زنده کردن نقاشی دیواری با واقعیت افزوده

به گزارش لیتن، شرکت فیسبوک میخواهد با استفاده از فناوری واقعیت افزوده، به یک نقاشی دیواری 200 متر مربعی در محل برگزاری فستیوال بزرگ موسیقی جنوب از جنوب غربی(SXSW) جان ببخشد.

زنده کردن نقاشی دیواری با واقعیت افزوده

به گزارش خبرنگاران و به نقل از انگجت، با وجود تمام حواشی که فیسبوک را احاطه نموده نباید فراموش کرد که این شرکت هنوز هم کارهای عام المنفعه و سرگرم نماینده زیادی برای مردم سراسر دنیا انجام می دهد. اکنون نیز می خواهد یک نقاشی دیواری 200 متر مربعی را با فناوری واقعیت اضافه نموده(AR) به حرکت درآورد.

فیسبوک برای انجام این کار با سازمان های غیر انتفاعی موسوم به HOPE که مخفف یاری به دیگران در همه جا است، همکاری می نماید و 15 هنرمند بر روی این نقاشی دیواری عظیم در مرکز شهر آستین ایالت تگزاس کار می نمایند.

این نقاشی در حال تکمیل است و طی چند روز آینده افرادی که با آن روبرو می شوند می توانند با استفاده از هدست، واقعیت اضافه نموده حرکت این نقاشی را تماشا نمایند.

با اسکن کدهای QR که در قسمت های مختلف نقاشی وجود دارد و با رفتن به قسمت دوربین گوشی از برنامه فیسبوک می توان افکت های مختلف AR را در این نقاشی تجربه کرد.

از آنجا که این نقاشی دیواری شامل چندین اثر هنری مجزا اما یکپارچه است، نمایش واقعیت اضافه نموده بر اساس ناحیه ای که کد را اسکن می کنید متفاوت خواهد بود.

فیسبوک دو سال پیش هم به پروژه مشابهی مشغول بود که آن را اولین هنر واقعیت اضافه نموده دنیا نامیده بود، اما در مقیاس بسیار کوچک تری از پروژه حاضر بود.

فیسبوک میخواهد این برنامه را به مکان های دیگر در ایالات متحده و خارج از آن گسترش دهد، چرا که هنرمندان می توانند از فناوری در هنر خود استفاده نمایند.

جسیکا شفر مدیر برنامه های عمومی و مشارکتی بخش هنر فیسبوک گفت: این نوع پروژه ها در راستای دریافتن روح و ارزش هنر دست به وسیله دوربین فیسبوک و واقعیت اضافه نموده اجرایی می گردد. واقعیت اضافه نموده یک فناوری است که فیسبوک نقش آن را در آینده بسیار پررنگ می بیند.

وی اضافه نمود: فیسبوک به دنبال راه هایی برای فراهم کردن ارتباط هنرمندان محلی با جوامع خود است. فیسبوک مانند فضای مجازی، مردم را در زندگی واقعی هم گرد هم می آورد.

فیسبوک به شدت به انجام چنین کارهایی احتیاج دارد تا شهرت آسیب دیده خود را ترمیم کند. اگرچه که هدیه دادن یک نقاشی دیواری متحرک به مردم باعث نمی گردد آنها شکاف اطلاعاتی فیسبوک و لو رفتن اطلاعات شخصی کاربران را فراموش نمایند، اما به هر حال این کار یک آغاز است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 تیر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 205

به "زنده کردن نقاشی دیواری با واقعیت افزوده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زنده کردن نقاشی دیواری با واقعیت افزوده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید