برترین غذاهای ضد پیری : یک رژیم غذایی برای اینکه جوانی را ببینید و احساس کنید

به گزارش لیتن، غذایی که می خوریم به طور مستقیم بر سلامتی ما تاثیر می گذارد و هم بر طول عمر اثر گذار است. بعضی غذا ها باعث کاهش مدت عمر و بعضی دیگر موجب افزایش آن می شوند. در مقاله حاضر در این باره صحبت شده است و غذا هایی را ذکر نموده استکه به سلامتی و طول عمر یاری نموده...

برترین غذاهای ضد پیری : یک رژیم غذایی برای اینکه جوانی را ببینید و احساس کنید

می توان با خوردن غذاهای خاصی، همیشه جوانی را دید و احساس کرد.

چکیده : غذایی که می خوریم به طور مستقیم بر سلامتی ما تاثیر می گذارد و هم بر طول عمر اثر گذار است. برخی غذا ها باعث کاهش مدت عمر و برخی دیگر موجب افزایش آن می شوند. در مقاله حاضر در این باره صحبت شده است و غذا هایی را ذکر نموده است که به سلامتی و طول عمر یاری نموده و باعث می شوند همیشه احساس جوانی و شادابی داشته باشیم. فراموش نکنیم که هیچ اکسیر جوانی و داروی جادویی برای جوان بودن و جوان ماندن وجود ندارد و فقط انتخاب های هر روز ما درباره خورد و خوراک و روان و فکر هستند که ما را پیر می نمایند و یا جوان نگه می دارند.

تعداد کلمات :2465/مدت زمان مطالعه : 12 دقیقه

نویسنده : Dr. Edward Group

مترجم : میثم نریمانی

سلامتی شما فقط به اندازه خوبیِ غذایی است که شما می خورید. از یک رژیم غذایی منظم و غنی از مواد مغذی تبعیت کنید. خوردن غذای ارگانیک یکی از برترین چیزهایی است که برای به دست آوردن آرامش و وقار در طول دوره زندگی می توانید انجام بدهید. بدن خود را با ویتامین ها، مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها و اسیدهای چرب سالم تامین کنید که این کار به شما یاری می نماید تا احساس جوانی و پر انرژی بودن داشته باشید.

آنتی اکسیدان ها

مواد غذایی ناسالم، مواد مصنوعی مانند شربت ذرت با فروکتوز بالا (HFCS) و سایر دارو های سمی موجود در محیط زیست و موجود در شیوه و سبک زندگی، باعث ایجاد رادیکال های آزاد می شوند که به سلول های بدن شما آسیب می رسانند. آنتی اکسیدان ها رادیکال های آزاد را خنثی می نمایند و از توانایی بدن برای حفاظت و تعمیر و اصلاح خود حمایت می نمایند. یک تحقیق و مطالعه دو ساله فرانسوی، نشان داد افرادی که بیشترین اندازه آنتی اکسیدان را مصرف می نمایند، کند تر و آهسته تر پیرمی شوند، طول عمر بیشتری دارند و مسائل بهداشتی کمتری دارند. یک تحقیق و مطالعه از دانشگاه جوان بریگهام نشان داد که آنتی اکسیدان ها در تقابل با پیری، از چشم های سالم پشتیبانی می نمایند. غذا هایی که در ادامه می آیند منبع خوبی از آنتی اکسیدان ها هستند.

توت ها

توت ها، به ویژه بلوبری، تمشک، توت فرنگی، توت گُجایی (نوعی توت با رنگ قرمز روشن) و شاه توت، دارای یک رده از آنتی اکسیدان ها به نام فلاونوئید ها می باشند. آنتوسیانین ها، یک زیرمجموعه از فلاونوئید ها، رنگدانه های آنتی اکسیدانی هستند که به انواع توت ها رنگ هایی، شامل رنگ های آبی، قرمز و بنفش می دهند. تحقیقات و مطالعات نشان می دهد که فلاونوئید ها و آنتوسیانین ها می توانند التهاب هایی که گاه به گاه بوجود می آیند را آرام نمایند و تسکین بدهند و سیستم ایمنی را تقویت نمایند.

انار

انار یک غذای فوق العاده است که برای مدت هزاران سال است که مردم قدر آن را دانسته اند و درک نموده اند. آنها رنگ قرمز روشن و خواص سالم خود را مدیون رنگدانه های آنتی اکسیدانی به نام پلی فنول ها هستند.

بیشتر بخوانید : فواید انار

انگور

انگور، به ویژه انگور قرمز و بنفش، حاوی آنتی اکسیدانی است که رزوِراتِرول نامیده می گردد که در آزمایش هایی که بر روی حیوانات صورت گرفته است نشان داده شده است که باعث طولانی شدن عمر آنها می گردد. شما می توانید آنتی اکسیدان های مشابه را از انگور یا آب انگور ارگانیک و بدون شکر، به دست بیاورید.

شکلات تیره

شکلات تیره یکی دیگر از منابع پُلی فِنول است. فقط به یاد داشته باشید - شکلات هر چه تیره تر باشد بهتر است. شیر شکلات را از قلم بیندازید و فراموش کنید و گزینه ای را جستجو کنید که حداقل 60% درصد کاکائو داشته باشد.

سبزیجات کریستالی

هنگامی که سخن از برخی آنتی اکسیدان ها مانند ایزوتیوسیانات ها و اندول -3 کربنیل به میان می آید، کنار گذاشتن سبزیجات کریستالی خیلی سخت می گردد و نمی توان از آنها گذشت و نادیده گرفت. بسیاری از سازمان ها و ارگان ها، از جمله موسسه ملی سرطان، توصیه می نمایند که هر روز سبزیجات کریستالی مانند کلم، کلم بروکلی، گل کلم، و کلم بروکسل را بخورید.

چای سبز

پس از آب، چای سبز بیشتربن نوشیدنی است که بر روی کره زمین مصرف می گردد، و علت خوبی هم برای این کار وجود دارد. چای سبز طیف گسترده ای از آنتی اکسیدان های قوی را ارائه می دهد که سلول ها را از آسیب های اکسیداتیو محافظت می نمایند.

بیشتر بخوانید : آیا چای سبز برای شما مفید است ؟

چربی های غیر اشباع

اگر چه چربی های اشباع شده که از گوشت و لبنیات به دست می آیند می توانند کلسترول شما را افزایش دهند و شما را در معرض خطر بیماری های قلبی و سکته قرار دهند، اما چربی های اشباع نشده سطوح کلسترول نرمال را افزایش می دهند و بخش مهمی از رژیم غذایی سالم هستند. دو نوع چربی غیر اشباع وجود دارد - monounsaturated و polyunsaturated . اسید های چرب امگا 3، که یک نوع مفید از چربی غیر اشباع polyunsaturated است، به حفظ سلامت قلب یاری می نماید.

در زیر برخی از برترین منابع اسید های چرب امگا 3 بیان شده است.لوبیا یک منبع سرشار از فولات - که یک ویتامینِ B کمپلکس پیچیده ضروری برای فراوری گلبول های قرمز است - را فراهم می نماید.

ماهی

در مرکز بهبودی جهانی، سبک زندگی وگان را تشویق و تقویت می کنیم، اما متوجه هستیم که انجام آن ممکن است برای همه امکان نداشته باشد. اگر شما تصمیم ندارید از رژیم غذایی گیاهی پیروی کنید، حداقل گوشت های سبک را برای مصرف، انتخاب کنید. ماهی ها یک گزینه خوب هستند و خصوصا منبع خوبی از اسید های چرب امگا 3 به شمار می آیند. ماهی هایی که در مزرعه پرورش یافته اند (ماهی پرورشی) اغلب در شرایط بدی قرار می گیرند و از مواد مغذی فقیرند و بهتر است از آنها اجتناب کنید. وقتی طریقه صید ماهی های وحشی (غیر پرورشی) را در نظر می گیرید، توجه داشته باشید که قرار گرفتن در معرض جیوه می تواند یک خطر باشد؛ بچه ها و زنان باردار باید در مصرف ماهی توجه و احتیاط بیشتری داشته باشند.

آووکادوها

آووکادو اخیرا محبوبیت زیادی پیدا نموده است و این مطلب فقط به علت سالم بودن گواکامول (یک نوع غذا است که با ترکیبی از آووکادو ، پیاز ، گوجه و فلفل تهیه می گردد) نیست. به گفته محققان، خوردن یک آووکادو در هر روز، به تقویت سطوح کلسترول طبیعی و افزایش سلامت مغز یاری می نماید. این مزایا ممکن است مربوط به اندازه بالای امگا 3 موجود در آووکادو، باشد.

دانه های بذرکتان

دانه های بذر کتان، یک منبع گیاهی از اسید های چرب امگا 3، فیبر رژیمی و سایر مواد مغذی هستند. آنها یک بذر همه کاره هستند که می توان از تمام دانه آن به صورت کامل استفاده کرد و یا می توان از دانه آن برای گرفتن روغن بذر کتان استفاده کرد. دانه های کتان یک افزودنی عالی برای کالا ها و اجناس پخته شده، کوکی ها (اسموتی ها که نوعی شیرینی هستند)، سالاد ها یا گرانول ها (نوعی صبحانه) هستند. شما حتی می توانید آنها را با آب مخلوط کنید و به اسم یک جایگزین برای تخم مرغ وگان از آنها بهره ببرید!

ویتامین ها و مواد معدنی

رژیم غذایی شما باید میزان مناسبی از ویتامین ها و مواد معدنی ضروری را از مواد غذایی طبیعی، فرآوری نشده و ارگانیک، تهیه کند. از غذا های فرآوری شده اجتناب کنید، آنها فقط بخاطر داشتن مواد مغذی مصنوعی که بعدا در فرآیند اضافه شده اند، اغلب عاری از مواد مغذی مفید و طبیعی هستند. در ادامه، چند منبع عالی و طبیعی برای ویتامین ها و مواد معدنی بیان شده است.

سبزیجات برگ دار تیره

سبزیجات برگ دار تیره دارای شاخص گلیسمی پایین هستند و به میزان کم دارای کالری، کربوهیدرات و سدیم اند، اما ویتامین ها و مواد معدنی بالایی دارند. ویتامین های A، C، E و K را می توان به وفور و به حد فراوان در سبزیجات، کلم و اسفناج یافت، در حالی که کلم چینی و خردل تازه، منابع عالی گروه ویتامین B را تشکیل می دهند. سبزیجات برگ سبز تیره بعلاوه دارای سطوح بالایی از فیبر، آهن، مهمیم، پتاسیم و کلسیم هستند.

لوبیا

لوبیا، یک عنصر مهم در هر رژیم غذایی گیاهی است. لوبیا حاوی پروتئین است و در شمار تعداد کمی از مواد غذایی گیاهی کههنگامی که دانه ها تصفیه می شوند، سبوس های بیرونی و ریشه ها دور ریخته می شوند، و تنها نشاسته باقی می ماند. دانه های کامل، تمام ذخیره مواد مغذی اصلی را به همراه سبوس، ریشه و اندوسپرم حفظ می نمایند. حاوی اسید آمینه لیزین هستند، به شمار میرود که این اسید آمینه، برای سلامت انسان بسیار لازم است. لوبیا یک منبع سرشار از فولات - که یک ویتامینِ B کمپلکس پیچیده ضروری برای فراوری گلبول های قرمز است - را فراهم می نماید. لوبیا بعلاوه مقادیر فراوان از پتاسیم، مهمیم، آهن و روی را عرضه می نماید.

دانه های کامل

هنگامی که دانه ها تصفیه می شوند، سبوس های بیرونی و ریشه ها دور ریخته می شوند، و تنها نشاسته باقی می ماند. دانه های کامل، تمام ذخیره مواد مغذی اصلی را به همراه سبوس، ریشه و اندوسپرم حفظ می نمایند. غلات کامل، به طور کلی یک منبع عالی از فیبر غذایی، آهن، پتاسیم، مهمیم، کلسیم، ویتامین های گروه B و ویتامین E هستند. دانه های کامل استاندارد مانند جو، برنج قهوه ای، و جو دوسر به طور کلی خوب هستند، اما دانه های جایگزین مانند کوینو، ارزن، گندم سیاه، گل همیشه بهار (تاج خروس)، و کانیوا، یک قدم بالاتر از آنها هستند.

پروبیوتیک ها

روده شما محل زندگی یک زیست بوم پیچیده از باکتری های مفید است که همه چیز را از متابولیسم و عملکرد ایمنی گرفته تا سلامت گوارشی و حتی تعادل روانی پشتیبانی می نماید. مواد غذایی و مکمل های غنی از پروبیوتیک حاوی باکتری های زنده و فعالِ پرورش یافته هستند که می توانند در روده شما زندگی نمایند و میکروبیوتای روده شما را تقویت نمایند. در زیر انواع مختلفی از مواد غذایی هستند که یک منبع عالی از باکتری های مفید به حساب می آیند.

ماست

ماست یکی از غذاهای معروف پروبیوتیک شناخته شده است، اما این طور نیست که همه انواع ماست، پروبیوتیک عرضه نمایند و مطمئنا همه انواع ماست سالم نیستند - قند برخی از انواع ماست، از یک شیرینی بیشتر است. یک ماست وگانی را جستجو کنید که شکر کمی دارد، و با بادام، نارگیل، بادام زمینی یا شاه دانه درست شده باشد و با مُهر پروبیوتیک بسته بندی شده باشد.

کفیر

کفیر، شبیه ماست، یک نوشیدنی ساخته شده از شیر است که پرورده شده است و احتمالا قرنها پیش در اروپای شرقی به وجود آمده است. کفیر یک غذای پروبیوتیک قوی و منبع مهمی از تیامین، B-12، کلسیم، فولات، ویتامین K، مهمیم و فسفر است.

کامبوچا

کامبوچا، یک نوع چای تخمیر شده است. کامبوچا منبع خوبی از پروبیوتیک ها است و می تواند از سلامت روان، سلامت قلب و عملکرد ایمنی حمایت کند. اگرچه کامبوچا بیش از 1500 سال شناخته شده و محبوب بوده است، اما مدت کمی است که در ایالات متحده بازار و رواج پیدا نموده است ومردم به آن اقبال پیدا نموده اند.

کیمچی

هنگامی که غذاهای سالمی مانند کلم، تربچه، سیر، فلفل قرمز، پیاز و زنجبیل را می خورید و آنها را جذب می کنید، چه چیزی به دست می آورید؟ یک سوپر غذای مآغاز و قانونی. کیمچی نه تنها سرشار از آنتی اکسیدان ها است بلکه یک منبع عالی از ویتامین C، ویتامین های گروه B ، بتا کاروتن، کلسیم، پتاسیم، آهن و فیبر غذایی است.

پری بیوتیک ها

شما نمی توانید درباره پروبیوتیک ها صحبت کنید اما هیچ نامی از پری بیوتیک ها نبرید و راجع به آنها صحبت نکنید. پری بیوتیک ها غذاهای سرشار از فیبر هستند که باکتری های دوست و مفیدی که در روده شما زندگی می نمایند را تغذیه می نمایند. برخی از غذاهای عالی که سرشار از پری بیوتیک هستند عبارتند از موز، انواع توت ها، حبوبات، سیر، پیاز، غلات و آجیل ها.

آجیل ها

مجله تغذیه بریتانیا گزارش می دهد که آجیل ها یک غذای مفید و سالم برای قلب هستند که سطوح کلسترول سالم را افزایش می دهند و خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش می دهند. با دارا بودن محتوای نسبتا بالایی از ویتامین E، آجیل ها فشار خون طبیعی و نرمال را افزایش می دهند، به کاهش وزن و در کنترل نگه داشتن قند خون، یاری می نمایند. در زیر برخی از سالمترین آجیل ها بیان شده است.

بادام ها

بادام ها، سرشار از چربی های غیر اشباع، فیبر، ویتامین E، مهمیم، مس و مواد دارویی طبیعی که در برخی گیاهان خاص وجود دارد، هستند. آنها از کلسترول طبیعی حمایت می نمایند و به کاهش التهابی که گهگاه رخ می دهد و به کاهش استرس اکسیداتیویاری می نمایند - بادام ها همه این کارها را بدون بالا بردن قند خون انجام می دهند.

گردو

مطالعات و تحقیقات صورت گرفته بر روی حیوانات نشان داده است که یک رژیم غذایی غنی از گردو می تواند سلامت پروستات را تقویت کند، از کلسترول نرمال حمایت کند و سطوح انسولین طبیعی را هم تقویت کند و رشد بدهد.

آجیل برزیلی

آجیل برزیل یکی از ثروتمندترین منابع گیاهی سلنیوم است. سلنیوم یک ماده مغذی کلیدی است که تیروئید سالم را تقویت و حمایت می نماید.

گردوی آمریکایی مرکزی

گردوی آمریکای مرکزی دو نوع ویتامین E-alpha-tocopherols و gamma-tocopherols را ارائه می دهد. هنگامی که این گردو را می خورید، گاما - توکوفرول ها می توانند اندازه کلسترول LDL را تا 33% درصد کاهش دهند.

آب

آب برای هر نوع عملکردی در بدن، حیاتی است. حتی از دست دادن میزان کمی از آب بدن می تواند احساس بدی را ایجاد کند و باعث یبوست گردد، عملکرد کلیه را تحت تاثیر قرار دهد و یا سردرد ایجاد کند.

چقدر آب باید بخورید؟ عدد عاقلانه ای که همه می گویند هشت لیوان در هر روز باید نوشیده گردد، فقط برای آغاز است، اما یک قاعده بهتر می تواند این باشد که معادل نصف وزن خودتان در مقیاس اونس، آب بنوشید. به عبارت دیگر، اگر شما 160 پوند وزن داشته باشید، باید 80 اونس آب بنوشید (یعنی میزان وزن برحسب پوند را نصف می کنیم و آن میزان بر حسب اونس آب می نوشیم). در نظر داشته باشید که احتیاجهای فردی شما با توجه به سن، سطح فعالیت و شرایط سلامتی شما فرق دارد.

جوانی را ببینید و احساس کنید

هیچ چشمه جوانی یا اکسیر جادویی وجود ندارد که یک بدن پیر و سالخورده را به یک نوجوان تبدیل کند. همه آنچه که ما می توانیم انجام دهیم انتخاب های هوشمندانه در هر روز است. یک رژیم غذایی متعادل را بخورید و مصرف کنید، از ورود مواد غذایی ناسالم به بدنتان جلوگیری کنید، فعالیت داشته باشید و فعال بمانید، و اگر احتیاج به تقویت و افزایش آنتی اکسیدان دارید، من Cell Fuzion را پیشنهاد می کنم. Cell Fuzion ترکیبی از قوی ترین آنتی اکسیدان های موجود است و برای حفظ سَر زندگی و انرژی سلول ها فرمول بندی شده است و سالمند شدنی آرام، دلپذیر و مطبوع را برای شما به ارمغان می آورد.

برگرفته از سایت: Food Articles - Global Healing Center.url

منبع: راسخون
انتشار: 6 آبان 1400 بروزرسانی: 6 آبان 1400 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 1897

به "برترین غذاهای ضد پیری : یک رژیم غذایی برای اینکه جوانی را ببینید و احساس کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین غذاهای ضد پیری : یک رژیم غذایی برای اینکه جوانی را ببینید و احساس کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید