چگونه راحت و بدون دردسر ویزای ایتالیا را دریافت کنیم؟

به گزارش لیتن، یکی از اولین الویت های گردشگران و علاقمندان به سفر، کشور تاریخی و زیبای ایتالیا بوده که جذابیت های زیادی را در خود جای داده است. ایتالیا در جنوب قاره اروپا قرار داشته و یکی از کشورهای ساحلی دریای مدیترانه به حساب می آید. آب و هوای فوق العاده، طبیعت زیبا، اماکن تاریخی با معماری های سنتی و خاص، مراکز تفریحی و سرگرمی متنوع از جمله مواردی است که ایتالیا را در ابتدای لیست سفرهای خارجی گردشگران سراسر جهان قرار می دهد. اگر قصد سفر به این کشور را دارید، اولین قدم اخذ ویزای ایتالیا و اجازه ورود به آن است. در این مطلب قصد داریم در این مورد صحبت نموده و ضمن آشنایی با سفارت ایتالیا در ایران، شما را با مدارک لازم برای دریافت ویزای ایتالیا و همچنین شرایط دریافت ویزای ایتالیا آشنا کنیم.

چگونه راحت و بدون دردسر ویزای ایتالیا را دریافت کنیم؟

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

اطلاعات ضروری درباره ایتالیا

یکی از کارهایی که باید قبل از آغاز سفر خود انجام دهید، مطالعه در خصوص مقصد مورد نظر و کسب اطلاعات ضروری آن است. از جمله این اطلاعات می توان به زبان مردم، دین، نوع ارز مبادلاتی، تفاوت زمان با کشور محل زندگی شما اشاره نمود. در اینجا به مهمترین اطلاعات در خصوص ایتالیا را در اختیارتان قرار می دهیم. ایتالیا یکی از کشورهای بخش جنوبی قاره اروپا بوده که با کشورهایی چون اتریش، فرانسه، اسلوونی و سوئیس مرز مشترک دارد. شهر رم، بزرگترین و پرجمعیت ترین شهر ایتالیا بوده که پایتخت این کشور نیز محسوب می شود. زبان رسمی مردم این کشور ایتالیایی بوده، اما زبان های دیگری چون آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی یهودی، ونیزی، ناپلی، توسکانی، اسلوونیایی نیز در این کشور رواج داشته و به صورت پراکنده در مناطق مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. واحد پول آن ها یورو و دین اغلب مردم آن نیز مسیحیت هست. کشور ایتالیا با شهر تهران حدود دو ساعت و نیم اختلاف ساعت داشته و از آن عقب تر است. در ادامه با ما همراه باشید تا شرایط دریافت ویزای ایتالیا را برایتان شرح دهیم.

سفارت ایتالیا در تهران

برای اخذ ویزای ایتالیا باید به وسیله سفارت این کشور در ایران اقدام نمایید. این مرکز علاوه بر انجام امور ویزا، فعالیت های دیگری چون ارائه وقت برای دریافت ویزا، خدمات پاسپورت، امور تجاری و ارتباط با کنسولگری را نیز برعهده دارد. با توجه به اینکه در حال حاضر ایران روابط مسالمت آمیزی با ایتالیا داشته و تفاهم هایی نیز بین این دو کشور امضا شده اند، ایرانیان عزیز برای سفر به ایتالیا مسئله ای نداشته و می توانند به وسیله سفارت برای اخذ ویزای ایتالیا اقدام نمایند.

آدرس سفارت برای اخذ ویزای ایتالیا: تهران، خیابان آفریقا، بالاتر از تقاطع میرداماد، نبش پارک صبا، خیابان فرزان شرقی، پلاک 15

  • شماره تلفن: 3 - 22047802
  • دفتر ویزا: 88190160
  • دفتر امور کنسولی: 88783498

دفتر امور دانشجویی: 88799885

پست الکترونیکی امور کنسولی برای اخذ ویزای ایتالیا: [email protected]

پست الکترونیکی امور دانشجویی برای اخذ ویزای ایتالیا: [email protected]

پست الکترونیکی برای اخذ ویزای ایتالیا: [email protected]

ساعات کاری برای اخذ ویزای ایتالیا: سفارت ایتالیا از یکشنبه تا پنجشنبه هرهفته از ساعت 8 صبح تا 2 بعدازظهر آماده پاسخگویی به مراجعین است. برای دریافت جواب و اخذ ویزای ایتالیا نیز می توانید روزهای یکشنبه از ساعت 12 تا 1 و دوشنبه و پنجشنبه از 2 تا 3 به محل سفارت همراه با مدارک لازم برای دریافت ویزای ایتالیا مراجعه نمایید.

دریافت ویزای شینگن

ویزایی که برای سفر به ایتالیا باید دریافت نمایید، ویزای شینگن (Schengen Visa) نام دارد. شینگن در واقع به مجموعه 26 کشور اروپایی گفته می شود که توافق نامه ای را در جهت قوانین مرزی و رفت و آمد بین این کشورها انجام داده اند. بر طبق این توافق نامه، ساکنان هریک از این کشورها می توانند بدون دریافت ویزا به 25 کشور دیگر سفر نمایند. کشورهایی که در این اتحادیه قرار نداشته باشند، باید برای ورود به کشورهای عضو شینگن احتیاج به اجازه ورود و ویزا دارند. این کشورها شامل فرانسه، سوئد، سوئیس، آلمان، نروژ، بلژیک، اتریش هستند. با توجه به اینکه ایران جز این 26 کشور نیست، اگر شما در ایران زندگی می کنید، باید برای سفر خود ویزای شینگن دریافت نمایید. ویزای شینگن دارای چهار نوع ترانزیت (A)، عبور (B)، توریستی (C) و بازرگانی (D) است. با توجه به هدف خود از سفر به ایتالیا، باید نوع ویزای خود را انتخاب و برای دریافت آن اقدام نمایید. با توجه به آمار داده شده سفر اغلب ایرانیان به ایتالیا توریستی بوده که برای آن باید ویزای نوع C دریافت شود. زمانیکه ویزای شینگن دریافت کنید، می توانید با همان ویزا به هر 26 کشور عضو شینگن سفر کنید. البته توجه داشته باشید که ابتدا باید وارد همان کشوری شوید که ویزای آن را دریافت کرده اید. سپس از آنجا می توانید به کشورهای دیگر نیز ورود پیدا کنید، زیرا کنترل مرزی بین کشورهای شینگن وجود ندارد. به عنوان مثال اگر شما ویزای ایتالیا را دریافت کرده باشید، ابتدا باید وارد ایتالیا شده و سپس از آنجا می توانید وارد کشورهای دیگر شوید.

مراحل دریافت ویزا

اولین مرحله برای اخذ ویزای ایتالیا و شینگن، دریافت فرم درخواست و پر کردن آن است. متقاضیان می توانند به وسیله وب سایت سفارتخانه کشور مقصد یا لینک زیر به این فرم دسترسی داشته باشند.

فرم درخواست ویزای شینگن

مرحله دوم، دریافت وقت از سفارت بوده که می توانید این کار را به صورت حضوری انجام داده یا با ارسال یک ایمیل به آدرس الکترونیکی سفارت، درخواست ملاقات نمایید. سپس فرم پرشده به همراه سایر مدارک را در زمان مشخص شده به آدرس سفارت برده و تحویل دهید. در صورتیکه مسئله ای وجود نداشته باشد، می توانید ویزای خود را به راحتی دریافت نمایید. توجه داشته باشید که مراحل دریافت ویزا حدود 2 ماه طول می کشد. پس، اگر در زمان خاصی قصد سفر دارید، باید به موقع اقدام نمایید تا مسئله ای برایتان ایجاد نشود. ویزای فوری در صورتی صادر می شود که مورد پزشکی بوده و شخص دارای وضعیت اورژانسی باشد.

مدارک لازم برای دریافت ویزا

برای اخذ ویزای ایتالیا ضروری است تا مدارک شناسایی، مدارک شغلی و دیگر موارد احتیاج را تهیه کرده و به سفارت تحویل دهید. دقت داشته باشید که باید مدارک لازم برای دریافت ویزای ایتالیا را به صورت کاغذی آماده کرده در زمان مشخص شده به همراه خود ببرید. به هیچ عنوان مدارک لازم برای دریافت ویزای ایتالیا را به وسیله ایمیل ارسال نکنید، زیرا ایمیل هایی که دارای ضمیمه باشند مورد آنالیز قرار نمی گیرند و سریعا پاک خواهند شد. مدارکی که در هنگام مراجعه خود به سفارت باید تحویل دهید، عبارتند از:

1 - فرم درخواست ویزا: فرم درخواست ویزا را می توانید از وب سایت سفارت ایتالیا دانلود نمایید. فرم را پرینت گرفته و اطلاعات خواسته شده در آن را به طور کامل پر کنید.

2 - گذرنامه: گذرنامه شما باید دارای 2 صفحه خالی بوده و حداقل 3 ماه از زمان ترک کشورهای حوزه شینگن اعتبار داشته باشد.

3- ویزاهای گذشته: در صورت وجود، یک کپی از تمام ویزاهای قبلی اخذ شده را به همراه داشته باشید.

4- شناسنامه: اصل شناسنامه و ترجمه آن به زبان انگلیسی یا ایتالیایی را به همراه داشته باشید. از تمامی صفحات شناسنامه یک کپی تهیه نمایید.

5- عکس: شما باید یک قطعه عکس پرسنلی با ابعاد 3 * 4 را به ضمیمه مدارک خود کنید.

6- دعوتنامه: اگر دوست یا آشنایی در کشور ایتالیا دارید که شهروند ایتالیا بوده و از شما برای سفر به این کشور دعوت کرده است، باید براساس شرایط دریافت ویزای ایتالیا، فرم پرشده دعوتنامه را به همراه مدارک معتبر ارائه دهید. مدارک می تواند گذرنامه یا شناسنامه معتبر شهروند ایتالیایی باشد. اگر دعوت نماینده شهروند خارجی مقیم ایتالیاست، می تواند اجازه اقامت خود را با اعتبار حداقل یک ماه از تاریخ پایان ویزا، به عنوان مدرک ارائه دهد.

7- مدارک شغلی: اگر شاغل هستید، باید اصل و کپی مدارک شغلی خود را که به زبان انگلیسی یا ایتالیایی ترجمه شده، به همراه داشته باشید. این مدارک برای مشاغل گوناگون شامل موارد زیر هستند:

  • *افرادی که در سازمان های دولتی یا سازمان های وابسته به دولت مشغول فعالیت هستند، باید یک لیست از پرداختی های شش ماهه آخر بیمه شغلی خود را ارائه دهند. متقاضی می تواند کارت پرسنلی خود را که از طرف سازمان دولتی یا نیمه دولتی مربوطه صادر شده است نیز ارائه دهد. غیر از این موارد، یک معرفی نامه از طرف شرکت مربوطه که شغل متقاضی را تائید می نماید نیز مدرک معتبری است. در این معرفی نامه باید سمت شغلی متقاضی قید شده باشد.
  • *دارندگان مشاغل آزاد باید پروانه کسب یا کارت بازرگانی معتبری را به عنوان مدرک ارائه دهند.
  • *مدیران و اعضای هیئت مدیره نیز می توانند آخرین روزنامه شامل آگهی تأسیس شرکت را به عنوان تائید شغل خود ارائه دهند. این روزنامه باید در سه سال گذشته چاپ شده باشد و در آگهی نیز نام متقاضی، تاریخ تاسیس و اطلاعات مربوط به شرکت درج شده باشد. اگر شرکت بیش از 3 سال سابقه داشته باشد، متقاضی باید روزنامه ای را ارائه کند که تغییرات احتاقتصادی اجرا شده در شرکت در آن درج شده باشد یا یک گواهی از اداره ثبت مبنی بر ادامه فعالیت شرکت علی رغم ایجاد تغییرات ارائه نماید.

8- سند مالکیت: داشتن سند ملکی می تواند در روند دریافت ویزای شما تاثیر مثبتی داشته باشد. اگر این سند را دارید، اصل و ترجمه آن را به همراه داشته باشید.

9- ضمانت اقتصادی: متقاضی باید مدارکی را جهت ضمانت اقتصادی خود ارائه دهد. این مدارک شامل یکی از موارد زیر می باشد:

  • *پرینت گردش سه ماهه آخر حساب جاری که به مهر و امضای بانک رسیده است.
  • *ارائه کارت اعتباری بین المللی شخصی به همراه پرینت حساب آن. این کارت می تواند یکی از کارت های Visa ،Mastercard، American Express باشد.

*ضمانت نامه بانکی از طرف فرد دعوت نماینده که از طرف یکی از بانک های ایتالیا یا شرکت های بیمه آن صادر شده است.

10- بیمه مسافرتی: بیمه مسافرتی بین المللی از جمله مدارک لازم برای دریافت ویزای ایتالیا به شمار می آید. از این رو، ابتدا برای دریافت آن اقدام کرده و اصل و کپی آن را به سفارتخانه ارائه دهید. این بیمه باید حداقل 30.000 یورو را پوشش دهد.

11- بلیط هواپیما: متقاضی باید اصل و کپی بلیط مسافرتی خود یا رزرو آن را به سفارتخانه ارائه دهد.

12- رزرو هتل: در صورتی که هتل رزرو کرده اید، اصل و کپی برگه رزرو آن را نیز به همراه داشته باشید.

13- هزینه ویزا: هزینه درخواست ویزای ایتالیا برای گروه های سنی مختلف متفاوت است. این هزینه برای بزرگسالان 60 یورو، برای بچه ها 6 تا 11 سال 35 یورو و برای بچه ها زیر 6 سال رایگان هست. البته درخواست ویزا برای شهروندان اتحادیه اروپا و وابستگان آن ها مانند همسر، فرزندان، والدین، پدربزرگ و مادر بزرگ و نوادگان آن ها رایگان است و هیچ هزینه ای بابت آن دریافت نمی شود.

علاوه بر موارد عنوان شده در بالا برای اخذ ویزای ایتالیا، مسئولین صادر نماینده ویزا می توانند با توجه به شرایط فرد متقاضی و صلاح دید خود مدارک بیشتری را نیز از وی درخواست نمایند.

شرایط و مدارک مورد احتیاج برای دریافت ویزای تحصیلی کشور ایتالیا

دوره لیسانس در دانشگاه های ایتالیا 3 سال و دوره فوق لیسانس 5 سال است. افرادی که قصد دارند تا این دوره ها را طی نمایند، باید مدارک زیر را آماده کرده و پس از دریافت وقت ملاقات از سفارتخانه، آن ها را تحویل دهند.

مدارک مورد احتیاج برای دانشجویانی که قصد تحصیل در رشته های انگلیسی زبان را دارند، عبارتند از:

1- متقاضی باید یک کپی از صفحه اول گذرنامه خود را به همراه داشته و تحویل دهد.

2- اصل شناسنامه و ترجمه آن به زبان ایتالیایی که به تائید دادگستری و وزارت امورخارجه رسیده است. متقاضی باید یک کپی از تمامی صفحات شناسنامه به همراه داشته باشد.

3- متقاضی باید 3 قطعه عکس پرسنلی در ابعاد 3 * 4 و با زمینه سفید به همراه داشته باشد.

4- دانشجو باید یک کپی از تمامی مدارک خود را هم به زبان فارسی و هم به صورت ترجمه شده تهیه کرده و به سفارتخانه ارائه دهد.

5- ارائه یک پرینت از انتخاب رشته که به امضای دانشجو رسیده، الزامی است.

6- دانشجویانی که قصد تحصیل در مقطع لیسانس را دارند، باید مدرک دیپلم یا آخرین مدرک تحصیلی خود را به همراه ریز نمرات دوران دبیرستان به زبان ایتالیایی ترجمه کرده و تحویل دهند. این مدارک در بین مدارک لازم برای دریافت ویزای ایتالیا باید به تائید وزارت دادگستری و امور خارجه رسیده باشد.

7- دانشجویانی که قصد تحصیل در مقطع فوق لیسانس را دارند، باید مدرک لیسانس خود را به همراه ریز نمرات چهار سال دانشگاه را به زبان ایتالیایی ترجمه کرده و تحویل دهند. این مدارک باید به تائید وزارت دادگستری و امور خارجه رسیده باشد. علاوه بر مدارک ترجمه شده، ارائه یک کپی کامل از کلیه صفحات مدارک نیز الزامی است.

8- برای دانشجویان متقاضی مقطع فوق لیسانس، ارائه شرح دروس دوره لیسانس که به زبان ایتالیایی یا انگلیسی ترجمه شده است، الزامی است.

9- دانشجویان متقاضی دقت داشته باشند که علاوه بر مدارک عنوان شده در بالا، باید سایت دانشگاه مربوطه را مطالعه کرده و از تمامی فرم های مورد احتیاج نیز یک پرینت تهیه نمایند. این فرم ها باید توسط دانشجو پر شود.

10- دانشجویان متقاضی که قصد ورود به دانشگاه در ترم اول را دارند، باید در 15 آگوست و دانشجویان ترم دوم باید در تاریخ 15 فوریه اقدام نمایند. متقاضیان دکترا نیز باید ابتدای آغاز ترم خود را در نظر گرفته و مطابق با همان اقدام نمایند.

11- توجه داشته باشید که هزینه صدور ویزای دانشجویی 50 یورو است.

مدارک مورد احتیاج برای دانشجویانی که قصد تحصیل در رشته های ایتالیایی زبان را دارند، عبارتند از:

1- متقاضی باید یک کپی از صفحه اول گذرنامه خود را به همراه داشته و تحویل دهد.

2- اصل شناسنامه و ترجمه آن به زبان ایتالیایی که به تائید دادگستری و وزارت امورخارجه رسیده است. متقاضی باید یک کپی از تمامی صفحات شناسنامه به همراه داشته باشد.

3- متقاضی باید 3 قطعه عکس پرسنلی در ابعاد 3 * 4 به همراه داشته باشد. عکس باید پشت نویسی شده و تحویل داده شوند.

4- دانشجو باید یک کپی از تمامی مدارک خود را هم به زبان فارسی و هم به صورت ترجمه شده تهیه کرده و به سفارتخانه ارائه دهد.

5- به همراه داشتن تائیدیه تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی الزامی است.

6- ارائه یک پرینت از انتخاب رشته که به امضای دانشجو رسیده، الزامی است.

7- دانشجویانی که قصد تحصیل در مقطع لیسانس را دارند، باید مدرک دیپلم یا آخرین مدرک تحصیلی خود را به همراه ریز نمرات دوران دبیرستان به زبان ایتالیایی ترجمه کرده و تحویل دهند. این مدارک باید به تائید وزارت دادگستری و امور خارجه رسیده باشد.

8- دانشجویانی که قصد تحصیل در مقطع فوق لیسانس را دارند، باید مدرک لیسانس خود را به همراه ریز نمرات چهار سال دانشگاه را به زبان ایتالیایی ترجمه کرده و تحویل دهند. این مدارک باید به تائید وزارت دادگستری و امور خارجه رسیده باشد.علاوه بر مدارک ترجمه شده، ارائه یک کپی کامل از کلیه صفحات مدارک نیز الزامی است.

9- برای دانشجویان متقاضی قطع فوق لیسانس، ارائه شرح دروس دوره لیسانس که به زبان ایتالیایی یا انگلیسی ترجمه شده است، الزامی است.

9- دانشجویان متقاضی در بخش شرایط دریافت ویزای ایتالیا دقت داشته باشند که علاوه بر مدارک عنوان شده در بالا، باید سایت دانشگاه مربوطه را مطالعه کرده و از تمامی فرم های مورد احتیاج نیز یک پرینت تهیه نمایند. این فرم ها باید توسط دانشجو پرشده باشد.

10- به همراه داشتن اصل و کپی مدرک گواهینامه زبان ایتالیایی الزامی است. برای دریافت مدارک باید به مراکز و موسساتی مراجعه شود که از طرف وزارت امور خارجه و همکاری های بین المللی و وزارت علوم و تحقیقات کشور ایتالیا، به رسمیت شناخته شده اند. این مدارک و موسسات براساس شرایط دریافت ویزای ایتالیا عبارتند از:

-مدرک زبان ایتالیایی صادره از دانشگاه پروجا (CELI)

-مدرک زبان ایتالیایی صادره از دانشگاه سی انا (CILS)

-مدرسه ایتالیایی پیترو دلا واله

-موسسه سخن سرایان

شرایط و مدارک مورد احتیاج برای دریافت ویزای تجاری کشور ایتالیا

مدارکی که برای دریافت ویزای تجاری باید ارائه دهید عبارتند از:

1- برای دریافت ویزای تجاری ابتدا باید ویزای شینگن خود را اخذ کرده باشید. همانطور که در ابتدای مقاله عنوان شد، در بین شرایط دریافت ویزای ایتالیا باید یک وقت ملاقات از سفارت گرفته و مدارک خود را به صورت حضوری ارائه دهید.

2- ارائه یک دعوت نامه که بر روی سربرگ یک شرکت ایتالیایی درج شده، الزامی است. این دعوت نامه باید به صورت دقیق پر شده باشد. به همراه دعوت نامه باید یک تائیدیه از اتاق بازرگانی مبنی بر اصالت ثبت شرکت (Visura Camerale) نیز ضمیمه شده باشد.

3- گذرنامه متقاضی باید دارای 2 صفحه خالی بوده و حداقل 3 ماه از زمان ترک کشورهای حوزه شینگن اعتبار داشته باشد.

4- متقاضی باید اصل شناسنامه و ترجمه آن به زبان انگلیسی یا ایتالیایی را به همراه داشته باشد. به همراه داشتن یک کپی از تمامی صفحات شناسنامه الزامی است.

5- ارائه دو قطعه عکس پرسنلی با ابعاد 3 * 4 بدون رتوش الزامی است.

6- متقاضی باید در صورت وجود، یک کپی از تمام ویزاهای قبلی اخذ شده را به همراه داشته باشید.

7- متقاضی باید براساس شرایط دریافت ویزای ایتالیا، مدارکی را ارائه دهد که واقعی بودن شرکت ایرانی که در آن مشغول به کار است را ثابت کند. صاحبان شرکت ها می توانند پروانه کسب معتبر، کارت بازرگانی معتبر یا آخرین روزنامه شامل آگهی تأسیس شرکت را به عنوان تائید شغل خود ارائه نمایند. این روزنامه باید در سه سال گذشته چاپ شده باشد و در آگهی نیز نام متقاضی، تاریخ تاسیس و اطلاعات مربوط به شرکت درج شده باشد. اگر شرکت بیش از 3 سال سابقه داشته باشد، متقاضی باید روزنامه ای را ارائه کند که تغییرات احتاقتصادی اجرا شده شرکت در آن درج شده باشد یا یک گواهی از اداره ثبت مبنی بر ادامه فعالیت شرکت علی رغم ایجاد تغییرات، ارائه نماید. افرادی که کارمند هستند و صاحب شرکت نیستند، می توانند نامه ای از طرف شرکتی که در آن مشغول به کار هستند، ارائه دهند. در این نامه باید سمت فرد متقاضی درج شده باشد. لیست پرداختی شش ماهه آخر بیمه شغلی یا کارت پرسنلی کارمند دولتی نیز از جمله مدارک دیگری بوده که در این زمینه قابل ارائه است. این مدارک احتیاج به تائید دادگستری و وزارت خارجه ندارند.

8- متقاضی باید یک معرفی نامه از طرف شرکت ایرانی که در آن مشغول به کار است، ارائه کند. در این معرفی نامه و سربرگ شرکت باید مواردی چون اطلاعات شناسنامه ای، اطلاعات گذرنامه، سمت کاری فرد در شرکت، تاریخ و مدت زمان سفر و شرح مختصری درباره روابط شرکت ایرانی و ایتالیایی درج شده باشد. علاوه بر این، شرکت باید تائید نماید که هزینه های سفر فرد متقاضی و هزینه های اقامت وی در ایتالیا را بر عهده خواهد گرفت.

9- اگر فرد متقاضی به صورت آزاد سفر می نماید و از طرف شرکت اعزام نمی شود، باید مدارکی ارائه دهد که ثابت کند می تواند از پس هزینه های سفر و اقامت خود برآید.

10- متقاضی باید مدارکی را ارائه دهد که روابط حقیقی شرکت ایرانی با شرکت ایتالیایی را ثابت کند. این مدارک شامل بازگشایی اعتبار نامه، پروفورما، قرارداد، پیشنهاد قیمت هست.

11- فرد متقاضی باید اصل و کپی بلیط مسافرتی خود یا رزرو آن را به سفارتخانه ارائه دهد.

12- فرد متقاضی باید اصل و کپی بیمه مسافرتی بین المللی خود با پوشش حداقل 30.000 یورو را به سفارتخانه ارائه دهد.

قبل از درخواست ویزا به این نکات توجه داشته باشید:

  • *در شرایط دریافت ویزای ایتالیا به یاد داشته باشید که در زمان حضور خود در سفارت باید تمامی مدارک را به صورت کامل ارائه دهید. در غیر این صورت ویزای شما رد خواهد شد.
  • *برای درخواست ویزا تمامی شرایط و مدارک فرد متقاضی مورد آنالیز قرار می گیرد. در صورتیکه ویزای متقاضی رد شده باشد و متقاضی به آن اعتراض داشته باشد، می تواند به دادگاه اداری استان لاتزیو شکایت کرده و درخواست خود را پیگیری نماید.
  • *اگر سفر شما خانوادگی است، به یاد داشته باشید که باید برای هریک از اعضا به صورت جداگانه درخواست ویزا نمایید.
  • *بچه ها زیر 12 سال که متقاضی دریافت ویزا هستند، والدین یا قیم قانونی آن ها باید در زمان مشخص شده در سفارت حضور یافته و مدارک را ارائه نمایند.
  • *در شرایط دریافت ویزای ایتالیا به یاد داشته باشید که اثر انگشت برای تمامی متقاضیان بالای 12 سال الزامی است.
  • *زمانیکه در اداره های کنسولی حضور پیدا می کنید، از به همراه بردن رایانه شخصی، تبلت یا تلفن همراه خودداری نمایید.
  • *زمانیکه مقصد اصلی مسافر کشور ایتالیا باشد، سفارت این کشور می تواند ویزای 3 ماهه یا 6 ماهه برایش صادر کند.
  • *ویزای شینگن باید مطابق یا دستورات اصلی این ویزا دریافت شود. در غیر این صورت کشورهای عضو می توانند از ورود مسافر به کشورشان جلوگیری نمایند.
  • *دقت داشته باشید که در صورت تکمیل نبودن مدارک لازم برای دریافت ویزای ایتالیا پرونده به صورت راکد باقی مانده و مورد آنالیز قرار نمی گیرد. از این رو، اگر وضعیت ویزای شما نامشخص باقی بماند و زمان سفر شما نیز فرا رسیده باشد، حق اعتراض نخواهید داشت. برای جلوگیری از به وجود آمدن این مشکل، قبل از مراجعه به سفارت ایتالیا تمامی مدارک خود را آنالیز کرده و از کامل بودن آن اطمینان حاصل کنید. این کار را می توانید با استفاده از لینک زیر انجام دهید.

مدارک مورد احتیاج برای دریافت ویزای ایتالیا

منبع: همگردی
انتشار: 15 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 433

به "چگونه راحت و بدون دردسر ویزای ایتالیا را دریافت کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه راحت و بدون دردسر ویزای ایتالیا را دریافت کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید