیست. (خرید بلیط تهران کیپ تاون)

مردم آفریقای جنوبی به چه زبانی صحبت می نمایند؟

در آفریقای جنوبی 11 زبان رسمی وجود دارد؛ اما از آنجایی که این کشور سال های زیادی تحت استعمار انگلستان بوده، انگلیسی هم جز زبان های رسمی آفریقای جنوبی به حساب می آید، البته از آنجایی که مردم این کشور انگلیسی را با لهجه متفاوت صحبت می نمایند ممکن است درک آن برای شما مشکل باشد؛ اما جای نگرانی نیست چرا که اگر کمی انگلیسی بلد باشید می توانید گلیم خود را از آب بیرون بکشید.

دلار همراه داشته باشید

مسئله ارز در کشورهایی که واحد پولی به غیر از دلار دارند دغدغه همیشگی مسافران است؛ اما ما در اینجا بهترین راه را به شما پیشنهاد می دهیم. واحد رسمی پول آفریقای جنوبی راند نام دارد؛ اما در سفر به این کشور احتیاجی نیست ریال را به راند تبدیل کنید. بهترین راه اینست که به اندازه کافی دلار همراه داشته باشید و پس از رسیدن به مقصد دلار را به وسیله صرافی های فرودگاه یا هتل به راند تبدیل کنید. بدین ترتیب هم واحد پولی را دارید که در همه جای دنیا قابل خرج کردن است و هم در طول اقامتتان در آفریقا مشکل پرداخت پول پیدا نخواهید کرد.

.

از مدارک خود کپی داشته باشید

سفر است و هزار اتفاق پیش بینی نشده، پس بهتر است از قبل فکر همه چیز نموده باشید. یکی از اتفاق هایی ناگواری که ممکن است برای هر مسافر رخ دهد گم کردن مدارک است از این رو بهتر است از تمامی مدارک شناسایی خود مانند پاسپورت، ویزا، بلیط هواپیما و برگه رزرو هتل یک کپی تهیه نموده و در جای مطمئن نگه دارید.

مقدار بار مجاز در پرواز را چک کنید

معطل شدن در گیت فرودگاه برای پرداخت جریمه اضافه بار، اتفاقی است که بیشتر مسافران از آن گریزان اند. برای گرفتار نشدن در این مرحله، حتماً قبل سفر از کارشناس تور خود درباره میزان بار مجازی که می توانید همراه داشته باشید سؤال کنید و به این نکته دقت کنید آفریقا جنوبی کشوری با سوغاتی های جذاب است پس بخشی از چمدانتان را به سوغاتی های خریداری شده اختصاص دهید.

یک لیست از وسایل مورد احتیاجتان تهیه کنید

بهتر است 2 هفته قبل از سفر لیستی از وسایل مورد احتیاجتان تهیه کنید و به مرور آن ها را کنار بگذارید. در نهایت نیز هنگام جمع کردن چمدان مجدداً لیست را آنالیز نموده و وسایلی را که حجم زیادی را اشغال می نمایند یا غیر ضروری هستند از لیست حذف کنید. توجه داشته باشید بسیاری از مواد بهداشتی را می توان از فروشگاه های مقصد خریداری کرد پس احتیاجی نیز چمدانتان را با وسایل اضافه پر کنید.

نکات ضروری بعد از رسیدن به آفریقای جنوبی

.

به تابلو ترانسفر فرودگاهی دقت کنید

ترانسفر از فرودگاه به هتل محل اقامت جز خدمات تور آفریقای جنوبی است. بدین صورت که نماینده آژانس خبرنگاران با تابلو مخصوص در ساعت معین برای انتقال شما به فرودگاه حضور دارد؛ بنابراین بعد از پیاده شدن از هواپیما و انجام کارهای گمرکی، برای از دست ندادن ترانسفر حواستان به تابلو نماینده خبرنگاران باشد.

ساعتتان را با ساعت مقصد هماهنگ کنید

اختلاف ساعت مبدأ با مقصد از مواردی است که باعث سردرگمی مسافران می گردد. برای جلوگیری از این اتفاق پس از نشستن در هواپیما ساعتتان را با زمان رسمی مقصد تنظیم کنید. بدین ترتیب پس از رسیدن به مقصد ساعت مغز شما خود را راحت تر با شرایط جدید هماهنگ می نماید. ساعت رسمی آفریقای جنوبی 2 ساعت 30 دقیقه عقب تر از ساعت ایران است.

.

به توصیه های راهنمای توجه کنید

راهنمایان تور در سفر به مقصدی با آداب ورسوم متفاوت نقشی پررنگی ایفا می نمایند. با توجه به اینکه این عزیزان بیش از هر شخص دیگری با فرهنگ و خیابان های آفریقای جنوبی آشنایی دارند پس برای داشتن اقامتی لذت بخش تر به توصیه هایشان گوش کنید و حتماً شماره تماس راهنمای تور را گرفته تا در مواقع لزوم بتوانید با ایشان تماس داشته باشید.

در بازدیدهای گروهی شکیبا باشید

تورهای آفریقای جنوبی و به ویژه سافاری های حیات وحش به صورت گروهی انجام می شوند؛ بنابراین سعی کنید به موقع در محلی که توسط لیدر معین می گردد حاضر شوید و مهمتر از هر چیز با تکیه بر قانون طلایی هر چه برای خود می خواهید برای دیگران هم بخواهید هوای هم سفرهایتان را داشته باشید. در گردش های سافاری به هیچ عنوان از گروه جدا نشوید و هنگام دریافت عکس های یادگاری فاصله خود را با حیوانات وحشی حفظ کنید.

زمانی را برای آشنایی با امکانات هتل و محله اقامتتان بگذارید

از آنجایی که ممکن است برای خرید وسایل مصرفی به فروشگاه احتیاج پیدا کنید، کمی در هتل و محله اقامتتان قدم بزنید. بدین ترتیب هم با محلی های آفریقای جنوبی آشنا می شوید و هم می توانید وسایل موردنیازتان را خریداری کنید. البته راهنمای تور نیز می تواند در این زمینه به شما یاری می نماید.

وسایل مورد احتیاج در سفر به آفریقای جنوبی

  • لباس های خود را مناسب با فرهنگ و محیط انتخاب کنید.
  • سه شاخه یا تبدیل همراه داشته باشید.
  • آفریقای جنوبی کشوری امن است اما برای احتیاط وسایل قیمتی خود را به صندوق امانات هتل بسپارید.
  • پاور بانک همراه داشته باشید.
  • بهتر است تمام پول نقد خود را در یک جا نگه داری نکنید

بهداشت در آفریقای جنوبی

آفریقای جنوبی از پیشرفته ترین کشورهای دنیا است. هتل های این کشور بر اساس استانداردهای بین المللی ساخته شده اند و کلیه امکانات رفاهی را در اختیار میهمانان خود قرار می دهند. رستوران های آفریقای جنوبی بسیار تمیز بوده و انواع غذاهای محلی و بین المللی را به گردشگران ارائه می دهند؛ بنابراین با خیالی آسوده سفر نموده و از اقامتتان در این کشور لذت ببرید.

منبع: ستاره ونک
انتشار: 28 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 780

به "باید و نبایدهای ضروری هنگام سفر به آفریقای جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باید و نبایدهای ضروری هنگام سفر به آفریقای جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید