خبرنگاران در کرونا مسائل پرستاران را به خوبی عنوان کردند ، اقدامات نظام پرستاری تهران در هفته پرستار

به گزارش لیتن، رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری شهر تهران از همراهی همیشگی و موثر خبرنگاران در پیگیری و طرح مسائل پرستارها طی تمام این سالها و به ویژه در دوران شیوع کرونا تقدیر کرد.

خبرنگاران در کرونا مسائل پرستاران را به خوبی عنوان کردند ، اقدامات نظام پرستاری تهران در هفته پرستار

آرمین زارعیان رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری تهران در تبادل نظری اختصاصی با خبرنگار حوزه سلامت گروه اجتماعی خبرنگاران، اظهار کرد: طی چند سال اخیر برای تکریم پرستاران و قدردانی از زحمات آن ها، به جای آنکه فقط یک روز را با عنوان روز پرستار نامگذاری نمایند، یک هفته را با عنوان هفته پرستار نام می برند و البته سختی کار پرستاران به ویژه در شرایط فعلی که بیماری کرونا در سطح جامعه شیوع پیدا نموده است نیز چندین برابر شده است.

وی اضافه نمود: هر یک از روزهای هفته پرستار با یک عنوان نامگذاری شده است و به دنبال این نامگذاری در هیئت مدیره نظام پرستاری علی رغم وجود بیماری کرونا، برنامه هایی را ویژه پرستاران طراحی و در دست اجرا دارند و متناسب با روز و عنوان آن روز از پرستارها تجلیل و قدردانی خواهد می گردد.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری تهران اظهار داشت: هفته پرستار هر ساله از بیست و ششم آذر ماه آغاز می گردد و تا دوم دی ماه ادامه خواهد داشت.

زارعیان یادآور شد: موضوع شعار اساسی هر یک از روزهای هفته پرستاری، متفاوت بوده و مبتنی بر جامعه و سلامت، هویت و منزلت، و رفاه و معیشت نامگذاری شده است.

وی همچنین توضیح داد: شعار روز اول پرستاری و ولایت ، روز دوم پرستاری و رسانه، روز سومپرستاری و تندرستی، روز چهارم پرستاری و مسئولین، روز پنجم پرستاری و تجلیل از فداکاری، روز ششم پرستاری و پژوهش و شعار روز هفتم پرستاری و تجلیل از پیشکسوتان نامگذاری شده است.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری تهران توضیح داد: به مناسبت هفته پرستار و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع سلامت، صبح روز پنجشنبه بیست و هفتم آذر ماه، مزار این شهدا غباروبی و عطر افشانی شد و مسئولان نظام پرستاری با خانواده آن ها دیدار و تبادل نظر کردند.

زارعیان در ادامه تاکید نمود: برنامه های تدارک دیده شده برای هفته پرستار در همه بیمارستان های شهر تهران اجرا خواهد شد.

وی اضافه نمود: خبرنگاران و اهالی رسانه ها نه تنها در طی شیوع بیماری کرونا که تا کنون بیش از 10 ماه از آغاز آن می گذرد، سالیان متمادی است که حرفه پرستاری و مسائل و معضلات این قشر زحمتکش را به عنوان یکی از دغدغه های رسانه ای مورد پیگیری و رصد قرار می دهند و این امر قابل تقدیر است.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری یادآور شد: بلوغ فکری که همه توقع دارند در حوزه جامعه پزشکی و پرستاری وجود داشته باشند به اندازه ای است که خبرنگاران به آن به عنوان یکی از حرفه های تاثیر گذار در ارتقاء سطح سلامت جامعه نگاه نمایند.

زارعیان تاکید نمود: امروز آدینه بیست و هشتم آذر ماه در راستای توسعه تندرستی به لحاظ مادی و معنوی، مراسم دعای دسته جمعی و همچنین کوهنوردی با رعایت تمام دستورالعملهای بهداشتی برای پرستاران برگزار خواهد شد.

وی اظهار داشت: روز شنبه با مسئولان کمیته امداد امام خمینی ره و یکی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران دیدار خواهیم کرد و همچنین در این روز در رسانه ملی با مردم و مسئولین به طور مستقیم و رو در رو دیدار و تبادل نظر می کنیم.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری تاکید نمود: در سایر روزهای هفته پرستار هم به تناوب و در خور شعار هر روز برنامه های متنوعی برای پرستاران در بیمارستان های کشور اجرا خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 6 بهمن 1399 بروزرسانی: 6 بهمن 1399 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 1451

به "خبرنگاران در کرونا مسائل پرستاران را به خوبی عنوان کردند ، اقدامات نظام پرستاری تهران در هفته پرستار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران در کرونا مسائل پرستاران را به خوبی عنوان کردند ، اقدامات نظام پرستاری تهران در هفته پرستار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید