شکست تزارها در جهنم شش هزار نفری، پرواز از آشیانه فلامینگوها

به گزارش لیتن، تیم ملی والیبال درسومین بازی از هفته سوم لیگ ملت های والیبال با شکست روسیه، با هشت پیروزی در صدر جدول قرار گرفت.

شکست تزارها در جهنم شش هزار نفری، پرواز از آشیانه فلامینگوها

تیم ملی والیبال در آخرین بازی خود در هفته سوم لیگ ملت های والیبال به مصاف روسیه رفت. تیمی که نزدیک ترین تعقیب کننده ایران تا روز خاتمهی هفته سوم در جدول شانزده تیمی بود. روس ها اگرچه مانند بسیاری از قدرت ها با ترکیب متفاوتی پا به لیگ ملت ها گذاشته اند اما تیم یکدست، جوان و فوق العاده ای داشتند که مانند ایران از هشت بازی گذشته شان هفت پیروزی را بدست آورده بودند و تنها یک امتیاز کمتر از ایران 21 امتیازی داشتند.

به عبارت دیگر روس ها در کنار برزیل جدی ترین رقیبی بودند که ایران تا خاتمه هفته سوم برابر آن قرار می گرفت.

پیروزی در جهنم ارومیه

دیدار ایران و روسیه در حالی آغاز شد که ازهمان ابتدا تعیین بود بازیکنان فوق العاده اما جوان روس، تحت تاثیر سالن غدیر و شش هزار تماشاگر ایرانی قرار گرفته اند. به همین خاطر هم در ست اول فاصله بسیار زیادی با روسیه دو دیدار اول هفته سوم داشتند.

همین تزلزل در ارائه بازی و عدم تجربه لازم برای حفظ تمرکز در چنین اتمسفری، بهترین اتفاق برای تیم آماده و در اوج ایران بود که به سادگی روس های بلند قامت را در ست اول 25 بر 20 شکست دهند.

روس ها در ست دوم به خود آمدند و تا میانه های بازی هم با سه - چهار امتیاز اختلاف از ایران پیش افتادند. تعیین بود که تا حدودی توانسته اند خودشان را جو وحشتناک سالن ارومیه هماهنگ کنند. با این حال این اتفاق هم نتوانست این ست را به روس ها بدهد. آن ها که تا امتیاز 23 از ایران پیش بودند و خیلی بعید به نظر می رسید که برنده بازی تیمی غیر از آن باشد. با این حال چندین صحنه بحث برانگیز و رسیدن امتیازش به ایران و تجربه بسیار بالاتر ایران در کنترل تمرکز، ست دوم را هم در عجیب ترین حالت ممکن به ملی پوشان ایران داد تا شرایط برای تیم قهرمان دوره گذشته لیگ ملت ها دشوارتر شود.

جهنم ارومیه برای روس ها داغ تر هم شد. ملی پوشان ایران که در بازی های اخیر نشان داده اند در اوج به سر می برند، با روحیه ای دو چندان از بردن ست دوم، با شرایط بسیار بهتری به میدان آمدند. این بار دیگر شاگردان کولاکوویچ بودند که بازی را بهتر آغاز کردند.

روس ها به وضوح با اشتباه بیشتر و تمرکز کمتری بازی می کردند و نقطه قوت شان که موفقیت در خط سرویس بود، در این بازی زوری نداشت. یکی از عوامل هم البته غیبت کالیوکا، یکی از بهترین سرویس زن های امسال لیگ ملت ها بود که در این مسابقه به طور غیبت داشت.

روس ها که همواره به سرویس های خوب و دفاع بلندشان شهره اند، با از کار افتادن سرویس هایشان، در دفاع روی تور هم نتوانستند کاری انجام دهند و در نهایت با شکست 25 بر 23 در ست سوم، دومین باختشان در لیگ ملت های امسال را در ایران و برابر والیبالیست های ایرانی تجربه کردند.

تیم ایران هفته سوم را در سالن غدیر ارومیه برگزار کرد. سالنی که فلامینگوها (تیم شهرداری ارومیه) در آن بازی می کنند و حالا برای تیم ملی هم خوش یمن بود. والیبالیست های ایران در این هفته از آشیانه فلامینگوها پرواز کردند و با 8 برد و 24 امتیاز در صدر جدول لیگ ملت های والیبال جا گرفتند.

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 14 مرداد 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 270

به "شکست تزارها در جهنم شش هزار نفری، پرواز از آشیانه فلامینگوها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکست تزارها در جهنم شش هزار نفری، پرواز از آشیانه فلامینگوها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید