راهنمای خرید بهترین پایه خنک کننده لپ تاپ با نورپردازی RGB

به گزارش لیتن، پایه خنک کننده لپ تاپ یا همان کول پد یکی از وسایل ضروری است که به خصوص کاربران لپ تاپ های گیمینگ از آن ها استفاده می کنند. اما این خنک کننده ها صرفا برای لپ تاپ های گیمینگ مورد استفاده قرار نمی گیرند و می توانند دمای بدنه انواع لپ تاپ ها را کاهش دهند. با وجود اینکه بسیاری از این پایه های خنک کننده لپ تاپ ها دارای نورپردازی هستند، اما فقط تعداد کمی از آن ها از نورپردازی RGB بهره می برند و در این مطلب تعدادی از مدل های پایه خنک کننده لپ تاپ مجهز به نورپردازی RGB را معرفی می کنیم.

راهنمای خرید بهترین پایه خنک کننده لپ تاپ با نورپردازی RGB

پایه خنک کننده لپ تاپ آیس کورل مدل N10

این پایه خنک کننده لپ تاپ به لطف بهره گیری از نورپردازی RGB و طراحی مجذوب کننده می تواند توجه کاربران را به خوبی جلب کند. به طور مشخص اگر لپ تاپ شما حداکثر 19 اینچ میزان دارد، می توانید با خیال راحت از این وسیله استفاده کنید. با وجود اینکه در بدنه آن شاهد قرارگیری فقط دو فن هستیم، اما همین دو فن هم می توانند با قدرت خیلی خوبی، دمای بدنه لپ تاپ موردنظر را به سرعت پایین بیاورند. بدنه این پایه خنک کننده لپ تاپ عمدتا از پلاستیک تشکیل شده ولی با بدنه خوش ساختی روبرو هستیم و لازم نیست نگران شکسته شدن پایه ها و آسیب رسیدن به آن باشید.

از ویژگی های مهم این پایه خنک کننده باید به امکان تنظیم ارتفاع در 5 حالت مختلف اشاره کنیم تا شیب لپ تاپ دقیقا مورد انتظار شما باشد. همچنین خبری از لرزش زیاد نیست و حتی در صورت استفاده از آخرین قدرت فن، این پایه لرزش چندانی را به خود لپ تاپ منتقل نمی کند. در بخش پایینی بدنه یک نمایشگر کوچک دیده می شود که از آن می توانید برای تنظیم سرعت فن ها و تغییر رنگ های نورپردازی RGB استفاده کنید. همچنین یک پورت USB برای تامین انرژی فن ها در بدنه تعبیه شده و یک پورت دیگر هم به عنوان هاب انجام وظیفه می کند. بنابراین روی هم رفته اگر در پی خرید یک پایه خنک کننده لپ تاپ با نورپردازی RGB هستید، این مدل احتمالا می تواند توجه شما را جلب کند.

پایه خنک کننده لپ تاپ آیس کورل مدل K9

در این فهرست بیشتر مدل ها ساخت شرکت آیس کورل هستند زیرا پایه های خنک کننده این شرکت در بازار ایران حضور گسترده ای دارند و بیشتر این کول پد ها از نورپردازی RGB مجذوب کنندهی بهره می برند. این پایه خنک کننده دارای 6 فن است که 4 فن کوچک در قسمت پایینی تعبیه شده و در بخش بالایی می توانیم 2 فن بزرگ تر را مشاهده کنیم. این فن ها با سرعت بین 1400 تا 2600 دور در دقیقه کار می کنند که با استفاده از دکمه های تعبیه شده در بدنه می توانید این کار را انجام دهید و در نمایشگر تعبیه شده هم سرعت فن ها به نمایش در می آید. بنابراین در زمان هایی که می خواهید کارهای سنگینی با لپ تاپ خود انجام دهید، به راحتی قادر به افزایش سرعت فن ها هستید.

ابعاد این پایه خنک کننده دارای نورپردازی RGB به شکلی است که می توانید برای لپ تاپ های تا میزان 16 اینچ با خیال راحت از آن استفاده کنید که البته برای لپ تاپ های 19 اینچی هم احتمالا با مسئله ای روبرو نمی شوید. نورپردازی RGB که در دو طرف پایه خنک کننده قرار گرفته، در 7 حالت متنوع قابل تنظیم است و همین مشخصه مجذوب کنندهیت ظاهری آن را دوچندان کرده است.

پایه خنک کننده لپ تاپ مدل SSRQ-021S

در این پایه خنک کننده لپ تاپ دو فن قدرتمند تعبیه شده که که در کنار قدرت و سرعت بالا، صدای کمی دارند. این فن ها می توانند سرعت 2000 تا 3000 دور در دقیقه را ارائه کنند و حداکثر صدای این فن ها به 20 دسی بل می رسد. وزن این پایه خنک کننده به 2500 گرم می رسد و بنابراین با یک کول پد سنگین سروکار داریم که البته از بدنه خوش ساختی بهره می برد. با وجود اینکه در توضیحات منتشر شده به سازگاری با لپ تاپ های 17 اینچی اشاره شده، ولی بهتر است برای لپ تاپ های با حداکثر میزان 15 اینچ از این پایه خنک کننده استفاده کنید. نورپردازی RGB این پایه خنک کننده لپ تاپ در دو طرف لبه ها قرار گرفته که در این زمینه هم عملکرد خوبی از خود نشان می دهد.

پایه خنک کننده لپ تاپ آیس کورل مدل k11

در این پایه خنک کننده لپ تاپ، با 4 فن هم میزان روبرو هستیم که درون آن ها نور آبی تعبیه شده است. از نظر تنظیم ارتفاع، مانند بسیاری از کول پد های موجود در بازار، می توانید ارتفاع را در 6 حالت تنظیم کنید و از این نظر با توجه به نیاز خود می توانید شیب لپ تاپ را به راحتی مشخص کنید. نوارهای نورپردازی که دور تا دور این کول پد قرار گرفته اند، مجذوب کنندهیت آن را دوچندان کرده اند که می توانید برای این نورها بین حالت های مختلف دست به انتخاب بزنید. در بخش پایینی بدنه با یک نمایشگر روبرو هستیم که میزان سرعت فن ها و حالت نورپردازی را نشان می دهد. این پایه خنک کننده را برای لپ تاپ های با حداکثر میزان 16 اینچ پیشنهاد می کنیم. وزن آن 800 گرم است و بنابراین چندان سنگین محسوب نمی شود.

پایه خنک کننده لپ تاپ کول کلد مدل K44-RGB

این پایه خنک کننده لپ تاپ از طراحی خاص تری نسبت به بیشتر مدل های موجود در بازار ایران بهره می برد. در بدنه شاهد 4 فن کوچک هستیم و فن اصلی با ابعاد بزرگ در بخش فوقانی بیشترین توجه را جلب می کند که اطراف همین فن مرکزی، نورپردازی RGB قرار گرفته است. باید خاطرنشان کنیم فن مرکزی از نوع مکنده است و هوا را به زیر کول پد منتقل می کند و باقی فن ها دمنده هستند. همچنین برای بهره گیری از این فن ها 4 حالت مختلف وجود دارد که به غیر از دو حالت مربوط به خاموش و روشن بودن تمام فن ها، می توانید بین دو حالت فن مرکزی خاموش و باقی فن ها روشن و حالت دو فن قرار گرفته در گوشه های بالا خاموش و باقی فن ها روشن، دست به انتخاب بزنید.

سرعت فن ها را هم به راحتی می توانید بین 1600 تا 2500 دور در دقیقه تنظیم کنید تا با توجه به کاری که انجام می دهید، قدرت خنک کنندگی خیلی خوبی در اختیار شما قرار بگیرد. در بخش کناری یک هولدر موبایل هم واقع شده است که به راحتی می توانید گوشی را روی آن قرار دهید. اگر به شخصی سازی نورپردازی RGB این پایه خنک کننده لپ تاپ علاقه دارید هم می توانید بین 7 حالت مختلف نورپردازی انتخاب کنید.

پایه خنک کننده لپ تاپ پرودو مدل gaming multifan

این پایه خنک کننده لپ تاپ که از نورپردازی RGB بهره می برد، پیروز شده نظر مثبت بیش از 83 درصد از خریداران را جلب کند و همین درصد از کیفیت بالای آن خبر می دهد. در بدنه این کول پد با 4 فن 9 سانتی متری و 1 فن 11 سانتی متری روبرو هستیم. در مورد فن های 9 سانتی متری باید بگوییم که سرعت 1400 دور در دقیقه را در اختیار شما قرار می دهند و فن 11 سانتی متری هم از سرعت 1100 دور در دقیقه پشتیبانی می کند.

از نظر نورپردازی RGB، می توانید بین 15 حالت رنگی انتخاب کنید و در بدنه ی آن دو پورت USB تعبیه شده است. اگر لپ تاپ شما از حداکثر میزان 17 اینچ بهره می برد، می توانید برای آن از همین پایه خنک کننده استفاده کنید که به شکل موثری می تواند لپ تاپ شما را خنک کند.

پایه خنک کننده لپ تاپ تسکو مدل GCLP 3140

در این فهرست بدون شک باید حداقل یکی از کول پد های تسکو را هم معرفی کنیم. این پایه خنک کننده لپ تاپ که از نورپردازی RGB هم بهره می برد، دارای دو فن با حداکثر سرعت 1450 دور در دقیقه است که می توانید 6 سرعت مختلف برای آن تنظیم کنید. بنابراین برای کاربردهای مختلف دست بازتری دارید. از نظر نورپردازی RGB، تسکو 7 حالت مختلف در اختیار شما قرار می دهد و 5 شیب متفاوت هم می توانید مشخص کنید.

با وجود اینکه بدنه تماما پلاستیکی است، اما کیفیت خوبی دارد و با خیال راحت و بدون نگرانی بابت شکسته شدن بخش های مختلف می توانید از آن استفاده کنید. این پایه خنک کننده برای لپ تاپ های با حداکثر میزان 17 اینچ گزینه مناسبی محسوب می شود و 82 درصد از خریداران این کالا در خبرنگاران ، خرید آن را به دیگر کاربران توصیه کرده اند.

پایه خنک کننده لپ تاپ کول کلد مدل K040

بدنه این پایه خنک کننده لپ تاپ که مجهز به نورپردازی RGB است، از پلاستیک ABS و فلز تشکیل شده و به لطف کیفیت ساخت خیلی خوب، تا مدت ها بدون هیچ مشکل خاصی می توانید از آن استفاده کنید. همانطور که در عکس می توانید ببینید، این کول پد از 6 فن خنک کننده بهره می برد که با سرعت حدود 2600 دور در دقیقه، می توانند به بهترین شکل بدنه لپ تاپ را خنک کنند. با توجه به اینکه این 6 فن فضای زیادی را پوشش می دهند، بنابراین تمام بخش های بدنه لپ تاپ می توانند از هوای در گردش برای خنک شدن استفاده کنند.

تنظیم ارتفاع برای یک پایه خنک کننده اهمیت زیادی دارد زیرا یک لپ تاپ در زاویه موردنظر کاربر قرار بگیرد. در مورد این محصول باید بگوییم که می توانید بین 7 حالت مختلف برای شیب انتخاب کنید. نوار RGB که در سمت راست و چپ بدنه قرار گرفته، از حالت های مختلفی پشتیبانی می کند و همین موضوع مجذوب کنندهیت آن را افزایش داده است. در نهایت نباید وجود دو پورت USB در بدنه و قرارگیری نمایشگر در بخش پایینی را از قلم بیندازیم که از طریق این نمایشگر می توانید شرایط نورپردازی و فن ها را مشاهده کنید.

پایه خنک کننده لپ تاپ هترون مدل HCP131

این پایه خنک کننده لپ تاپ به علت قیمت مناسب، بهره گیری از نورپردازی RGB و عملکرد خیلی خوب، در خبرنگاران مورد توجه کاربران زیادی قرار گرفته است و 81 درصد از خریداران این محصول، خرید آن را به دیگر کاربران توصیه کرده اند. در این بدنه شاهد 6 فن قدرتمند هستیم که سرعت آن ها به 2100 دور در دقیقه می رسد و به خوبی می توانند بدنه لپ تاپ را خنک کنند؛ سرعت این فن ها هم قابل تنظیم است که یک ویژگی مهم محسوب می شود. وزن این کول پد 810 گرم است و برای لپ تاپ های با حداکثر میزان 15.6 اینچ می توانید با خیال راحت از آن استفاده کنید. نوارهای نورپردازی RGB طراحی مجذوب کنندهی دارند و زیبایی ظاهری این پایه خنک کننده را بیشتر کرده اند.

پایه خنک کننده لپ تاپ مدل F13 RGB

برای بدنه این محصول از ترکیب آلومینیوم و پلاستیک استفاده شده که در کل با بدنه خوش ساخت و با دوامی روبرو هستیم. در کل این کول پد از 5 فن استفاده می کند که همانطور که در عکس می توانید ببینید، یک فن مرکزی بزرگ وجود دارد و اطراف آن 4 فن کوچک تعبیه شده است. اگر تنظیم شیب کول پد اهمیت زیادی برای شما دارد، باید بگوییم که این پایه خنک کننده به شما اجازه می دهد لپ تاپ را در 7 شیب متفاوت قرار دهید.

فن بزرگ می تواند تا سرعت 1600 دور در دقیقه فعالیت کند و برای فن های کوچک تر هم نهایت سرعت 2600 دور دقیقه روبرو می شوید. برای تامین برق پایه خنک کننده لپ تاپ بهتر است از یک شارژر مناسب استفاده کنید و این مدل هم از این قاعده مستثنا نیست. در بدنه یک پورت USB ورودی و یک پورت USB خروجی دیده می شود و در نمایشگر کوچک تعبیه شده در بدنه هم قادر به مشاهده سرعت فن ها هستید.

پایه خنک کننده لپ تاپ مدل YL-017 - RGB

بیشتر کول پد ها از طراحی تکراری بهره می برند ولی در این میان برخی پایه های خنک کننده طراحی بسیار خاصی دارند و می توانند توجهات زیادی را جلب کنند. این مدل یکی از همین کول پد های خاص است که از دو فن بزرگ با سرعت 1200 دور در دقیقه بهره می برد و می تواند به شکل بسیار موثری، بدنه لپ تاپ را خنک کند.

طراحی ارگونومیک این دستگاه باعث شده تا شما بتوانید آن را در حین انجام کارهای مختلف نظیر بازی، طراحی گرافیکی، ساخت انیمیشن و… متناسب با حالت نشستن خود تنظیم کنید تا بدین ترتیب حتی در جلسات طولانی مدت هم فشاری به گردن و کمر شما وارد نشود. این محصول در امر خنک سازی لپ تاپ هم عملکرد موثری دارد؛ بین فن و صفحه زیر لپ تاپ شیارهایی تعبیه شده که باعث ایجاد فاصله و انتقال سریع گرما از زیر لپ تاپ و در نتیجه سریع تر خنک شدن آن می شود.

پایه خنک کننده لپ تاپ ردراگون مدل Ingrid GCP511

شرکت ردراگون در بین گیمرها یکی از برندهای شناخته شده و محبوب به شمار میرود و حالا باید یکی از پایه های خنک کننده همین برند را معرفی کنیم که از نورپردازی RGB هم بهره می برد. در این کول پد سه فن 120 میلی متری تعبیه شده که می توانند با سرعت 1100 دور در دقیقه فعالیت کنند. با وجود اینکه این فن ها از نظر سرعت چرخش نسبت به برخی از مدل های معرفی شده در این فهرست حرف زیادی برای گفتن ندارند، اما در هر صورت برای کاربردهای معمولی می توانند به میزان کافی لپ تاپ را خنک کنند.

از دیگر امکانات این پایه خنک کننده لپ تاپ مجهز به نورپردازی RGB باید به امکان تنظیم سرعت فن اشاره کنیم تا اگر مثلا به قدرت خنک کنندگی بالایی نیازی ندارید، بتوانید به راحتی سرعت فن ها را کاهش دهید.

پایه خنک کننده لپ تاپ ردراگون مدل IVY GCP500

این هم یکی دیگر از کول پدهای RGB برند ردراگون است که با قیمت نسبتا مناسبی در بازار ایران به فروش می رسد. این پایه خنک کننده لپ تاپ RGB از 4 فن کوچه در 4 گوشه بدنه بهره می برد و در مرکز بدنه با یک فن بزرگ روبرو هستیم. این کول پد که از رویه آلومینیومی ساخته شده، برای لپ تاپ هایی تا 15.6 اینچ مناسب است و امکان تنظیم ارتفاع را هم دارد تا بتوانید خودتان حالت مد نظرتان را مشخص کنید. از جمله سایر امکانات این محصول می توان به وجود 2 پورت USB، امکان کنترل سرعت فن ها، امکان کنترل حالت نورپردازی، نگه دارنده گوشی موبایل و نویز بسیار کم فن ها اشاره کرد.

پایه خنک کننده لپ تاپ آیس کورل مدل a17

در نهایت باید یکی دیگر از کول پدهای ساخت شرکت آیس کورل را معرفی کنیم که مبتنی بر پلاستیک و آلومینیوم است و طراحی بسیار مجذوب کنندهی دارد. با توجه به میزان این پایه خنک کننده، برای لپ تاپ های با حداکثر میزان 15 اینچ می توانید از آن استفاده کنید. درون بدنه 6 فن خنک کننده هم میزان تعبیه شده که می توانند بخش های مختلف بدنه لپ تاپ را تا حد خوبی خنک کنند. از جمله دیگر امکانات این خنک کننده می توان به نورپردازی RGB ملایم و زیبا، امکان تنظیم شدت باد، فن های بسیار قدرتمند، 2 عدد پورت USB و صدای بسیار کم اشاره کرد.

سخن پایانی

در این مطلب به تعدادی از پایه های خنک کننده لپ تاپ RGB موجود در خبرنگاران پرداختیم تا اگر برای لپ تاپ خود در پی خرید چنین وسیله ای هستید، بتوانید به راحتی از بین آن ها دست به انتخاب بزنید. البته در خبرنگاران می توانید مدل های متنوعی در این زمینه با قیمت های گوناگون پیدا کنید. به همین علت توصیه می کنیم حتما به خود فروشگاه هم سر بزنید.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 30 تیر 1402 بروزرسانی: 30 تیر 1402 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 2327

به "راهنمای خرید بهترین پایه خنک کننده لپ تاپ با نورپردازی RGB" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید بهترین پایه خنک کننده لپ تاپ با نورپردازی RGB"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید