حملات سایبری به کمیته ملی دموکرات های آمریکا ادامه دارد ، هکرهای روسی مظنون اصلی پرونده شدند ، دولت روسیه اتهامات را رد کرد

به گزارش لیتن، کمیته ملی دموکرات های آمریکا تحت حمله هکرها روسی قرار گرفتند. این ادعایی است که از سوی مقامات کمیته ملی دموکرات مطرح می گردد و آنان مدعی هستند تحت حملات فیشینگ قرار دارند.

حملات سایبری به کمیته ملی دموکرات های آمریکا ادامه دارد ، هکرهای روسی مظنون اصلی پرونده شدند ، دولت روسیه اتهامات را رد کرد

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب کمیته ملی دموکرات، متعقدند بعضی گروه های هکری که ظاهرا وابسته به سرویس های سرشناس روسیه مانند Cozy Bear هستند، چندین بار به آنان حمله نموده اند.

کمیته ملی دموکرات آمریکا که پیش از این و در سال 2018 نیز ادعای مشابهی را مطرح نموده بود می گوید طی این هفته نیز هکرهای روسی در کوشش بوده اند که به اسرار داخلی این کمیته دسترسی داشته باشند. این کمیته در بیانیه ای نوشت: در ماه نوامبر سال 2018، چندین آدرس ایمیل کمیته ملی دموکرات ها هدف قرار گرفته و کوشش هایی برای نفوذ به فیسبوک اعضا دیده شد، با این حال هیچ نوع شواهدی وجود ندارد که حمله موفقیت آمیز بوده باشد.

بر اساس این ادعا، هک شدن سرویس های سیاسی ایالات متحده پس از انتخابات ایالات متحده همچنان ادامه دارد. حملات فیشینگ شامل فرستادن ایمیل های دروغین به مقامات است. ایمیل ها اغلب به عنوان افرادی ارسال می گردد که مطرح و سرشناسند و سعی دارند ضمن فریب دریافت نمایندگان ایمیل به کلمات عبور یا سایر اطلاعات حساس افراد دست یافته و به وسیله نرم افزارهای مخرب این اطلاعات را دانلود نمایند.

مقامات آمریکایی می گویند Cozy Bear و یکی دیگر از موسسات وابسته به روسیه موسوم به Fancy Bear، ماهها قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2016، کامپیوترهای کمیته ملی دموکرات را هک نموده و اطلاعاتی را که احتمالا از ایمیلهای خصوصی کمیته ملی دموکرات بوده سرقت نموده اند.

اعتقاد بر این است که این دو سازمان، با سرویس امنیتی فدرال روسیه است یا سرویس اطلاعاتی خارجی SVR. روسیه مرتبطند، با این وجود دولت روسیه مکررا هک کردن کمیته ملی دموکرات را رد نموده است.

گزارش ها حاکی از آن است که جدیدترین کوشش برای جمع آوری اطلاعات از سوی هکرهای روسی با هدف آنالیز وضعیت سیاست های دموکرات ها و برنامه های دموکرات ها برای انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 است. طرح فیشینگ اخیر شامل ایمیلهایی بود که به نظر میرسید که از وزارت امور خارجه آمریکا آمده بودند.

منبع: انتخاب
انتشار: 9 خرداد 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 175

به "حملات سایبری به کمیته ملی دموکرات های آمریکا ادامه دارد ، هکرهای روسی مظنون اصلی پرونده شدند ، دولت روسیه اتهامات را رد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حملات سایبری به کمیته ملی دموکرات های آمریکا ادامه دارد ، هکرهای روسی مظنون اصلی پرونده شدند ، دولت روسیه اتهامات را رد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید