دلیل کمبود و گرانی لاستیک پراید چیست؟

به گزارش لیتن، اقتصاد نیوز:تنها گفت: فراوری تایر پراید 30 درصد افزایش داشته و کمبودی که در بازار وجود دارد به دلیل کاهش فراوری نبوده است.

دلیل کمبود و گرانی لاستیک پراید چیست؟

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از میزان؛ مصطفی تنها با بیان اینکه در 8 ماهه سال جاری فراوری تایر های باری و اتوبوسی کاهش داشته است، اظهار کرد: واردات تایر های باری در 6 ماهه نخست سال جاری یک افزایش چشمگیری داشت به نحوی که از 13 هزار تن به 92 هزار تن رسید و به همین دلیل بازار از تایر باری و اتوبوسی اشباع شد و بازار احتیاج به زمان دارد تا این اشباع از بین برود.

سخنگوی انجمن صنفی فراوریکنندگان تایر اضافه نمود: یک میلیون و 400 هزار حلقه لاستیک باری و اتوبوسی فقط در نیمه نخست سال وارد شده است در حالیکه احتیاج کشور به این نوع لاستیک یک میلیون و 200 هزار حلقه است و کاهش فراوری داخل به دلیل همین اشباع شدن بازار است.

وی با بیان اینکه در فراوری تایر باری نوع بایاس مسئله ای نداریم و حتی مازاد ظرفیت داریم، گفت:، اما در فراوری تایر رادیال تمام سیمی مشکل داریم و در کشور فقط یک کارخانه سالانه 360 هزار حلقه از این نوع لاستیک را فراوری می نماید و کمبود فراوری داریم.

تنها با بیان اینکه دو کارخانه در کشور برای فراوری این نوع تایر ها در حال احداث است، توضیح داد: یک کارخانه در بهمن ماه سال جاری با ظرفیت فراوری 350 هزار حلقه لاستیک به بهره برداری می رسد و کارخانه دوم با ظرفیت 250 هزار حلقه لاستیک در نیمه دوم سال آینده افتتاح می گردد.

سخنگوی انجمن صنفی فراوریکنندگان تایر با بیان اینکه فراوری تایر سواری 10 درصد افزایش داشته است، گفت: فراوری تایر سواری در 8 ماهه سال جاری به 82 هزار تن رسید همچنین واردات این نوع تایر کاهش یافته و به 11 هزار تن رسیده است.

وی درباره کمبود و افزایش قیمت تایر اضافه نمود: فراوری تایر پراید 30 درصد افزایش داشته و کمبودی که در بازار وجود دارد به دلیل کاهش فراوری نبوده بلکه بعضی به دنبال سودجویی یا تحت تاثیر قراردادن دولت برای دریافت امتیاز دست به اقداماتی می زنند تا بازار به مشکل بخورد.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 3 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 796

به "دلیل کمبود و گرانی لاستیک پراید چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلیل کمبود و گرانی لاستیک پراید چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید