خبرنگاران آذربایجان و ارمنستان یکدیگر را به نقض آتش بس متهم کردند

به گزارش لیتن، تهران- خبرنگاران- جمهوری آذربایجان و ارمنستان در حالی که هنوز ساعاتی از توفق آتش بس میان دو طرف نگذشته، یکدیگر به نقض چندین باره این توافق متهم نموده اند.

خبرنگاران آذربایجان و ارمنستان یکدیگر را به نقض آتش بس متهم کردند

با ما سفر کنید و با تور ارزان ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع آذربایجان بامداد یکشنبه در حالی که هنوز یک روز از توافق آتش بس میان این کشور با ارمنستان نگذشته است، نیروهای ارمنی را متهم به گلوله باران شهر گنجه کرد.

وزارت دفاع آذربایجان عصر شنبه نیز بیان کرد که نیروهای ارمنی منطقه آغدام را زیر آتش گرفته اند. این در حالی است که وزیران خارجه آذربایجان و ارمنستان پس از 12 ساعت مذاکره در مسکو با حضور همتای روس آن ها، توافق کردند که از ظهر روز شنبه آتش بس برقرار گردد.

دقایقی از زمان اعلام شده برای شروع آتش بس نگذشته بود که دولت خودخوانده منطقه قره باغ مدعی شد درگیری ها همچنان ادامه دارد، اما باکو این موضوع را تکذیب کرد. با این حال شنبه شب خبرگزاری اسپوتینک از شنیده شدن دو صدای انفجار در شهر خان کندی/استپاناکرت پایتخت منطقه قره باغ اطلاع داد.

این خبرگزاری در ساعات نزدیک به نیمه شب شنبه نیز از شنیده شدن چند انفجار در شهر خان کندی/استپاناکرت اطلاع داد که گفته می شد آسمان این شهر را روشن نموده است.

وزیران خارجه ارمنستان، جمهوری آذربایجان و روسیه در مذاکرات 9 اکتبر (18 مهر) در خصوص یک سند مشترک و برقراری آتش بس در منطقه قره باغ توافق کردند.

طی این مذاکرات طولانی که بامداد شنبه در مسکو به سرانجام رسید، باکو و ایروان در خصوص آتش بس در قره باغ از ساعت 12:00 شنبه 10 اکتبر (19 مهر) به توافق رسیدند.

ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه پنجشنبه هفته گذشته در بیانیه ای وزیران امور خارجه ارمنستان و جمهوری آدربایجان را برای رایزنی درباره صلح در قره باغ، به مسکو دعوت کرد.

پوتین در این بیانیه از طرف های مناقشه قره باغ دعوت به توقف اقدامات جنگی برای اهداف انسانی و مبادله اسرا و تخلیه اجساد سربازان کشته شده از میدان جنگ کرد.

شرایط منطقه قره باغ از ششم مهر (27 سپتامبر) متشنج شده و ارمنستان و جمهوری آذربایجان یکدیگر را به شروع جنگ متهم نموده اند.

جمهوری آذربایجان در این مناقشه با تکیه بر اصل حفظ تمامیت ارضی کشورها خواهان سرانجام اشغالگری ارمنستان شده و از سوی دیگر طرف ارمنی با استناد به اصل حق مشخص سرنوشت خواهان به رسمیت شناخته شدن حقوق ارامنه شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 25 مهر 1399 بروزرسانی: 25 مهر 1399 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 1248

به "خبرنگاران آذربایجان و ارمنستان یکدیگر را به نقض آتش بس متهم کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران آذربایجان و ارمنستان یکدیگر را به نقض آتش بس متهم کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید