خرید خانه در تبریز ؛ شهر مدرن ایران

به گزارش لیتن، شهر تبریز یکی از پنج شهر مدرن ایران و از قطب های مالی، صنعتی، گردشگری و تجاری کشور است.

خرید خانه در تبریز ؛ شهر مدرن ایران

جهت دریافت خدمات بازسازی و نوسازی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

تبریز، قطب مالی و فرهنگی منطقه آذربایجان، شهری در شمال غربی کشور است. ساخت و ساز مدرن و برخورداری از امکاناتی که با امکانات پایتخت برابری می نماید، خرید خانه در تبریز را افزایش داده و سبب شده تا این شهر با جمعیتی بیش از 2 میلیون نفر، پنجمین شهر پرجمعیت کشور نیز باشد. خبرنگاران این بار در محله گردی خود به سراغ تبریز رفته است. با ما در معرفی امکانات این شهر همراه باشید.

کلانشهر تبریز از سمت شمال، جنوب و شرق به کوهستان و از سمت غرب به زمین های هموار و شوره زارهای تلخه رود که به آن آجی چای نیز می گویند، محدود شده و به شکل یک چاله نسبتاً بزرگ یا یک جلگه بین کوهی درآمده است. در کنار آب و هوای فوق العاده، وجود مراکز تفریحی و تجاری و همچنین بافت مسکونی مدرن در تبریز متقاضیان سکونت در این شهر را افزایش داده است.

مراکز تفریحی

  • سورتمه تبریز
  • شهربازی باغلارباغی
  • قلعه شادی
  • گیم لند بوم کلاب پارک ولیعصر
  • لونا پارک ائل گلی
  • پیست اسکی سهند
  • تله کابین کوه عینالی تبریز

مراکز خرید

این شهر دارای مراکز تجاری مدرن با امکانات متنوع است

  • مرکز خرید لاله: این مجتمع از دو بخش مرکز خرید و هتل پنج ستاره کایا تشکیل شده است. بخش تجاری این مجموعه 6 طبقه ای شامل 120 فروشگاه، سینما، هایپرمارکت، شهربازی، و فودکورت است.
  • مرکز خرید جواهر: این مرکز خرید یکی از زیباترین مراکز تجاری تبریز است و با 60 مغازه، رستوران، کافه، شهربازی، کافی شاپ، هایپرمارکت و شهربازی به ارائه کالا و خدمات می پردازد.
  • مجتمع تجاری پردیس: این مرکز خرید در 3 طبقه دارای 155 واحد تجاری است و کاربری بیشتر این واحدها به پوشاک اختصاص داده شده است.
  • برج بلور: برج 25 طبقه ای بلور، یک برج تجاری، اداری و خدماتی است که 3 طبقه آن به واحدهای تجاری و یک طبقه آن به فودکورت اختصاص داده شده است.
  • مجتمع ستاره باران: این مجتمع از مراکز خرید غرب شهر تبریز و شامل 3 طبقه تجاری، یک طبقه هایپرمارکت، طبقه مادر و کودک، شهربازی سرپوشیده، رستوران و کافه است.

بافت مسکونی و قیمت ملک در تبریز

قیمت ملک در تبریز همواره بالا بوده است. جهش قیمت ها در دو سال گذشته نیز ارزش ملک را در تبریز بالا برده؛ به طوری که با مشاهده و آنالیز قیمت ها به راحتی متوجه مشابهت و برابری قیمت خانه در تبریز و تهران می شوید. پیش از خرید خانه، آشنایی با محله های شهر تبریز می تواند شما را در داشتن انتخاب احسن یاری کند.

تبریز از لحاظ موقعیت، بافت مسکونی و قیمت ملک به سه دسته لوکس، متوسط و ارزان تقسیم می گردد.

شرق و شمال تبریز، مناطق لوکس و مرفه نشین آن به شمار می فرایند

از محله های اعیان نشین تبریز که اتفاقا از محله های اصیل این شهر هستند می توان به محله ولیعصر، ائل گلی و زعفرانیه اشاره نمود. سکونت در این محله ها بودجه نسبتا بالایی لازم دارد. محله ولیعصر که کانون ساختمان ها و برج های چند طبقه، لوکس و بزرگ متراژ شهر تبریز است خود به سه بخش مرکزی، شمالی و جنوبی تقسیم شده و خانه های ولیعصر جنوبی اندکی کمتر از ولیعصر شمالی و مرکزی خرید و فروش می شوند. جالب است بدانید در این محله حداقل متراژ واحد مسکونی، 150 متر مربع است. شهرک زعفرانیه نیز خانه هایی بزرگ متراژ را در دل خود جای داده است. با پیاده روی در این شهرک متوجه شیب و سربالایی ها و سرپایینی های این منطقه خواهید شد، همچنین خانه هایی را خواهید دید که کلنگ ساخت آن ها اواخر دهه 50 به زمین زده شده است. محله های لوکس و گران تبریز هم مانند برخی محله های پایتخت پیش از توسعه شهری، یک روستا بوده اند. گسترش فضای شهری و ساخت و ساز مدرن به ائل گلی نیز این شانس را داده است که یکی از مناطق گران و در عین حال پرتقاضای تبریز قرار بگیرد. ائل گلی یا ایل گلی آب وهوای بسیار دل نشین و مطبوعی دارد.

طبیعی است که رشد قیمت ها، برخی از افراد را از خرید خانه در این محله ها ناتوان نموده باشد. در این صورت، محله های مرکزی تبریز ممکن است انتخاب مناسب تری برای این دسته از افراد باشد. محدوده مرکزی شهر تبریز را محله های منظریه، آب رسان، بام فرشته، یاخچیان، استانداری، مرزداران، میدان ساعت و باغمیشه تشکیل می دهد. محله هایی که اگرچه به اندازه مناطق بالاشهر تبریز لوکس و رویایی به نظر نمی رسد، اما از موقعیت جغرافیایی مناسب و قیمت پایین تری برخوردار است.

مناطق ارزان قیمت ملکی، به عنوان آخرین گزینه خرید یا رهن و اجاره ملک در تبریز، در غرب و جنوب این شهر واقع شده است. با کمی جست و جو در محله های بهار، آزادی، حافظ، باغ میثم، استاد جعفری، امام خمینی، کوی سهند و اندیشه احتمالا بتوانید آپارتمانی متناسب با بودجه خود پیدا کنید. در کوی سهند که از مناطق خوش آب و هوا و ارزان قیمت تبریز است آپارتمان های کوچک متراژ راحت تر پیدا می گردد.

از آنجا که انتخاب محل زندگی و خرید خانه در تبریز نیازمند اطلاعات دقیق است، ما پیشنهاد می کنیم با مشاوران املاک دلتا تماس بگیرید. برای آگاهی از قیمت ملک در تبریز از سامانه املاک دلتا دیدن کنید.

نکاتی که شاید در خصوص تبریز ندانید:

  • نخستین چاپخانه سربی با حروف عربی و فارسی در سال 1195 هجری شمسی در محله ویجویه تبریز تاسیس شد.
  • سینما سولی اولین سینمای ایران است که در زمستان 1279 شمسی و 5 سال بعد از اختراع سینما توسط برادران لومیر در تبریز تاسیس شد.
  • در سال 1303 شمسی، جبار باغچه بان نخستین مدرسه کر و لال ها را در تبریز تاسیس و فرصت یادگیری را برای بچه ها ناشنوا فراهم کرد.

سازمان ملل متحد در سال 2015 شهر تبریز را به دلیل داشتن خطوط هوایی پیشرفته، طبیعت زیبا و امکانات متنوع به عنوان یکی از زیباترین، توسعه یافته ترین و مدرن ترین شهرهای ایران معرفی کرد.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 25 بهمن 1398 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 774

به "خرید خانه در تبریز ؛ شهر مدرن ایران" امتیاز دهید

2 کاربر به "خرید خانه در تبریز ؛ شهر مدرن ایران" امتیاز داده اند | 3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خرید خانه در تبریز ؛ شهر مدرن ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید