تصویربرداری مستند داستان انار به مناسبت خواهرخواندگی اصفهان و شهر شیان چین

به گزارش لیتن، مدیر پایگاه جهانی میدان امام اصفهان گفت: مستند داستان انار به مناسبت خواهرخواندگی اصفهان و شهر شیان چین در میدان امام اصفهان تصویربرداری شد.

تصویربرداری مستند داستان انار به مناسبت خواهرخواندگی اصفهان و شهر شیان چین

با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی پایگاه های ثبت جهانی استان اصفهان، فریبا خطابخش، با بیان این مطلب اضافه نمود: مستند داستان انار ارتباط عمیق بین دو شهر شیان و اصفهان را به وسیله دیدگاه استادان تاریخ ایران و کارگردانان مستند چینی نشان دهد.

خشایار محمودآبادی کارگردان مستند داستان انار گفت: گل شهر شیان چین، انار است و به دلیل تاثیرگذاری شهر اصفهان در ایران و شهر شیان در چین و خواهرخواندگی این دو شهر تصمیم به ساخت این مستند با نام داستان انار از سوی کمپانی راه آفتابی چین و تهیه کنندگی محمدحسین لطیفی در ایران گرفته شد.

او گفت: مستند داستان انار روایتگر راه ابریشم از شهر شیان به اصفهان است.

محمودآبادی با اشاره به اینکه این فیلم یک مستند 90 دقیقه ای بلند است، اضافه نمود: 50 درصد از این مستند در اصفهان و در میدان امام اصفهان، مسجد امام، هتل عباسی، چهل ستون و پل مارنان ساخته شده و کار تصویربرداری 50درصد مابقی در شهر شیان چین از 18 مهرماه امسال شروع خواهد شد.

به گفته او، کار فراوری این مستند از سه سال پیش با پژوهش و نگارش فیلمنامه شروع شده است.

شهر شیان چین و شهر اصفهان از اوایل سال 1989 به شهرهای خواهر تبدیل شدند. گل های انار، گل شهر شیان است. شیان دارای تاریخچه مبادلات سیاسی، مالی و فرهنگی بین چین و ایران است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 3 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 392

به "تصویربرداری مستند داستان انار به مناسبت خواهرخواندگی اصفهان و شهر شیان چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصویربرداری مستند داستان انار به مناسبت خواهرخواندگی اصفهان و شهر شیان چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید