فارس من، هوش مصنوعی تحول تدریجی در بازار کار و مشاغل را به دنبال دارد، پیشرفت در امور پزشکی به وسیله هوش مصنوعی

به گزارش لیتن، عضو کمیته علمی کنفرانس علوم شناختی و رسانه با بیان اینکه باید آزادی عمل لازم و مناسبی برای محققان در زمینه هوش مصنوعی در نظر گرفته گردد، گفت: محققان این حوزه نقش بسزایی در تعدیل و توزیع قدرت بین ربات ها و انسان دارند.

فارس من، هوش مصنوعی تحول تدریجی در بازار کار و مشاغل را به دنبال دارد، پیشرفت در امور پزشکی به وسیله هوش مصنوعی

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، سامانه فارس من سامانه ای است که مخاطبان خبرنگاران می توانند به وسیله آن مسائل خود در تمام حوزه ها را مطرح می نمایند تا خبرنگاران خبرنگاران این مسائل را پیگیری نموده و پاسخ آن را از مسؤولان دریافت نمایند.

مخاطبان خبرنگاران موضوع محقق در زمینه هوش مصنوعی را حمایت کنید را مطرح نموده و از خبرنگاران خواهان گفت وگو با مسئولان شدند که خبرنگاران خبرنگاران برحسب وفای به عهد این موضوع را در دستور کار قرار دادند.

فرانک شیروانی، عضو کمیته علمی کنفرانس امور شناختی و رسانه خبرنگاران، در این رابطه گفت: هوش مصنوعی می تواند برای اهداف گسترده ای مورد استفاده قرار گیرد و همچنین به سادگی می تواند گسترش یابد و برای تمامی افراد (و نه تنها یک قشر خاص)کاربردی باشد.

مزایای هوش مصنوعی منجر به حمایت از محققین این حوزه می گردد

وی اضافه نمود: قطعا گسترش هوش مصنوعی در کسب وکارها گام بعدی برای پیشبرد عملیات و افزایش عملکرد شرکت ها و ارگان های عظیم است. با توجه به کارآیی و مزایای هوش مصنوعی قطعا محققین هوش مصنوعی باید از حمایت همه جانبه برخوردار باشند.

هوش مصنوعی ایجاد شغل را به دنبال دارد

شیروانی یادآور شد: هوش مصنوعی باعث افزایش کارایی وعملکرد ما می گردد و همچنین با ایجاد فرصت های جدید، افزایش درآمد، صرفه جویی و ایجاد شغل را نیز به دنبال دارد و با دادن آزادی عمل به افراد این فرصت را می دهد که جنبه های خلاقانه بیشتری را در نظر داشته باشیم وکارآفرینی، افزایش یابد.

آزادی عمل دادن به محققین هوش مصنوعی تحولات چشمگیری در پی دارد

عضو کمیته علمی کنفرانس علوم شناختی و رسانه ادامه داد: ضروری است آزادی عمل لازم و مناسبی برای محققین در زمینه هوش مصنوعی در نظر گرفته گردد تا شاهد تحولات چشمگیری در عرصه های مختلف باشیم.

شیروانی اعلام نمود: باید دقت کرد که هوش مصنوعی تحول تدریجی در بازار کار و همچنین در مشاغل را به دنبال دارد و کارمندان را قادر خواهد نمود که کارهای خود را با یاری هوش مصنوعی انجام دهند. البته باید توجه داشت که اگر رباط ها باهوش تر از انسان ها باشند، ممکن است همه چیز از کنترل خارج گردد بنابراین محققین این حوزه نقش بسزایی در تعدیل و توزیع قدرت بین ربات ها و انسان دارند.

وی گفت: پیدایش هوش مصنوعی در زندگی مردم موجب می گردد از یک سو سبک زندگی افراد بهتر گردد و از سوی دیگر کارایی وعملکرد در اموری چون بازاریابی و تشخص درست و به موقع بیماری ها و مراقبت های بهداشتی و غیره بالاتر برود.

پیشرفت در امور پزشکی و نظارت بر آن به وسیله هوش مصنوعی امکان پذیر خواهد شد

عضو کمیته علمی کنفرانس علوم شناختی و رسانه خبرنگاران تاکید نمود: پیشرفت در امور پزشکی و نظارت بر این مهم به وسیله هوش مصنوعی امکان پذیر خواهد شد و تشخیص ودرمان بیماری ها از راه دور مصداق همین مسئله است. در عین حال استفاده از هوش مصنوعی پیامدهای ناخواسته و غیرقابل پیش بینی دیگری نیز به دنبال خواهد داشت که درایت محققین و حمایت از آنها را توامان احتیاج دارد.

شیروانی با بیان اینکه یکی از دلایل ترس از هوش مصنوعی ریشه در سوء تفاهم ها در خصوص چگونگی استفاده از آن است، گفت: اگرچه دانشمندان هوش مصنوعی وعده داده اند تا از این طریق به حل مسائل پیچیده اجتماعی بپردازند اما همچنان مسائل اخلاقی، جهت گیری ها و سوگیری ها وجود دارند که باید مورد آنالیز قرار بگیرند.

وی یادآور شد: هوش مصنوعی در هر یک از زمینه های علوم اجتماعی و تحقیقات علمی و حوزه تکنولوژی که استفاده گردد احتیاج به درک کیفیت داده های ورودی و تنظیم قوانینی برای استفاده از آنها دارد. در غیر این صورت خطرات ناشی از هوش مصنوعی قطعا رخ خواهد داد. در عین حال زمانی که توانایی هوش مصنوعی از توانایی ما بیشتر گردد، و به هوش برتر تبدیل گردد باید دقت کرد که کورکورانه به توصیه ها و دستورات آنها توجه نکنیم و مسئولیت های مربوط به خود را بپذیریم.

هوش مصنوعی و تاثیر آن بر افزایش خلاقیت قابل تامل است/هوش مصنوعی می تواند کنترل انسان ها را به دست بگیرد

عضو کمیته علمی کنفرانس امور شناختی و رسانه خبرنگاران گفت: هوش مصنوعی و تاثیر آن بر افزایش خلاقیت قابل تامل است. احتمالا استفاده از هوش مصنوعی عظیمترین فرصت برای افزایش خلاقیت و ابتکار است اما باید توجه داشت که می تواند منجر به از دست دادن شغل برای بسیاری از افراد شده و یا حتی کنترل انسان ها را به دست بگیرد.

با توجه به گسترده بودن هوش مصنوعی محققین این حوزه بیش از پیش مورد حمایت قرار بگیرند

شیروانی در سرانجام گفت: با توجه به حیطه گسترده هوش مصنوعی و احتیاج به راهنمایی و مدیریت صحیح آن محققین حوزه هوش مصنوعی باید بیش از پیش مورد حمایت قرار گرفته و راهنمایی شوند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 1 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 1042

به "فارس من، هوش مصنوعی تحول تدریجی در بازار کار و مشاغل را به دنبال دارد، پیشرفت در امور پزشکی به وسیله هوش مصنوعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فارس من، هوش مصنوعی تحول تدریجی در بازار کار و مشاغل را به دنبال دارد، پیشرفت در امور پزشکی به وسیله هوش مصنوعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید