پوتین خواهان آتش بس فوری در قره باغ شد

به گزارش لیتن، فارس نوشت: رئیس جمهور روسیه در گفت وگوی تلفنی با نخست وزیر ارمنستان بر لزوم برقرای سریع آتش بس در منطقه قره باغ کوهستانی تاکید نمود.

پوتین خواهان آتش بس فوری در قره باغ شد

جهت دریافت خدمات طراحی خانه های ویلایی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از کرملین، در جریان گفت و گوی تلفنی نیکل پاشینیان نخست وزیر جمهوری ارمنستان با ولادمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، پوتین بر لزوم پایان فوری خصومت بین باکو و ایروان تاکید نمود.

کرملین در بیانیه خود بدین منظور بیان کرد: ولادیمیر پوتین بر لزوم پایان فوری درگیری ها تاکید نموده است.

بنابر اعلام کرملین، در این رایزنی تشدید تنش در منطق قره باغ و وارد آمدن تلفات سنگین به دو طرف درگیر از جمله غیر نظامیان مورد بحث نهاده شد.

درگیری نظامی بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان در منطقه قره باغ کوهستانی وارد دومین هفته خود شده و دو طرف طی این مدت، یکدیگر را به شروع درگیری متهم نموده اند و بر اثر این درگیری ده ها نفر از دو طرف کشته یا زخمی شده اند. دو طرف مدعی حملات طرف مقابل به غیرنظامیان هستند.

جمهوری های آذربایجان و ارمنستان، دو جمهوری استقلال یافته از اتحاد جماهیر شوروی از سال 1992 به دنبال تصرف منطقه قره باغ کوهستانی توسط ارمنستان و اعلام خودمختاری این منطقه وارد درگیری نظامی شدند و کوشش ها برای حل مناقشه قره باغ در قالب گروه میانجی مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا تا به امروز بی نتیجه بوده است.

سرگئی لاروف وزیر خارجه روسیه نیز صبح دوشنبه در رایزنی با همتای آذربایجانی خود نسبت به تداوم تنش و افزایش تلفات غیر نظامیان در نبرد بین جمهوری های آذربایجان و ارمنستان ابراز نگرانی نموده و بر لزوم برقرای آتش بس به وسیله مذاکره تاکید نمود.

الهام علی اف رئیس جمهور جمهوری آذربایجان نیز در تازه ترین مواضع خود در زمینه تنش نظامی با ارمنستان و واسطه ای بین المللی برای توقف درگیریها گفت: میانجیگران بین المللی باید در زمینه عقب نشینی ارمنستان از منطقه قره باغ کوهستانی به ما تضمین بدهند.

وی همچنین تاکید نمود که ما خواهان ارائه یک برنامه زمانبندی در زمینه خروج ارمنستان از این منطقه برای هر نوع اجرای آتش بس هستیم.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 23 مهر 1399 بروزرسانی: 23 مهر 1399 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 1244

به "پوتین خواهان آتش بس فوری در قره باغ شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوتین خواهان آتش بس فوری در قره باغ شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید