تخصیص اعتبار خرید کتاب برای اهالی قلم

به گزارش لیتن، تهران (پانا) - خانه کتاب و ادبیات ایران در اطلاعیه ای، شرایط برای اختصاص یارانه اعتباری خرید کتاب (بن کتاب) برای اهل قلم را توضیح داد.

تخصیص اعتبار خرید کتاب برای اهالی قلم

به گزارش روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، در راستای تکریم اهل قلم و به مناسبت فرا رسیدن نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران، خانه کتاب و ادبیات ایران با مساعدت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای پدیدآورندگان عضو سامانه اهل قلم با نقش های مولف، مترجم، مصحح، محقق و همچنین افرادی که نقشی در تولید اثر داشته اند از جمله ویراستار و تصویرگر، اعتبار خرید کتاب (بن کتاب) در نظر گرفته است.

در نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران، بن خرید کتاب به صورت اعتبار خرید به کد ملی افراد اختصاص می یابد و این اعتبار فقط در زمان نمایشگاه (از اول تا ششم بهمن ماه) در سامانه خرید کتاب قابل استفاده است و بعد از خاتمه یافتن زمان نمایشگاه از اعتبار ساقط خواهد شد؛ بنابراین بن کتاب به صورت صدور یا شارژ کارت بانکی نخواهد بود.

اعتبار خرید کتاب (بن کتاب)، بر اساس اطلاعات ثبت شده در سامانه اهل قلم و آیین نامۀ اجرایی که در سامانه اهل قلم قابل مشاهده است و بر اساس بودجه تخصیص یافته است.

گفتنی است، اختصاص اعتبار خرید کتاب (بن کتاب) روی کد ملی به پدیدآورندگان واجد شرایط اطلاع رسانی خواهد شد.

شایان ذکر است، امکان پاسخگویی تنها از طریق سامانه اهل قلم یا شماره 91009898-021 داخلی (1) میسر است و مراجعه حضوری به واحد اهل قلم خانه کتاب و ادبیات ایران به دلیل رعایت دستورالعمل های ناشی از ویروس کرونا امکان پذیر نیست.

به گزارش ایرنا، پس از لغو نمایشگاه کتاب تهران در فروردین، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، به دنبال راهی برای حمایت از ناشران و بازار کتاب کشور بود و با استفاده از تجربیات حضور در نمایشگاه های مجازی برگزار شده توسط دیگر کشورها، نظیر نمایشگاه بزرگ کتاب فرانفکورت که مجازی برگزار شد، تصمیم بر برگزاری نمایشگاه کتاب مجازی گرفت و محسن جوادی معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران به ریاست ایوب دهقانکار را مسئول برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب معرفی کرد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 28 بهمن 1399 بروزرسانی: 28 بهمن 1399 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 1492

به "تخصیص اعتبار خرید کتاب برای اهالی قلم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تخصیص اعتبار خرید کتاب برای اهالی قلم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید