زنان در تقاضای جذب هیات علمی هم از مردان پیشی گرفتند

به گزارش لیتن، رئیس مرکز جذب اعضای هیأت علمی وزارت بهداشت از ثبت نام حدود 5000 داوطلب جذب هیات علمی دانشگاه های علوم پزشکی کشور اطلاع داد و گفت: تعداد متقاضیان زن حدود 400 نفر بیشتر از مردان است.

زنان در تقاضای جذب هیات علمی هم از مردان پیشی گرفتند

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، دکتر سیدعلی حسینی با بیان این مطلب، از ثبت نام حدود 5000 داوطلب در فراخوان جذب هیات علمی در دانشگاه های علوم پزشکی کشور اطلاع داد و گفت: بیش از 2500 نفر از این متقاضیان هیات علمی زن هستند و تعداد ثبت نام نمایندگان زن در مقایسه با مردان حدود 400 نفر بیشتر است.

  • مجله دانشگاه های ایران

وی ادامه داد: خوشبختانه میزان استقبال از رشته های علوم پایه در فراخوان جذب هیات علمی وزارت بهداشت بسیار بیشتر از دوره های قبل بوده است و در این دوره تعداد 3100 نفر از متقاضیان در رشته های علوم پایه و 2000 نفر نیز در رشته های بالینی ثبت نام نموده اند.

رئیس مرکز جذب اعضای هیأت علمی وزارت بهداشت از انتشار مجدد فراخوان جذب برای دانشگاه های کمتر برخوردار در اوایل سال آینده اطلاع داد و گفت: در این فراخوان، دانشگاه های بزرگتر شرکت داده نمی شوند و فقط به منظور تکمیل ظرفیت نیروی مورد احتیاج دانشگاه های محروم این فراخوان اعلام خواهد شد.

دکتر حسینی تاکید نمود: برنامه ما این است که حداقل 1500 نفر با فراخوان فعلی جذب دانشگاه های علوم پزشکی شوند، اگرچه این تعداد حتما از آمار اعلامی بیشتر خواهد شد.

وی اضافه کرد: مهلت ثبت نام در فراخوان جذب هیات علمی وزارت بهداشت به هیچ عنوان تمدید نخواهد شد و فقط فردا یکشنبه 6 بهمن ماه از ساعت 8 تا 12 فرصتی را به منظور ویرایش اطلاعات و بارگذاری مدارک کسانی که در مهلت مقرر ثبت نام نموده اند در نظر گرفته ایم.

رئیس مرکز جذب اعضای هیأت علمی وزارت بهداشت در انتها با تاکید بر این که دانشگاه ها بعد از اتمام مهلت جذب سه ماه فرصت دارند جمع بندی و ارزیابی های خود از متقاضیان به وزارت بهداشت ارسال نمایند، گفت: وزارت بهداشت بعد از دریافت این اطلاعات حداکثر 45 روز فرصت دارد نتیجه نهایی را اعلام کند اما به طور کلی تجربه سال های گذشته نشان داده است که ما در بازه زمانی دو یا سه هفته این فرآیند را مشخص تکلیف نموده ایم. بنابراین نتیجه نهایی فراخوان تا انتها سال اعلام خواهد شد و اعضای هیئت علمی جدید از مهر سال آینده در دانشگاه ها جذب خواهند شد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 22 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 844

به "زنان در تقاضای جذب هیات علمی هم از مردان پیشی گرفتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زنان در تقاضای جذب هیات علمی هم از مردان پیشی گرفتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید