دکوراسیون کم هزینه؛ خانه پُرماجرای مونا و چالاک

به گزارش لیتن، وب سایت چیدانه - صدف حقیقت: دکوراسیون هر خانه بازتابی از روحیات و ویژگی های درونی افراد آن خانه است و از بروز این احساس درونی نباید ترسید و کلیشه های غالب را نیز باید کنار گذاشت. زمانی که به دنبال اجرا کردن علایق خود در فضای خانه بروید، مطمئن هستید که آنچه بر جای می ماند به شما آرامش بیشتری می دهد. ما در این مطلب، دکوراسیون منزل به سبک تلفیقی مونا و چالاک را برای شما معرفی می کنیم، دکوراسیون کم هزینه آن ها در جهت بازیافت و یاری به محیط زیست، ایده های دکوراسیونی خوبی برای شما هم دارد:

دکوراسیون کم هزینه؛ خانه پُرماجرای مونا و چالاک

جهت دریافت خدمات قیمت درب ضد سرقت فلزی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

خانه مونا و چالاک در یک نگاه

تعداد افراد ساکن:

2 نفر

شغل خانم خانه:

مربی ورزش و طراح دست سازه های هنری

شغل همسر:

مدرس دانشگاه (رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی)

موقعیت شهر:

کرج/

محله:

گوهردشت

متراژ فضا:

106 متر مربع

سال ساخت:

13 سال

طبقه:

دوم

ملک:

استیجاری

تعداد اتاق خواب:

2 خوابه

تعداد سرویس بهداشتی:

1 حمام و یک دستشویی

سبک دکوراسیون:

تلفیقی با تاکید بر المان های قدیمی

رنگ های غالب:

یشمی، قهوه ای (تیره و روشن) و پیازی

ویژگی برجسته طراحی:

فضای نوستالژیک و گرم

طراح:

مونا و چالاک

هزینه دکوراسیون خانه:

حدود 14 میلیون تومان

تعریف هر سبک دکوراسیون داخلی، بر اساس منابع مختلف، متفاوت است.

دکوراسیون به سبک تلفیقی، مراکشی و کلاسیک کنار هم

هر دوی ما تقریبا نظرات مشابهی در خصوص تعریف خانه و فضای آرام بخش آن داشتیم، اما من بیشتر به سبک خانه های مراکشی علاقه مندم و همسرم سبک کلاسیک؛ بنابراین سعی کردیم چیدمان خانه تلفیقی از هر دو سبک باشد.

اغلب وسایل خانه ما اسم و شخصیت دارند و ما تک تک آن ها را عضوی از خانواده کوچک مان می دانیم. رنگ های موجود در طبیعت باعث شکوفایی حس درونی افراد می شوند و در عین زنده بودن و شادابی با خود آرامش به همراه دارند؛ به همین دلیل در خانه ما، المان های مدرن با رنگ های مات، روشن و سفید به ندرت دیده می گردد.

فضای خانه ما از 3 بخش کلی تشکیل شده است: پذیرایی و نشیمن، اتاق خواب و اتاق کار (که در اتاق کار قفسه وسایل کار های هنری خودم و میز تحریر همسرم واقع شده است).

دکوراسیون کم هزینه در پذیرایی ایرانی

در دکوراسیون کم هزینه پذیرایی و نشیمن از دو سری مبل راحتی و حصیری استفاده می کنیم، رنگ چوبی طبیعی این مبل های حصیری واقعا جذاب است و فضا را صمیمی تر نشان می دهد. از مبلمان راحتی بیشتر هنگام تماشای فیلم استفاده می کنیم که پرده نمایش پروژکتور دقیقا به موازات کاناپه سه نفره، کمی جلوتر از اپن آشپزخانه روی سقف نصب شده است.

ما از تلویزیون استفاده نمی کنیم و به جای آن از طریق پروژکتور برنامه هایی که فکر می کنیم مفید هستند را به صورت آنلاین یا آفلاین تماشا می کنیم و تنها یک تلویزیون قدیمی که محفظه آن چوبی است را برای دکور نزدیک به ورودی آشپزخانه گذاشته ایم.

یک کنج خانه را به شکل سنتی چیدمان نموده ایم و تعدادی پادری که از بازار مشهد خریداری نموده بودیم را به شکل پشتی سفارش دادیم، یک گلیم کوچک دستباف خودم که نیمه کاره و از دار جدا نشده است در بین پشتی های سنتی واقع شده است، یک قالی کوچک و تعدادی گلدان این مجموعه را همراهی می نمایند.

هماهنگی رنگی در دکوراسیون کم هزینه اتاق خواب

در دکوراسیون کم هزینه اتاق خواب رنگ ها ملایم هستند و رنگ یشمی روتختی همبستگی خود را با دکوراسیون نشیمن به شکل واضحی اعلام می نماید. یک جایگاه تک حصیری هم برای نشستن و مطالعه قبل از خواب در کنار پنجره قرار داده ایم که یک پشتی مراکشی نیمه فوقانی آن را پوشش می دهد.

تابلو های نقاشی در دکوراسیون کم هزینه بیشترشان کار خودم هستند که با استفاده از تکنیک های مختلف مداد رنگی، رنگ روغن کار شده و نقاشی که در اتاق خواب نصب شده هم یک کار آبرنگی است.

علاقه زیاد من به گیاهان آپارتمانی باعث شده در جای جای خانه دسته گل های خشک شده زیادی به چشم بخورد. میز آرایش و آینه را که یک دراور چوبی قدیمی بود از طریق کاغذ های طرح دار بازسازی نموده ام. علاقه مند بودم که تخت خواب هم چوبی و قدیمی باشد، اما به علت نقل مکان تصمیم گرفتیم تخت سبک و ارزان قیمت تهیه کنیم.

برای داشتن دکوراسیون با هزینه کم پرده های خانه را همگی خودم با ساده ترین مدل دوخته ام و این امر به صورت کلی یاری عظیمی در چیدمان منزل است، چراکه زمانی که هزینه کمی برای هر قسمت دکوراسیون انجام می گردد، تعویض و تغییر آن راحت تر است و با این فرایند همواره می توان به فضا تنوع داد و از هزینه های گزاف دور ماند.

ما از قبل برای طراحی داخلی خانه، چیدمان خاصی در نظر نداشتیم، اما از زمانی که به این منزل اسباب کشی کردیم سعی شد لوازم و چیدمان را در طول زمان، متناسب با این متراژ و فضا تدارک ببینیم. به علت اینکه منزل اجاره ای است، امکان تغییرات و بازسازی وجود نداشت، ولی هر دوی ما علاقه مند به کاغذ دیواری بودیم تا فضا را به ایام قدیم مشابه کند.

فضای مورد علاقه:

بیشتر فضا های منزل مان را خیلی دوست داریم، اما یک تک مبل راحتی با یک رو انداز چهارخانه رنگی قدیمی که از مادرعظیم همسرم هدیه گرفته ایم و یک آشیانه پرنده با کتاب هایی که در کوتاه مدت در صف خواندن هستند (آشیانه در مفهوم خانه + کتاب= کتابخانه)، فضای مورد علاقه ما برای نشستن و مطالعه است که همسرم به آن کنج خلوت می گوید.

بیشتر وسایل و مبلمان دکوراسیون نشیمن کار دست خودشان است

هر دو سری از مبلمان را از دو دوست که در حال مهاجرت بودند به قیمت خیلی مناسب خریداری کردیم، ناگفته نماند که مبلمان حصیری در شمال سفارش داده شده بود و مبلمان راحتی ساخت داخل با پارچه خارجی است که هرکدام هنگام خرید حدود 2 میلیون قیمت داشته اند.

کوسن های موجود همگی دستباف هستند و یکی دوتای آن ها سوزن دوزی های ترکمن هستند. دو نیمکت کوچک سرمه ای و سبز که از قرار دادن تعداد شانه های خالی تخم مرغ روی هم، یک دو ردیفه و دیگری تک ردیفه درست کردیم و رویه آن را هم موتیف بافته ام و به روکش محکمی متصل کردیم که از زیر نیمکت توسط کش فیکس شده است.

میز جلو مبلی را از دو عدد پالت چوبی (که برای حمل بار در کارخانه ها استفاده می گردد) به یاری همسرم آماده کردیم و روی آن یه شیشه با ضخامت متوسط قرار داده ایم. هزینه پالت ها و شیشه باهم حدود 70 هزار تومان شد.

میز و جایگاه غذاخوری در یک فروشگاه لوازم چوبی در کرج سفارش دادیم، به علت اینکه همسرم قد بلندی دارند میز های موجود در بازار ارتفاع مناسبی نداشتند و ما یک میز دو نفره با ارتفاع بلند سفارش دادیم.

دو عدد لوستر دست ساز در منزل داریم که یکی را با کنف و توپ درست کردیم و دیگری با یک جای آب مقطر عظیم، مقداری پارچه و تعدادی صدف تزیین نموده ایم.

لوازم دکوری در خانه ما اغلب دست ساز هستند، در کنار تک مبل راحتی یک پالت را به شکل ایستاده قرار داده ایم و برای کف طبقات آن چوب نئوپان برش داده ایم و در طبقات آن کار های بافت، دکوپاژ روی چوب و فلز، ویترای روی کاشی و سفال و... قرار دادیم.

کتابخانه قدیمی چوب راش را از داخل سایت دیوار پیدا کردیم که مدل خاص قفسه های آن ما را به شدت ذوق زده کرد و حدود 200 هزار تومان هزینه داشت. فرش ها در مجموع 2 میلیون هزینه داشته اند.

گیاهان خانه ما یک بن سای فیکوس به نام دیلان (یک اسم کردی)، چند گلدان قاشقی، بگونیا، گل سنگ و حسن یوسف هستند. بیشتر گلدان ها هم از ظروف پلاستیکی هستند که در آن ها مواد غذایی مانند ماست، حلیم و... بوده و به علت نگرانی های محیط زیستی مان تصمیم به بازیافت یک سری وسایل گرفتیم که گلدان ها یکی از آنهاست و با طرح گل دکوپاژ شده اند.

وسایل و لوازم در دکوراسیون اتاق خواب

  • تخت و میز آرایش به صورت جداگانه خریداری و بازسازی شد.
  • فرش کوچک قیمت 80 هزار تومان.
  • روتختی طرح چل تکه از بازار تهران با قیمت 120 هزار تومان.
  • لوازم دکوری بیشتر دست ساز و قدیمی هستند (یک شیشه ویترای شده با طرح ارسی)، یک تلفن قدیمی سبز از آدینه بازار تهران به قیمت 20 هزار تومان بازار و...

در دکوراسیون کم هزینه اتاق کار یک میز دایره ای حصیری و یک جایگاه تک وجود دارد که از مجموعه مبل های حصیری است و یک رومیزی سوزن دوزی ترکمن قدیمی روی آن واقع شده است.

دیوار اتاق کار را با عکس های خانوادگی که قاب های آن ها اغلب بازیافتی و از جعبه های شکلات و شیرینی، مقوا و کاغذ کادو درست شده است، پوشانده شده که با این کار قصد داشتیم تصویر افراد خانواده و عزیزان مان را در طول روز بیشتر ببینیم و بیشتر به یادشان باشیم. سعی کردیم بیشترشان که مقوایی هستند را با چسب کاغذی به دیوار بزنیم که آسیبی به دیوار وارد نگردد و از قبل نیز چندین جای میخ وجود داشت و قاب های سنگین تر را به آن ها آویزان نموده ایم.

عکس ها را روی مقوای گلاسه با هزینه خیلی کم چاپ کردیم. کار دیگری که انجام دادیم این بود که به جای خرید وایت برد یک کاغذ سفید رنگ عظیم را برایمان لمینت نموده اند که همسرم برای یادداشت ها و تحلیل هایش از آن استفاده می نماید. هزینه این وایت برد خود ساخته با ابعاد 1 در 1.2 متر حدودا 20 هزار تومان شد و تقریبا یک هشتم هزینه خرید یک وایت برد چوبی با این ابعاد بود.

از محیط زیست حفاظت کنیم

از آنجایی که زندگی های امروزی مجال خود تولیدی را کمتر نموده و گاهی تخصص خاصی را برای اجرای شخصی آن می طلبد، ما سعی کردیم بازیافت و بازسازی را مورد توجه قرار دهیم و توجه به این مساله را نیز یکی از مسئولیت های نسل حاضر می دانیم، چرا که کره زمین زیبای ما را نابودی رو به افزایش، کاهش فضای سبز و قطع بی رویه درختان، انباشت انبوهی از فلزات، پلاستیک و غم انگیز تر از همه، مقدار زیادی پارچه و زباله های دیر زیست تخریب پذیر در معرض خطر شدیدی قرار داده است.

توصیه مونا و چالاک: رنگ مناسب برای دکوراسیون کم هزینه

مساله دیگری که فکر می کنیم مهم است، انتخاب رنگ در دکوراسیون خانه است. برای اینکه فضا برای افراد زود تکراری نگردد بهتر است کمتر از رنگ های خیلی گرم و خالص استفاده گردد به همین علت ما بیشتر از رنگ های ترکیبی و سیر استفاده نموده ایم.

در آخر اینکه وسایل و لوازمی را بخرید که واقعا دوستشان دارید نه آنچه دیگران دارند و می پسندند. لزوما وسایل گران قیمت با خود زیبایی به همراه نمی آورند. باید سعی کرد در حد امکان با تغییر زاویه دید و جابجایی های کوچک تنوع و زیبایی را به خانه آورد.

منبع: برترین ها
انتشار: 18 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 1078

به "دکوراسیون کم هزینه؛ خانه پُرماجرای مونا و چالاک" امتیاز دهید

2 کاربر به "دکوراسیون کم هزینه؛ خانه پُرماجرای مونا و چالاک" امتیاز داده اند | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دکوراسیون کم هزینه؛ خانه پُرماجرای مونا و چالاک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید