مخالفت هنرمندان صنایع دستی با برگزاری نمایشگاه در ایام کرونا

به گزارش لیتن، خبرگزاری مهر/ براساس آخرین اخبار واصله، مخالفت هنرمندان صنایع دستی با برگزاری نمایشگاه در ایام کرونا صورت گرفت.

مخالفت هنرمندان صنایع دستی با برگزاری نمایشگاه در ایام کرونا

داستان چیست؟

حسین بختیاری، مدیرعامل مجمع هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی گفت: کاملا با برگزاری این نمایشگاه مخالف هستیم، معتقدیم الان زمان برگزاری نمایشگاه نیست. نمایشگاه صنایع دستی یعنی ایجاد ویترینی برای جذب مخاطب، اکنون 120 غرفه در سرای هنر میدان فردوسی ایجاد شده است اما هیچ مخاطبی ندارد. اگر وزارت میراث فرهنگی میخواهد به هنرمندان یاری کند، سرای هنر بازارچه عودلاجان و میدان نقش دنیا را رونق دهد.

وی گفت: وزارت میراث فرهنگی باید آنالیز کند که چرا فروشگاه های صنایع دستی در میدان نقش دنیا در حال تعطیل شدن هستند. حتی استاندار اصفهان نیز در این باره اظهار نگرانی کرد، چرا دوباره می خواهند یک نمایشگاه در تهران ایجاد نمایند که همه هنرمندان از نقاط مختلف کشور آن هم در شرایط شیوع ویروس همگی یکجا در تهران جمع شوند.

بختیاری ادامه داد: آیا بهتر نیست هزینه برگزاری این نمایشگاه ها را به همان هنرمندان مظلوم در روستاها دهند؟ اکنون اجاره غرفه نمایشگاه صنایع دستی را متری 340 هزار تومان اعلام نموده اند بالاخره این سرمایه ملی در حال خرج شدن است، چرا جای درستی آن را هزینه ننمایند؟ به نظرم برگزاری نمایشگاه ظلم مطلق است. هنرمند فکر می نماید می تواند در نمایشگاه تولیداتی که در این چند ماه جمع نموده را یکجا بفروشد، هنرمندان ما کارشناس سرمایه، فروش و عرضه نیستند. آنها تولیدنماینده هستند و فروش صنایع دستی کار افراد دیگر است.

منبع: همگردی
انتشار: 11 مهر 1399 بروزرسانی: 11 مهر 1399 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 1218

به "مخالفت هنرمندان صنایع دستی با برگزاری نمایشگاه در ایام کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مخالفت هنرمندان صنایع دستی با برگزاری نمایشگاه در ایام کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید