بیش از 6 هزار همکاری پیروز با متخصصان ایرانی غیرمقیم ثبت شد

به گزارش لیتن، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری، برنامه همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور با هدف استفاده از ظرفیت علمی و تخصصی محققان و متخصصان ایرانی و برقراری ارتباط با مراکز علمی، فناوری و صنعتی منتخب کشور در حال اجرا است. این برنامه با کسب اعتماد از سمت مخاطبان خود توانسته بیش از 6 هزار و 300 همکاری پیروز را به ثبت برساند.

بیش از 6 هزار همکاری پیروز با متخصصان ایرانی غیرمقیم ثبت شد

این برنامه همکاری که توسط مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با همکاری دانشگاه ها، پژوهشگاه ها، پارک های علم و فناوری، شرکت های فناور و مراکز رشد و نوآوری منتخب کشور اجرایی می شود به دنبال تحقق انتقال دانش، تجربه و ایده های فناورانه به داخل کشور است.

بر اساس آخرین آمار ارائه شده تا به امروز بیش از 120 پایگاه تخصصی همکار به این برنامه پیوسته اند. همچنین 6 هزار و 500 همکاری پیروز و 8 هزار نام نویسی هم در این برنامه ثبت شده است.

مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اجرای این برنامه در تلاش است تا در قالب حمایت از انجام پروژه های تحقیقاتی و فناورانه همچون پسادکتری، فرصت مطالعاتی، استاد مدعو و معین، راه اندازی کسب و کارهای فناورانه، اشتغال در شرکت های فناور و برگزاری سخنرانی و کارگاه های تخصصی به ارتباط موثر متخصصان ایرانی خارج از کشور با مراکز علمی و فناوری برگزیده کشور کمک کند.

ارتقای سطح همکاری های فناورانه پایگاه تخصصی همکار، فراهم کردن توسعه همکاری برای ارتقای فناوری های نوظهور و پیشرفته، فراهم کردن امکان همکاری متخصصان ایرانی خارج از کشور به داخل و کمک به تاسیس شرکت های فناور در حوزه های فناوری پیشرفته از جمله مهم ترین اهداف اجرایی کردن این برنامه توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 31 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 1131

به "بیش از 6 هزار همکاری پیروز با متخصصان ایرانی غیرمقیم ثبت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیش از 6 هزار همکاری پیروز با متخصصان ایرانی غیرمقیم ثبت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید