مردم دنیا صبحانه چه می خورند؟

به گزارش لیتن، فرهنگ غذایی هر کشور را از نحوه سرو صبحانه آن می توان شناخت

اینکه آمریکایی ها در زمینه درست کردن صبحانه حرفه ای هستند و ایده های مسلمی دارند، بر کسی پوشیده نیست. البته اگر در سفر هستید، شاید لازم باشد که انتظارات خود را برای داشتن صبحانه تعدیل کنید.

مردم دنیا صبحانه چه می خورند؟

به طور کلی، هتل های لوکس در سراسر دنیا گزینه هایی را برای صبحانه ارائه می دهند که ترکیبی از گزینه های اروپایی و محلی هستند، به این ترتیب، نگاه افراد به صبحانه با تماشا این گزینه ها تغییر می نماید. در اینجا 9 گزینه برای صبحانه که در منوهای مختلف در سراسر دنیا یافت می شود، ارائه می شود. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

ژاپن: صبحانه سنتی در ژاپن شامل بسیاری از مواد غذایی است که در وعده ناهار استفاده می شود. در این نوع صبحانه، برنج نقش اصلی دارد و از تخم مرغ خام یا ماهی آب پز نیز در آن استفاده می شود. بعلاوه، اگر فرد بسیار ماجراجویی هستید و قصد دارید که هیجان زیادی را تجربه کنید، می توانید سویا تند را تجربه کنید.

هند: صبحانه های هندی نیز بسیار شبیه وعده ناهار هستند و در آنها از انواع نان ها و شیرینی های محلی و برنج آب پز شده استفاده می شود.

برزیل: در این کشور یک فنجان قهوه به علاوه شیرینی رول فرانسوی با کمی کره صبحانه و وعده قبل از ناهار محسوب می شود. در این کشور ممکن است که در وعده صبحانه از پنیر (بنابراین می توانید یک ساندویچ کوچک داشته باشید)، انواع میوه ها به ویژه پاپایا و… استفاده شود.

فرانسه : استیک فرانسوی با اسپرسو و نان که معمولاً به همراه نان های محلی، نوتلا یا مربا سرو می شود، یک صبحانه فرانسوی محسوب می شود. نان های محلی تازه با اسپرسوی بخارپز شده نیز در وعده صبحانه استفاده می شود.

روسیه: یک صبحانه معمولی در این کشور شامل سوپ، نان قهوه ای با سوسیس و پنیر است. بعلاوه، استفاده از چای سیاه نیز در این وعده گزینه مناسبی است. بلینی (شبیه به کرپ) نیز از دیگر غذاهایی است که روس ها در وعده صبحانه سرو می نمایند، البته این غذا در هتل های لوکس با مربا و یا خاویار عرضه می شود. خوردن مواد غذایی محلی از جمله کره ترش مزه در وعده صبحانه در روسیه متداول است، البته این نوع کره با چای سرو نمی شود.

عربستان سعودی: صبحانه شامل قهوه یا چای است و در کنار آنها مواد غذایی دیگر در بشقاب های کوچک سرو می شود. معمولاً در وعده صبحانه در عربستان از نان، زیتون، پنیر و نیمرویی که به سبک عربستان طبخ شده است، استفاده می شود. به طور سنتی، بشقاب ها بر روی یک صفحه پلاستیکی به صورت مرتب چیده می شوند. در وعده شام به جای ظروف از نان برای قرار دادن غذاها استفاده می شود.

استرالیا: با توجه به نفوذ انگلیس در تاریخ و فرهنگ استرالیایی ها، تعجب آور نیست که یک صبحانه کلاسیک در بریزبن (Brisbane) استرالیا بسیار شبیه صبحانه در شهرهای انگلیس از جمله باث (Bath) است. در این وعده تخم مرغ، گوجه فرنگی، لوبیا پخته و سوسیس استفاده می شود و در کنار این ها از نان تست و نوعی خوراکی به جای مربا استفاده می . شود.

آفریقای جنوبی: قاره ای بزرگ است و صبحانه های متفاوتی در منطقه ها مختلف آن سرو می شود. در بخش های شمالی این قاره غذاهای خاورمیانه ای عرضه می شود و در آنها انواع خورشت و سوپ سرو می شود. تاریخ آفریقا تحت تأثیر انگلیس است و به همین علت در وعده صبحانه آن نیز از مواد غذایی مرسوم در انگلیس مانند تخم مرغ، سوسیس، گوجه فرنگی و لوبیا استفاده می شود. در کشورهای شرقی و غربی این قاره نیز انواع نان شیرینی ها، خوراکی های شهددار، املت با لوبیا یا ماهی سرو می شود.

ایسلند: صبح سرد خود را در شهر ریکجاویک با بلغور جو دوسر گرم و یک قهوه پرمایه کنید. در وعده صبحانه ایسلندی ها، ماهی، ماست محلی و… سرو می شود.

منبع: الی گشت
انتشار: 7 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1401 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 2080

به "مردم دنیا صبحانه چه می خورند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مردم دنیا صبحانه چه می خورند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید