رییس فدراسیون کوهنوردی اطلاع داد: نصب دیواره سنگ نوردی در استان ها

به گزارش لیتن، رییس فدراسیون کوهنوردی از نصب دیواره سنگ نوردی از سوی فدراسیون در استان ها اطلاع داد و اعلام نمود: هر استانی که بتواند سالن اختصاصی سنگ نوردی را تهیه کند، فدراسیون دیواره سنگ نوردی را در آن سالن نصب و تجهیز خواهد نمود.

رییس فدراسیون کوهنوردی اطلاع داد: نصب دیواره سنگ نوردی در استان ها

رضا زارعی در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: با توجه به راهیابی سنگ نوردی به رقابت های المپیک، مهم ترین هدف ما حضور در المپیک 2020 ژاپن است و امیدواریم بتوانیم در این المپیک، ورزشکاری از ایران در این رشته داشته باشیم.

او که برای شرکت در انتخابات ریاست هیات کوهنوردی گیلان در رشت حضور داشت، در تشریح مهم ترین برنامه های فدراسیون کوهنوردی بیان نمود: مسابقات سنگ نوردی قهرمانی کشور با حضور 350 ورزشکار در همدان برگزار گردید که جنبه انتخابی تیم ملی نیز دارد.

زارعی ادامه داد: هم چنین اردیبهشت ماه سال آینده، یک دوره مسابقه سنگ نوردی قهرمانی کشور را برگزار خواهیم کرد تا در مجموع این دو مسابقه، نفرات برتر انتخاب و به عضویت تیم ملی درآیند.

رییس فدراسیون کوهنوردی به دو رویداد مهم سال آینده نیز اشاره نمود و گفت: مسابقات سنگ نوردی قهرمانی بزرگسالان آسیا بهار سال آینده به میزبانی ایران برگزار خواهد شد و با توجه به میزبانی، امیدواریم که بتوانیم با قدرت در این رقابت ها حضور یابیم.

زارعی اضافه نمود: هم چنین اجلاس دنیای فدراسیون کوهنوردی شهریورماه سال آینده برگزار خواهد شد و فدراسیون کوهنوردی ایران نیز در این اجلاس حضور پررنگی خواهد داشت.

وی به مسابقات یخ نوردی نیز اشاره نمود و اضافه نمود: مسابقات یخ نوردی قهرمانی دنیا را پیش رو داریم که این رقابت ها، دهه اول بهمن ماه امسال در فرانسه برگزار می گردد که ایران با پنج ورزشکار در این مسابقات حضور خواهد یافت.

زارعی یادآور شد: هم چنین چهار مرحله مسابقات جام دنیای یخ نوردی از اواخر دی ماه امسال در کشورهای چین، کره جنوبی، ایتالیا و سوییس برگزار خواهد شد که ایران نیز در این مسابقات حضور دارد.

او از نصب دیواره سنگ نوردی از سوی فدراسیون در استان ها اطلاع داد و اظهار داشت: هر استانی که بتواند سالن اختصاصی سنگ نوردی را تهیه کند، فدراسیون دیواره سنگ نوردی را در آن سالن نصب و تجهیز خواهد نمود که تا به امروز نیز در شهرهای مختلف این امر اجرا شده و امیدواریم که بتوانیم در آینده نزدیک این دیواره را در رشت نیز نصب کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 874

به "رییس فدراسیون کوهنوردی اطلاع داد: نصب دیواره سنگ نوردی در استان ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رییس فدراسیون کوهنوردی اطلاع داد: نصب دیواره سنگ نوردی در استان ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید