چین بار دیگر بر حل سیاسی بحران سوریه تأکید کرد

به گزارش لیتن، خبرنگاران: رئیس جمهور چین، روز پنجشنبه بار دیگر بر حل سیاسی بحران در سوریه تأکید کرد.

چین بار دیگر بر حل سیاسی بحران سوریه تأکید کرد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، شی جین پینگ رئیس جمهوری چین حل سیاسی بحران در سوریه را خواهان شد و بر حمایت کشورش از روند انتقال سیاسی فراگیر در سوریه و اعطای یاری به آوارگان سوری تأکید کرد.

روسیه و چین که از حامیان نظام بشار اسد در سوریه محسوب می شوند، با استفاده از حق وتو، قطعنامه های ضد سوری شورای امنیت سازمان ملل را بی نتیجه گذاشته اند.

رئیس جمهور چین در سخنانی در همایش همکاری های چین و کشورهای عربی در پکن که از تلویزیون رسمی این کشور پخش می شد، گفت: ما بر مطالبات معقول و منطقی ملت سوریه احترام می گذاریم و از برقراری یک فرایند سیاسی جامع برای دستیابی به راهکار سیاسی برای حل مسئله سوریه حمایت می کنیم.

شی با بیان اینکه چین توجه بیشتری به اوضاع انسانی در سوریه می نماید، بدون اشاره به جزئیات بیشتر، از اعطای یاری های بیشتری به آوارگان سوری در لبنان و اردن اطلاع داد.

براساس این گزارش، بشار اسد با کسب بیش از 88 درصد از مجموع آراء مردم سوریه بار دیگر به مدت هفت سال دیگر رئیس جمهور این کشور شد.

آمریکا و اتحادیه اروپا و بعضی کشورهای غربی انتخابات ملت سوریه را محکوم کردند. در حالی که رئیس جمهور چین در سخنان امروز خود درباره این انتخابات اظهار نظر نکرد.

هرچند چین بازیگر مهم در مسائل خاورمیانه محسوب نمی گردد، اما بارها مخالفت خود را با هرگونه اقدام نظامی در سوریه اعلام و بر حل مسالمت آمیز این بحران تأکید نموده است.

ع

منبع: تسنیم
انتشار: 9 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 518

به "چین بار دیگر بر حل سیاسی بحران سوریه تأکید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین بار دیگر بر حل سیاسی بحران سوریه تأکید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید