ظرفیت های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در جشنواره سفره ایرانی معرفی می گردد

به گزارش لیتن، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد از معرفی ظرفیت های گردشگری این استان در جشنواره سفره ایرانی اطلاع داد.

ظرفیت های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در جشنواره سفره ایرانی معرفی می گردد

به گزارش خبرنگاران از یاسوج، الماس قبادی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به حضور استان کهگیلویه و بویراحمد در جشنواره ملی سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری، گفت: این جشنواره از دیروز با حضور استان های منطقه 7 کشور شامل فارس، چهارمحال و بختیاری، لرستان و کهگیلویه و بویراحمد شروع شد.

وی با بیان اینکه در این جشنواره توانمندی های غذایی هر استان به نمایش گذاشته می گردد، اضافه کرد: علاوه بر این، برای نخستین بار در جشنواره ها و نمایشگاه ها از بخش خصوصی در زمینه گردشگری دعوت نموده ایم.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد توضیح داد: هتل ها، دفا تر خدمات مسافرتی، شرکت های تورگردان و سرمایه گذاران بوم گردی استان برای معرفی ظرفیت های کهگیلویه و بویراحمد در زمینه جذب مسافر و گردشگر بیش از 12 غرفه در این جشنواره دایر نموده اند.

قبادی با اشاره به اینکه جشنواره سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری تا 27 آذر در شیراز ادامه می یابد، برگزاری مسابقه آشپزی بین استان های مختلف را از دیگر برنامه های جشنواره عنوان و بیان نمود: در کوشش هستیم با معرفی غذاهای محلی بتوانیم زمینه ثبت چند غذای محلی مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد را فراهم سازیم.

وی با بیان اینکه فرهنگ و مکتب آشپزی ایرانی از جمله مکاتب شناخته شده در دنیا است، عنوان نمود: برگزاری این جشنواره می تواند سبب ترویج فرهنگ مصرف غذای سالم سنتی در سفره های ایرانی و حتی بین المللی باشد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: امیدواریم آشپزهای ماهر استان بتوانند طعم خوش غذاهای مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد را در این جشنواره معرفی نموده و از این طریق به رونق صنعت گردشگری استان یاری نمایند.

منبع: تسنیم
انتشار: 6 اسفند 1398 بروزرسانی: 7 بهمن 1399 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 802

به "ظرفیت های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در جشنواره سفره ایرانی معرفی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظرفیت های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در جشنواره سفره ایرانی معرفی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید