رنگین کمانی از دمپایی های رها شده در ساحل به بهانه نجات اقیانوس بالی

به گزارش لیتن، افزایش آلودگی محیط زیست انکار ناپذیر است و هرکسی به سهم خودش باید بتواند جلوی افزایش آلودگی های محیط زیست را بگیرد. در این بین، هنرمندی آلمانی، اثری در ساحل بالی خلق نموده است که پیغام بزرگی برای همه دارد.

رنگین کمانی از دمپایی های رها شده در ساحل به بهانه نجات اقیانوس بالی

نقاشی ها و طرح های گرافیکی می توانند مفاهیم مهم و شاید غیرقابل درک را به صورتی زیبا و پر مفهوم تر از واژه ها بیان نمایند. هرچقدر خلاقیت و گیرایی این نقاشی و طرح های تجسمی بیشتر باشد، اثرگذاری آن ها نیز متقابلاً بیشتر می گردد. سواحل و دریاهای اطراف ما در حال تخریب هستند و هرروز میلیون ها پیغام برای حفاظت از محیط زیست از همه دنیا به گوش دیگران می رسد؛ اما به تازگی نمونه ای از طرح خلاقانه ای در بالی اجرا شده است که مفهوم حفاظت از دریای بالی را به شکل متفاوت تری بیان می نماید.

هنرمندی دوستدار محیط زیست با استفاده از دم پایی ابری های رنگی که از پای گردشگران یا به وسیله دریا به ساحل بالی آورده شدند، رنگین کمانی متشکل از پنج هزار دمپایی درست کند تا به مردم نشان دهند که زباله های اقیانوس ها هرروز در حال افزایش است.

کسی که این اثر هنری را خلق نموده است لیینا کلاوس، اهل آلمان است که با استفاده از پنج هزار دمپایی رها شده، نمایشگاهی از رنگ های رنگین کمانی در نزدیکی انتهای جنوبی ساحل بالی برپا نموده است. این اثر هنری بزرگ زمانی که شما پا به ساحل می گذارید دیده می گردد و هدف آن نشان دادن این واقعیت غیرقابل انکار است که لحظه به لحظه به تعداد زباله های سواحل و دریاها افزوده می گردد. کفش و دمپایی ها جزئی از این زباله ها هستند که در سواحل رها می شوند.

این دمپایی های ابری و کفش هابا یاری گروه های داوطلبانه دوستدار محیط زیست جمع آوری شده اند. این گروه ها به هنرمند آلمانی در ساختن این سازه هنری بزرگ به مدت چندین هفته یاری نموده اند. بیشتر این زباله ها از ساحل غربی بالی جمع آوری شده است.

هنرمند آلمانی دوست دار محیط زیست لییانا کلاوس می گوید:

من می خواهم آینده درستی از زباله هایی که به سادگی در طبیعت رها می کنیم به مردم نشان دهم. این زباله ها، در چرخه طبیعت، به وسیله هوا، آب، مواد غذایی که در خاک کشت می کنیم و حیواناتی که پرورش می دهیم دوباره به ما بازمی گردند. دمپایی ها تنها جز کوچکی از زباله هایی هستند که ما در طبیعت دورمان رها می کنیم. این زباله ها هرچند غیرقابل مصرف به نظر می رسند؛ اما پتانسیل های فراوان دیگری برای بازیافت و تبدیل شدن به مواد مفیدتر دارند.

انتخاب دمپایی ها به عنوان اجزا اصلی این اثر هنری، به تشخیص لییانا بود. او معتقد است که این دمپایی ها بهتر از هر چیز دیگری می توانند مردم را تحت تأثیر قرار دهند.

لییانا می گوید:

دمپایی تنها پوشیدنی است که در تمام مدت به پای مردم در ساحل و خانه است، برای من مهم بود که بین آلودگی محیط زیست و زندگی روزمره مردم ارتباط برقرار کنم تا آن ها بیشتر از قبل به عمق فاجعه پی ببرند. از آن گذشته، دمپایی ها مواد پلاستیکی هستند که باعث افزایش آلودگی پلاستیکی دنیا می شوند و باید فکری به حالشان کرد.

این سازه هنری با در قالبی از چوب های بامبو ساخته شده است و شکلی مانند موج دریا دارد و برای به هم چسباندن دمپایی ها، از درب های پلاستیکی ذوب شده استفاده شده است.

منبع: کجارو / lonelyplanet
انتشار: 11 آذر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 594

به "رنگین کمانی از دمپایی های رها شده در ساحل به بهانه نجات اقیانوس بالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رنگین کمانی از دمپایی های رها شده در ساحل به بهانه نجات اقیانوس بالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید