به نیمه رسیدن بازسازی ساباط تاریخی عبید زاکانی قزوین

به گزارش لیتن، ایسنا/ مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین از به نیمه رسیدن بازسازی ساباط تاریخی عبید زاکانی قزوین اطلاع داد.

به نیمه رسیدن بازسازی ساباط تاریخی عبید زاکانی قزوین

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

جریان چیست؟

علیرضا خزائلی توضیح داد: به دنبال تخریب مجدد ساباط تاریخی خیابان عبید زاکانی در اواخر مهر سال 99 عملیات ساماندهی و بازسازی آن شروع شد که در حال حاضر با پیشرفت فیزیک پنجاه درصدی تحت نظارت فنی کارشناسان حوزه معاونت میراث فرهنگی اداره کل در حال اجرا است.

وی اضافه نمود: با انتها عملیات مقاوم سازی و استحکام بخشی ساباط به صورت کامل، بازسازی طاق ها و دیواره ضلع غربی طبقه هم کف و طبقه اول تا به امروز صورت گرفته و درمرحله بعدی احیای کانال های رطوبتی دفع آبهای سطحی، بازسازی دیواره های داخلی ساباط و بام سازی طبقه اول در دستور کار واقع شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین اظهار کرد: در حال حاضر با توجه به شرایط فعلی شیوع کرونا و لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی ابلاغی، کارگاه های بازسازی اداره کل از جمله پروژه بازسازی ساباط به شکل حداقلی فعالیت می نمایند، اما امیدواریم بزودی شاهد تکمیل بازسازی این بنای تاریخی باشیم.

منبع: همگردی
انتشار: 13 آذر 1399 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 1349

به "به نیمه رسیدن بازسازی ساباط تاریخی عبید زاکانی قزوین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به نیمه رسیدن بازسازی ساباط تاریخی عبید زاکانی قزوین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید