تخت خواب مناسب اتاق خواب چه ویژگی و چه قیمتی دارند؟

به گزارش لیتن، همه ما میدانیم که خواب احتیاج اساسی و مشترک بین افراد می باشد به صورت معمول همه ما تقریباً یک سوم زندگی خود را در رختخواب می گذرانیم و یک خواب راحت باعث می گردد تا انرژی مورد احتیاج برای انجام فعالیت های سخت روزمره تامین گردد.

تخت خواب مناسب اتاق خواب چه ویژگی و چه قیمتی دارند؟

برای داشتن یک خواب باکیفیت احتیاج به یک تخت خواب استاندارد و مناسب داریم تا بتوانیم روز خود را بسیار پرانرژی و با آمادگی لازم آغاز کنیم، این موارد باعث می گردد تا در انتخاب تخت خواب مناسب و استاندارد دقت کافی را به خرج دهیم. شما با داشتن آگاهی های کامل و کافی در خصوص خرید تخت خواب و ویژگی های متناسب با آن می توانید یک خرید پیروز داشته باشید.

تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا قیمت تخت خواب و ویژگی های مهمی که یک تخت خواب باید داشته باشد را به شما بگوییم.

در این مقاله خواهیم خواند:

ارتفاع استاندارد یک تخت خواب چقدر است؟

ابعاد استاندارد یک تخت خواب چقدر است؟

جنس تخت خواب

قیمت انواع تخت خواب

سخن پایانی

ارتفاع مناسب برای تخت خواب چقدر است؟

یکی از ویژگی های کلیدی در هنگام انتخاب تخت خواب ارتفاع مناسب آن می باشد. ارتفاع مناسب باعث گردش خوب هوا در زیر تخت خواب می گردد. این ویژگی به منظور جلوگیری از رشد میکروب ها و جلوگیری از رطوبت بوده که حائز اهمیت است. نکته بیان شده علاوه بر یاری به حفظ بهداشت باعث می گردد تا شما یک خواب راحت و بهتری در طول شبانه روز داشته باشید.

به همین علت تخت باید دارای ارتفاع مناسب باشد تا جریان هوا به راحتی از قسمت زیرین تشک عبور کند. یک تخت خواب استاندارد که دارای المان های صحیح در طراحی باشد نباید مماس با زمین باشد. هرچند باز بودن زیر تخت شما را مجبور می نماید تا مدام آن را تمیز کنید اما لبه های مماس نیز باعث جلوگیری از گردش هوا می گردد.

ابعاد استاندارد یک تخت خواب چقدر است؟

تخت خواب ها باتوجه به نوع کاربری که دارند دارای ابعاد مختلف هستند. ابعاد استاندارد یک تخت خواب یک نفره به صورت معمول نود در دویست سانتی متر می باشد، که این مورد در خصوص تخت های دونفره معمولاً صد و شصت در دویست سانتی متر است. اگر فردی درشت و چاق باشد یا حتی قد بلندی داشته باشد باید یک تخت خوابی تهیه کند که فضای بیشتری را در اختیار وی قرار دهد.

تخت های تک نفره با عرض صد و ده سانتی متر و تخت های دونفره با عرض صد و هشتاد و حتی با عرض دویست سانتی متر نیز وجود دارد که فضای بیشتری را در اختیار فرد قرار می دهد. قبل از خرید تخت علاوه بر در نظر گرفتن ابعاد اتاق، باید تشک و روتختی مناسب را در نظر داشته باشید چرا که اغلب این ملزومات طبق استانداردهای اجرا شده در بازار وجود دارد و پیدا کردن آن ها با این ابعاد مد نظر شما کمی سخت و سخت می باشد.

جنس تخت خواب

مهم ترین مسئله ای که در هنگام خرید تخت خواب می بایست به آن توجه کنید جنس تخت خواب می باشد. امروز تخت خواب های موجود در بازار جنس چوبی، فلزی، ام دی اف ملامینه و ترکیب فلز و ام دی اف در بازار عرضه می گردد. به صورت معمول تخت خواب های چوبی و ام دی اف به علت استفاده از روغن جلا ممکن است بوی نامطبوعی داشته باشد.

پس توجه کنید بعضی از تخت خواب ها دارای بوی نامطبوع بوده که باعث می گردد تا شما به آن بو حساس شوید. در خرید تخت خواب های فلزی نیز به تیز نبودن لبه ها و گوشه ها دقت کنید. در بعضی موارد مشاهده شده است سهل انگاری در برش فلز و یا جوشکاری ممکن است باعث ایجاد زایده های تیز و برنده باشد که می تواند باعث آسیب رسیدن به فرد، ملحفه، تشک و پتو گردد.

اگر تخت خواب را برای اتاق کودک تهیه می کنید حتماً به این نکته توجه داشته باشید چرا که بچه ها پرجنب وجوش بوده و احتمال آسیب دیدگی در آن ها بیشتر می باشد. برای این که خیال شما از بابت خرید تخت مناسب راحت باشد بهتر است از فروشگاه های معتبر اقدام کنید. تخت خواب های فلزی نسبت به سایر انواع تخت خواب های ذکر شده قیمت پایین تری دارد با وجود این تخت چوبی و ام دی اف معمولاً طرف داران زیادی داشته و اغلب افرادی که در پی زیبایی و ظرافت بیشتر هستند این جنس را انتخاب می نمایند.

اما امروزه مدل جدیدی از تخت خواب هم به بازار آمده که تلفیق چوب و پارچه است و بسیار شیک و خاص هستند و هواداران خاص خود را دارند. این تخت خواب ها اغلب جک دار هستند و در زیر تخت فضای باکس بسیاری زیادی را در اختیار قرار می دهند این امکان برای خانه های کوچک بسیار کاربردی هستند.

قیمت انواع تخت خواب

قیمت تخت خواب باتوجه به جنس و یراق آلات به کار رفته در آن متفاوت می باشد به صورت معمول تخت خواب های فلزی نسبت به دیگر انواع تخت خواب ها مقرون به صرفه قیمت بوده و نوع چوب آن به ویژه در صورتی که منبت کاری شده باشد، دارای قیمت بالا تری هستند. در انتخاب تخت خواب و بعلاوه قیمت آن، قسمت پشتی تخت خواب یا همان تاج تخت یکی از عامل های مهم در معین مدل تخت به شمار می رود.

تخت خواب های ترکیب پارچه و چوب نیز گران تر از باقی مدل هاست و بعلاوه تخت خواب های جک دار با هد بورد های خاص نیز در کنار بسیار کاربردی بودنشان اما از قیمت بالاتری برخوردارند.

مثلا در سایت مبل 24 قیمت تخت خواب از حدود پنج میلیون آغاز می گردد و تا حدودا ده میلیون تومان می باشد.

منبع: اتاق
انتشار: 3 شهریور 1401 بروزرسانی: 3 شهریور 1401 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 2181

به "تخت خواب مناسب اتاق خواب چه ویژگی و چه قیمتی دارند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تخت خواب مناسب اتاق خواب چه ویژگی و چه قیمتی دارند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید