صنعت گردشگری کرمان از حضور غیرمجازها رنج می برد

به گزارش لیتن، به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی استان کرمان، مسعود دهقانی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری صنعت گردشگری استان کرمان با رکود کم سابقه ای روبرو گردیده است، اظهار کرد: این مسئله باعث تعدیل نیروی انسانی در بیشتر مراکز گردشگری این استان گردیده است.

صنعت گردشگری کرمان از حضور غیرمجازها رنج می برد

وی با تأکید بر این که در حال حاضر 70 درصد دفاتر خدمات مسافرتی استان کرمان در آستانه تعطیلی قرار دارند، اضافه کرد: مابقی دفاتر نیز به صورت نیمه فعال به کار خود ادامه می دهند.

نایب رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی کرمان ضریب اشغال مراکز اقامتی استان کرمان را کمتر از 20 درصد مطرح نمود و گفت: این در شرایطی است که در مرداد و شهریور ماه سال گذشته، ضریب اشغال هتل های چهار و پنج ستاره استان بالای 90 درصد بوده است.

دهقانی با بیان اینکه تأسیسات گردشگری استان کرمان در امسال شاهد افزایش هزینه ها و کاهش درآمدها بوده اند، اضافه کرد: در صورت ادامه وضع موجود، شاهد خروج فعالان صنعت گردشگری و تعطیلی بسیاری از این مراکز خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه گردشگری استان کرمان بسیار آسیب پذیر است، توضیح داد: کمبود زیرساخت های مناسب از قبیل نبود پروازهای خارجی و گران بودن سفر به کرمان و همچنین فاصله بسیار زیاد این استان با استان های مرکزی کشور لطمات جبران ناپذیری وارد نموده است.

دهقانی خواستار یاری همه دستگاه ها و نهادها به تأسیسات گردشگری استان کرمان برای برون رفت از وضعیت موجود شد و تأکید کرد: انتظار می رود حداقل برای مدت دو سال مراکز گردشگری کرمان از پرداخت هرگونه عوارض و مالیات معاف شوند.

وی در ادامه با بیان اینکه صنعت گردشگری نقش موثری در توسعه پایدار دارد و می تواند در صدر برنامه های اشتغالزایی استان قرار بگیرد، یادآورشد: دولت باید با اعطای یاری های مالی تشویقی، شرایط را برای پایداری و ماندگاری این قبیل مراکز فراهم آورد.

نایب رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی کرمان با تاکید بر اینکه آنچه فعالان صنعت گردشگری را در این عرصه نگه داشته، عشق و علاقه است، توضیح داد: گردشگری استان کرمان ظرفیت های بسیار زیادی از قبیل وجود هفت اثر ثبت جهانی، 700 اثر ثبت ملی و هفت هزار اثر تاریخی شناخته گردیده دارد و باید زمینه برای معرفی و شناسناندن این ظرفیت ها از طرق مختلف فراهم آید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 12 دی 1397 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 80

به "صنعت گردشگری کرمان از حضور غیرمجازها رنج می برد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صنعت گردشگری کرمان از حضور غیرمجازها رنج می برد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید