سرآشپز روباتیکی که نمک غذای شما را تست می نماید!

به گزارش لیتن، این روزها روبات ها به روش های بسیار جالبی جای پای خود را در صنعت غذا پیدا نموده اند.

سرآشپز روباتیکی که نمک غذای شما را تست می نماید!

از روبات های چرخ داری که تحویل غذا را انجام می دهند تا سیستم هایی که 300 پیتزا در ساعت فراوری می نمایند یا سرآشپزهای سایبرنتیک که به تنهایی ایستگاه های سرخ کردنی را اداره می نمایند. با مجله اینترنتی خبرنگاران همراه باشید تا روبات تست نماینده طعم غذا را بشناسید.

عناوین مطلب

  • الگوریتم ماشینی روبات تست نماینده طعم غذا
  • روبات تست نماینده طعم غذا چه کاری انجام می دهد؟
  • روبات تست نماینده طعم غذا مانند انسان
  • روبات تست نماینده طعم غذا چگونه کار می نماید؟
    • بعلاوه بخوانید:

محققان دانشگاه کمبریج دستگاهی با توانایی تست مزه را توسعه داده اند، تا اطمینان حاصل نمایند که تعادل طعم ها همان طور که باید باشد.

ایده روبات آشپز این بود که نه فقط یک دستگاه پیتزا یا همبرگر درست کند؛ بلکه باید بر اساس بازخورد انسان برترین وعده غذایی ممکن فراوری گردد.

الگوریتم ماشینی روبات تست نماینده طعم غذا

بدیهی است که ذائقه هر کسی فرق دارد و برای پاسخگویی به ذهنیت ذاتی در چیزی که یک غذای خوشمزه را می سازد، محققان نوع نوی از الگوریتم یادگیری ماشینی را توسعه دادند. بازخورد دادن به روبات از نمونه برداران انسانی، آن را قادر می سازد تا محصول خود را در طول زمان بهبود بخشد، روش های خود را اصلاح کند و املتی را تهیه کند که در سرانجام طعم خوبی داشته باشد.

روبات تست نماینده طعم غذا چه کاری انجام می دهد؟

اکنون دانشمندان در پی دادن توانایی های تست طعم به روبات، دوباره با همان شرکت لوازم خانگی همکاری نموده اند تا نسخه نو و بهبود یافته ای را فراوری نمایند. در انجام این کار، تیم در پی تقلید از فرآیند جویدن در انسان بود که نه تنها از نظر فیزیکی غذا را برای هضم راحت تر تجزیه می نماید، بلکه دهان ما را با بزاق و آنزیم هایی که طعم آن را تغییر می دهند پر می نماید.

روبات تست نماینده طعم غذا مانند انسان

این فرآیند که طی میلیون ها سال تکامل یافته است، بعلاوه می بیند که بزاق ترکیبات شیمیایی را از غذا به گیرنده های مزه روی زبان منتقل می نماید که سیگنال هایی را به مغز می فرستد و در آنجا تعیین می گردد که آیا چیزی طعم خوبی دارد یا خیر. اگر یک سیستم روباتیک بتواند کاری مشابه انجام دهد، می تواند تغییراتی را در پخت و پز خود انجام دهد و در نهایت با مداخله کمتر انسان، ظرفی بهتر در سرانجام پیدا کند.

دکتر آرسن عبدالعلی، یکی از نویسندگان این مطالعه، گفت: زمانی که ما می چشیم، فرآیند جویدن نیز بازخورد مستمری را به مغز ما ارائه می دهد. در روش های فعلی آزمایش الکترونیکی تنها یک عکس فوری از یک نمونه همگن گرفته می گردد، بنابراین ما می خواستیم فرآیند واقعی تر جویدن و چشیدن را در یک سیستم روباتیک تکرار کنیم که باید محصول نهایی خوشمزه تری را به همراه داشته باشد.

روبات تست نماینده طعم غذا چگونه کار می نماید؟

ماشین نو این تیم از یک کاوشگر رسانایی به عنوان حسگر شوری استفاده می نماید که روی یک بازوی روباتیک ثابت شده است. سپس 9 نوع مختلف تخم مرغ و گوجه فرنگی با مقادیر مختلف نمک در هر ظرف به روبات ارائه شد.

روبات می توانست غذا را مزه کند و سپس ظروف را چندین بار در مخلوط کن قرار می دهد تا جویدن را تقلید کند. این به روبات اجازه می دهد تا به آزمایش طعم آن در مراحل مختلف فرآیند ادامه دهد. خوانش های متفاوتی که به وسیله روبات گرفته می گردد، آن را قادر می سازد که نقشه های طعمی از ظروف را به شکل شبکه ای بر اساس سطوح شوری گزش های مختلف ایجاد کند.

دانشمندان امیدوارند قابلیت های بیشتری را به سرآشپز روباتیک خود اضافه نمایند و قصد دارند روی توانایی های حسی نوی کار نمایند که به او امکان می دهد طعم غذاهای شیرین و روغنی را بچشد.

پیشنهاد مطالعه: برای تماشا مطالب بیشتر از دانستنی ترفندهایی برای مصرف سوخت کمتر خودرو را بخوانید.منبع: پیام دلتا
انتشار: 13 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 13 اردیبهشت 1402 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 2294

به "سرآشپز روباتیکی که نمک غذای شما را تست می نماید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرآشپز روباتیکی که نمک غذای شما را تست می نماید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید