شهر شناور غول پیکر ژاپنی که سکوی پرتاب موشک دارد، مقاوم برابر سونامی های قدرتمند

به گزارش لیتن، این شهر شناور می تواند 10 هزار ساکن دائمی داشته باشد و طبق وعده سازنده اش، تا سال 2030 راه اندازی می گردد.

شهر شناور غول پیکر ژاپنی که سکوی پرتاب موشک دارد، مقاوم برابر سونامی های قدرتمند

به گزارش دیجیاتو، شرکت ژاپنی N-Ark از طرح یک شهر شناور رونمایی نموده است که می تواند میزبان گردشگر ها، تجهیزات پزشکی و حتی راکت های فضایی باشد. این شهر که Dogen City نام دارد، به گونه ای طراحی شده است که تغییرات سطح دریا براساس گرمایش جهانی، تأثیری روی آن نداشته باشد و بعلاوه بتواند توان موردنیاز، غذا و آب حداکثر 40 هزار نفر را تأمین کند.

شهر Dogen که محیطی برابر 4 کیلومتر دارد، می تواند 10 هزار ساکن دائمی داشته باشد و حداکثر 30 هزار گردشگر هم می توانند از آن بازدید نمایند. طراحی دایره ای شکل این شهر به این دلیل است که بتواند در برابر شرایط آب وهوایی سخت یا حتی سونامی دوام بیاورد، البته اطلاعات دقیقی درباره این ویژگی منتشر نشده است.

شهر شناور با سه بخش مختلف

براساس اطلاعات منتشرشده، این پروژه شامل سه منطقه مجزا می گردد: یک حلقه قابل سکونت که شامل خانه ها می گردد، یک دیتاسنتر زیردریا که با آب دریا خنک می گردد و خودش دارای بخش مدیریت شهر و تأسیسات تحقیقات پزشکی است و درنهایت یک معماری شناور در خلیج مصنوعی که به وسیله یک ساختار حلقه ای شکل ایجاد می گردد.

این شهر شامل فضای سبز، تأسیسات فراوری غذا، تجهیزات ورزشی، یک مدرسه، بیمارستان ها، پارک ها، ورزشگاه ها، هتل ها و دفاتر خواهد بود. علاوه بر این موارد، Dogen City شامل نوعی مکان برای پرتاب و فرود موشک خواهد بود.

تمرکز طراحان در Doge City روی مراقبت های پزشکی شهروندان بوده است. شهروندان با مشاوره های پزشکی از راه دور و تجزیه وتحلیل خون با فناوری پیشرفته روبه رو خواهند شد و بعلاوه به جراحی رباتیک دست پیدا می نمایند.

براساس محاسبات N-Ark، در این شهر سالانه نزدیک به 2 میلیون لیتر آب مصرف خواهد شد که چندان زیاد نیست. بعلاوه ساکنین این شهر سالانه 3288 تن زباله فراوری خواهند کرد. این شهر سالانه 7000 تن غذا و 22,265,000 کیلووات برق فراوری می نماید. درحال حاضر نمی دانیم Dogen City چگونه می تواند چنین کار هایی را انجام دهد، اما در رندر های اولیه، با پنل های خورشیدی و تأسیسات فراوری غذای زیادی روبه رو هستیم.

درنهایت هنوز نمی دانیم این پروژه در کجا قرار می گیرد یا اینکه بودجه ساخت آن چقدر است، اما N-Ark پیش بینی نموده است که تا سال 2030 به بهره برداری برسد؛ هرچند نمی توان چندان به چنین تاریخی مطمئن بود.

منبع: فرارو
انتشار: 25 خرداد 1402 بروزرسانی: 25 خرداد 1402 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 2313

به "شهر شناور غول پیکر ژاپنی که سکوی پرتاب موشک دارد، مقاوم برابر سونامی های قدرتمند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهر شناور غول پیکر ژاپنی که سکوی پرتاب موشک دارد، مقاوم برابر سونامی های قدرتمند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید